db-structuur voor forum
Citroen Anoniem Graag
18/11/2006 16:52:00Hallo php-ers,
IK wil graag zelf een forum gaan schrijven, en nu wil ik van jullie weten of de database structuur die ik heb gemaakt handig is, dit is mijn database structuur:
members
m_id
voornaam
achternaam
aantal_post
enz....
toppics
t_id
c_id
m_id
post_vraag
answers
a_id
t_id
m_id
post_answer
cats
c_id
catogorie_naam
Wat onderstreept is is de primaire sleutel verder zitten er natuurlijk ook foreign keys in enzo maar daar wil ik nu niet op ingaan
Groetjes
Freek--
IK wil graag zelf een forum gaan schrijven, en nu wil ik van jullie weten of de database structuur die ik heb gemaakt handig is, dit is mijn database structuur:
members
m_id
voornaam
achternaam
aantal_post
enz....
toppics
t_id
c_id
m_id
post_vraag
answers
a_id
t_id
m_id
post_answer
cats
c_id
catogorie_naam
Wat onderstreept is is de primaire sleutel verder zitten er natuurlijk ook foreign keys in enzo maar daar wil ik nu niet op ingaan
Groetjes
Freek--
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag
PHP hulp
19/11/2024 00:48:08Joren de Wit
18/11/2006 17:10:00Ziet er netjes uit, ik zou misschien alleen nog wat aan de naamgeving doen. In de tabel 'cats' heb je bijvoorbeeld categorie_naam staan, maarja in principe is 'naam' genoeg. Dat deze kolom in de tabel 'cats' staat, zegt al dat het een categorie is.
Dit vooral met het oog op de overzichtelijkheid van queries die je straks zal moeten gaan schrijven. Je zult dan ook vooral met aliassen gaan werken.
Dit vooral met het oog op de overzichtelijkheid van queries die je straks zal moeten gaan schrijven. Je zult dan ook vooral met aliassen gaan werken.
Citroen Anoniem Graag
18/11/2006 17:12:00de namen daar doe ik nog wat aan dit is ook nog niet de definitieve keuze van de namen het gaat meer om de structuur maar bedankt (Y)