de moeite waard?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mic

mic

01/03/2006 23:47:00
Quote Anchor link
Hallo,

ben aan het twijfelen of ik een programma zou schrijven om een mailinglist te doen.
Maw leden laten aanmelden en dan wekelijks een nieuwsbrief versturen.
Nu vraag ik me niet direct af hoe ik dit zou moeten doen, maar of het wel de moeite is om dit te programmeren om dan eeen maand later al je adressen gestolen of misbruikt te zien. Zijn er eigenlijk wel voldoende manieren om dit te beveiligen of zou ik dit beter een betalende account bij een proffesionele 'mailinglistproviderwebsite' aanmaken? Heeft hier al iemand goede/slechte ervaring mee? of tips om een goed beveiligd systeem te maken?

thnaks!

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 13:25:37

PHP Newbie

PHP Newbie

01/03/2006 23:51:00
Quote Anchor link
ik heb hier zoiets liggen, allen is dit nog slechter dan slecht beveilgd, e-mail adressen staan in een txt bestandje :)

gerbuik het dus ook niet, maar ik wil het best naar je sturen zodat je er mee kunt expirimenteren... (moet je me maar ff pm'e)

zoiets is altijd de moeitje waard, het bespaard je geld, en er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen (qua beveiliging) ...

Eris -

Eris -

01/03/2006 23:53:00
Quote Anchor link
Zelf maken waarom niet. In een normale regrestratie systeem staan ook emails opgeslagen in een database. En mits je goed beveiligd kom jij er niet bij.

Mic

mic

02/03/2006 01:00:00
Quote Anchor link
Ja het lijkt me ook zeker de moeite om het te proberen maar ik heb altijd het gevoel dat e rwel iemand is die wel beter kan hacken als dat ik kan beveiligen dus daarom twijfel ik een beetje. Ik zou de emails in een mysql database opslaan, maar dan moet ik toch de codes voor die database in het php scriptje zetten dat hiermee moet communiceren, want anders kunnen er geen emails toegevoegd worden. Dus als die toegangscode in het php bestand staat dan kan iedereen die er iets van weet deze gemakkelijk rippen he.
Of heeft er iemand het ultieme bveveiligingssysteem?

Eris -

Eris -

02/03/2006 08:39:00
Quote Anchor link
Zolang het niets mis mee is met de beveiling van de server kunnen gebruikers niets doen. Zelfs niet achter de mysql wachtwoorden komen

02/03/2006 08:46:00
Quote Anchor link
wat ik je wel graag aan zou willen raden is om de mail aan je jezelf te sturen en dan de hele lijst in het BCC veld zetten om te voorkomen dat op het moment dat iemand spyware ed op zijn pc heeft niet meteen de hele lijst in een spam database verdwijnt

Gert-Jan

Gert-Jan

02/03/2006 08:58:00
Quote Anchor link
Gijs:
wat ik je wel graag aan zou willen raden is om de mail aan je jezelf te sturen en dan de hele lijst in het BCC veld zetten om te voorkomen dat op het moment dat iemand spyware ed op zijn pc heeft niet meteen de hele lijst in een spam database verdwijnt

Wordt dan het mailerscript niet een beetje overbodig?

02/03/2006 09:13:00
Quote Anchor link
nee hoor, met een mail script stuur je een email aan een hele waslijst mensen, ik denk niet dat het hier anders van wordt hoor:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$i
=0;

$aan="[email protected]";
$onderwerp="test";
$bericht="nieuwsbrief";
while($rij=mysql_fetch_array($result)){
$i++;
if($i==1){ $headers="BCC:"; }
$headers.=$rij['email']."\n";
mail($aan,$onderwerp,$bericht,$headers);
?>

zoiets?
}
?>
Gewijzigd op 02/03/2006 10:02:00 door

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.