dbconn: mysql_connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/
Ik ben bezig met een script en ik krijg deze foutmelding: dbconn: mysql_connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
Ik heb een config bestand en moet deze dingen invullen:
$mysql_host = "ik weet niet wat hier moet staan";
$mysql_user = "wewe6";
$mysql_pass = "95290414";
$mysql_db = "ik weet niet wat hier moet staan";
ik heb de database wewe6_localhost genoemd. Ik gebruik phpmyadmin en daar staat aan de linkerkant wewe6_localhost (35) dus dat moet de naam van de database zijn. Dus ik neem aan dat ie hier moet $mysql_db = "wewe6_localhost"; maar wat er bij $mysql_host moet staan weet ik niet. Als webhosting heb ik 100webspace.net daar heb ik sql en een database ondersteuning. Ik heb nog 1 ding en dat is MySQL 4.1.11-Debian_4sarge3 draait op mysql1.100ws.com als [email protected]
Ik weet dat er veel mensen zijn die weten wat ik in moet vullen bij $mysql_host = "ik weet niet wat hier moet staan";
Quote:
ik weet niet wat hier moet staan
ga jij eerst maar eens een paar tutorials doorlezen...
ok zal ik effe doen maar ik had al gegoogled
Nu geeft ie dit dbconn: mysql_connect: Access denied for user 'wewe6'@'ws6' (using password: YES)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door qw
Met andere woorden:
$mysql_host = "localhost";
$mysql_user = "wewe6";
$mysql_pass = "95290414";
$mysql_db = "naam_database"; -> bv. 'mysql' of 'qw'
krijg je daarna mysql_connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (13) dan staan de rechten niet goed op je linux bak.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door qw
wat was de oplossing?
de host was mysql1.100ws.com