Dbase en Php
Beste,
Ik tracht dbase bestanden (DBF) te lezen met Php, dat lukt prima via Apache maar dit lukt dit niet via mijn URL? Wat kan ik daar aan doen?
Hartelijk dank
Walter
Ik tracht dbase bestanden (DBF) te lezen met Php, dat lukt prima via Apache maar dit lukt dit niet via mijn URL? Wat kan ik daar aan doen?
Hartelijk dank
Walter
PHP hulp
16/11/2024 00:48:27Jelmer -
08/10/2005 21:46:00Dbase en php
Gisteren stelde ik de volgende vraag
Bedenking van mezelf?
Zou dat iets te maken kunnen hebben met mijn provider?
Groetjes walter
Gisteren stelde ik de volgende vraag
Bedenking van mezelf?
Zou dat iets te maken kunnen hebben met mijn provider?
Groetjes walter
Jelmer -
09/10/2005 10:36:00Dat zou heeeel goed kunnen. Dat jouw profider niet de benodigde plugins in zijn webserver heeft om de dbase bestanden te kunnen ondersteunen. Maar je in je script gebruik van een of ander com object?
Ik ben nog maar pas bezig met php, het is een elementair functietje om een database aan te spreken.
$db_file="test.dbf"
if (file_exists($db_file)) {
#echo "<h3> $db_file gevonden </h3>";
} else {
#echo " $db_file niet gevonden ";
}
$id = dbase_open ($db_file, READ_WRITE);
if ($id) {
echo "is open";
} else {
echo "is niet bereikbaar";
}
Werkt dus met apache maar niet via provider,
zonder foutmelding, alles wat na functie dbase_open komt wordt zelf niet meer weergeven?
Test.dbf bevat alle rechten om te lezen en te schrijven.
Moest je me hier mee kunnen helpen, zou dat echt geweldig zijn.
Hartelijk dank
$db_file="test.dbf"
if (file_exists($db_file)) {
#echo "<h3> $db_file gevonden </h3>";
} else {
#echo " $db_file niet gevonden ";
}
$id = dbase_open ($db_file, READ_WRITE);
if ($id) {
echo "is open";
} else {
echo "is niet bereikbaar";
}
Werkt dus met apache maar niet via provider,
zonder foutmelding, alles wat na functie dbase_open komt wordt zelf niet meer weergeven?
Test.dbf bevat alle rechten om te lezen en te schrijven.
Moest je me hier mee kunnen helpen, zou dat echt geweldig zijn.
Hartelijk dank
Remco van Arkelen
09/10/2005 11:00:00Zet eens error_reporting(E_ALL); bovenaan je script? Mogelijk onderdrukt je provider de foutmelding. Tevens kun je met de functie phpinfo() de PHP-configuratie opvragen en zo zien of de dBase-module is geactiveerd.