db-structuur voor forum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

18/11/2006 16:52:00
Quote Anchor link
Hallo php-ers,

IK wil graag zelf een forum gaan schrijven, en nu wil ik van jullie weten of de database structuur die ik heb gemaakt handig is, dit is mijn database structuur:

members
m_id
voornaam
achternaam
aantal_post
enz....

toppics
t_id
c_id
m_id
post_vraag

answers
a_id
t_id
m_id
post_answer

cats
c_id
catogorie_naam

Wat onderstreept is is de primaire sleutel verder zitten er natuurlijk ook foreign keys in enzo maar daar wil ik nu niet op ingaan

Groetjes

Freek--
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 00:48:08

Joren de Wit

Joren de Wit

18/11/2006 17:10:00
Quote Anchor link
Ziet er netjes uit, ik zou misschien alleen nog wat aan de naamgeving doen. In de tabel 'cats' heb je bijvoorbeeld categorie_naam staan, maarja in principe is 'naam' genoeg. Dat deze kolom in de tabel 'cats' staat, zegt al dat het een categorie is.

Dit vooral met het oog op de overzichtelijkheid van queries die je straks zal moeten gaan schrijven. Je zult dan ook vooral met aliassen gaan werken.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

18/11/2006 17:12:00
Quote Anchor link
de namen daar doe ik nog wat aan dit is ook nog niet de definitieve keuze van de namen het gaat meer om de structuur maar bedankt (Y)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.