De post moet naar de 'target' in een frame, maar 'action' dan ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan Derks

Johan Derks

25/12/2011 19:41:01
Quote Anchor link
Ik heb nu een document, dat drie variabelen naar het linker-frame Zamenhofa.php van een frameset ZamenhofaKadro.html post. Dat moet, heb ik begrepen, met
<form name="formulier" action="ZamenhofaKadro.html" target="Zamenhofa.php" method="post">
ZamenhofaKadro.html heeft als inhoud:
<frameset cols="60%,40%">
<FRAME SRC="Zamenhofa.php" name="Zamenhofa">
<FRAME SRC="#" name="alGugla">
</frameset >

De variabelen zijn bestemd voor Zamenhofa.php, waar twee van de drie gebruikt worden in een javascript met variabele url="http://translate.google.com/#
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_POST['fontLingvo'] ?>
|"+allingvo+"|
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_POST['fontVorto'] ?>
"
Maar helaas komen de drie variabelen daar niet aan, want action="ZamenhofaKadro.html".
Maar als ik action="Zamenhofa.php" in de formulier-definitie opneem krijg ik geen frameset.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 16:38:59

- SanThe -

- SanThe -

25/12/2011 19:53:56
Quote Anchor link
Je zal het gewoon naar de hoofdpagina moeten sturen. En dan in Zamenhofa.php kijken of er gepost is. Zo ja, afhandelen. Frames is wel heel antiek. Waarom geen <div>-jes?
Gewijzigd op 25/12/2011 19:54:25 door - SanThe -

Johan Derks

Johan Derks

26/12/2011 09:36:56
Quote Anchor link
Ik heb een beetje gezocht hoe dat in mijn geval zou kunnen, maar kwam precies het bezwaar voor mij van <div>-jes tegen in de volgende tekst op een ander forum:
Een DIV apart inladen uit een ander bestand is helaas niet toegestaan in HTML. Het is op zich wel een slim idee. Maar ik ben bang dat er geen simpele oplossing voor is.
Je kunt wel gaan werken met frames, maar dan moet je template compleet verbouwd worden, en aan frames zitten ook weer andere nadelen vast.

In mijn geval moet de gebruiker vanuit het linker frame voortdurend externe (variabelafhankelijke) url's oproepen, de inhoud daarvan beoordelen en dat oordeel via sturingselementen (controls) noteren in het linkergedeelte.
Uiteindelijk stuurt hij het linkergedeelte in (submit) en krijgt een door php berekende uitkomst.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.