Deal or no deal
$output is een array, dus je moet daar een foreach voor gebruiken (zie mijn eerdere code)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//Deal or No Deal
//Een array met namen van tegen kandidaten
$namen=array("Marijke Helwegen","Piet Paulusma","Femke Halsema","Gerrit Zalm","Jan Smit","Jorinde Moll","Harmen Siezen","Anita Witzier","Milika Peterzon","Andre van Duin","Gerrit Hiemstra","Arend Langenberg","Paul Verhoeven","Jim Bakkum","Jörgen Raymann","Richard Krajicek","Jack van Gelder","Youri Mulder","Paul de Leeuw","Willem van Hanegem","Najib Amhali","Geert Wilders","Christian Albers","Patty Brard"," Yvon Jaspers","Jochem van Gelder","Jack Spijkerman","Wendy van Dijk","Claudia de Breij","Carlo Boszhard","Linda de Mol","Peter-Jan Rens","Henny Huisman","Ruben van der Meer","Sarah Kroos","Arie Koomen");
//De array met de mogelijke geldbedragen
$bedragen = array (1, 5, 10, 20, 50, 100, 200, 300, 400, 500, 1000, 5000, 10000, 20000, 30000, 40000, 50000, 100000, 125000, 250000);
$aantal_koffers = count($bedragen);
// is er een koffer gekozen, maak dan een variabele aan waarin de keuze wordt opgeslagen
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" && !empty($_POST['koffer'])){
$mijn_koffer=intval($_POST['koffer'])-1;
shuffle($namen);
$spelers=array_slice($namen,0,$aantal_koffers);
$spelers[$mijn_koffer] = "Jouw koffer";
shuffle($bedragen);
//print_r($spelers);
$speler_koffer=array_combine($spelers,$bedragen);
}
//is er nog geen koffer gekozen, geef dan een formulier weer waarbij je een keuze kan maken.
//doe dit met radiobuttons, zodat er maar 1 koffer kan worden gekozen
if(!isset($mijn_koffer)){
echo 'Selecteer je koffer:';
for($j=1;$j<=$aantal_koffers;$j++){
echo '<form name="dealnodeal" method="post" action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">';
echo '<input type="radio" name="koffer" value="'.$j.'"><label>Kies koffer '.$j.'</label><br />';
}
echo '<input type="submit" value="submit" name="submit"></form>';
}
//is er een koffer toegewezen, ga dan door naar het "spelgedeelte"
if(!empty($mijn_koffer)){
//Maak bedragen bekend
$koffernummer=1; // telt mee om het koffernummer aan te geven.
foreach($speler_koffer as $speler => $waarde){
//bepaal of er een stukje tussen moet
if($speler != "Jouw koffer"){
$tussenstuk=' zijn/ haar';
}
else{
$tussenstuk = '';
}
echo $speler.$tussenstuk.' koffer bevat een waarde van: '.$waarde.'. Het nummer van de koffer is: '.$koffernummer;
//als het de koffer is die voor jou is geef dat dan aan
echo '<br />';
$koffernummer++;
}
}
?>
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//Deal or No Deal
//Een array met namen van tegen kandidaten
$namen=array("Marijke Helwegen","Piet Paulusma","Femke Halsema","Gerrit Zalm","Jan Smit","Jorinde Moll","Harmen Siezen","Anita Witzier","Milika Peterzon","Andre van Duin","Gerrit Hiemstra","Arend Langenberg","Paul Verhoeven","Jim Bakkum","Jörgen Raymann","Richard Krajicek","Jack van Gelder","Youri Mulder","Paul de Leeuw","Willem van Hanegem","Najib Amhali","Geert Wilders","Christian Albers","Patty Brard"," Yvon Jaspers","Jochem van Gelder","Jack Spijkerman","Wendy van Dijk","Claudia de Breij","Carlo Boszhard","Linda de Mol","Peter-Jan Rens","Henny Huisman","Ruben van der Meer","Sarah Kroos","Arie Koomen");
//De array met de mogelijke geldbedragen
$bedragen = array (1, 5, 10, 20, 50, 100, 200, 300, 400, 500, 1000, 5000, 10000, 20000, 30000, 40000, 50000, 100000, 125000, 250000);
$aantal_koffers = count($bedragen);
// is er een koffer gekozen, maak dan een variabele aan waarin de keuze wordt opgeslagen
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" && !empty($_POST['koffer'])){
$mijn_koffer=intval($_POST['koffer'])-1;
shuffle($namen);
$spelers=array_slice($namen,0,$aantal_koffers);
$spelers[$mijn_koffer] = "Jouw koffer";
shuffle($bedragen);
//print_r($spelers);
$speler_koffer=array_combine($spelers,$bedragen);
}
//is er nog geen koffer gekozen, geef dan een formulier weer waarbij je een keuze kan maken.
//doe dit met radiobuttons, zodat er maar 1 koffer kan worden gekozen
if(!isset($mijn_koffer)){
echo 'Selecteer je koffer:';
for($j=1;$j<=$aantal_koffers;$j++){
echo '<form name="dealnodeal" method="post" action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">';
echo '<input type="radio" name="koffer" value="'.$j.'"><label>Kies koffer '.$j.'</label><br />';
}
echo '<input type="submit" value="submit" name="submit"></form>';
}
//is er een koffer toegewezen, ga dan door naar het "spelgedeelte"
if(!empty($mijn_koffer)){
//Maak bedragen bekend
$koffernummer=1; // telt mee om het koffernummer aan te geven.
foreach($speler_koffer as $speler => $waarde){
//bepaal of er een stukje tussen moet
if($speler != "Jouw koffer"){
$tussenstuk=' zijn/ haar';
}
else{
$tussenstuk = '';
}
echo $speler.$tussenstuk.' koffer bevat een waarde van: '.$waarde.'. Het nummer van de koffer is: '.$koffernummer;
//als het de koffer is die voor jou is geef dat dan aan
echo '<br />';
$koffernummer++;
}
}
?>
Ik vind dit wel een mooie uitdaging. Ik ben nu al zover dat ik naar een database kan schrijven en daar de bedragen en spelersnamen op te slaan. (het gaat straks met de GD library werken, om de bedragen, net als op tv in een rijtje aan de zijkanten van het scherm te krijgen. Daartussenin staat dan een lijstje met namen van spelers +koffernummers waaruit je kan kiezen die moeten worden geopend.)
als het ' af' is moet je maar bij de scripts plaatsen..
leuke game toch..
Nou, dit gaat me zeker nog wel even kosten, niet omdat het te ingewikkeld is, maar meer omdat ik nogal druk ben momenteel. In mijn "vrije" uurtjes probeer ik dit af te gaan maken, en dan komt het zeker bij de scripts. (hetgeen je nu ziet is eigenlijk alleen nog maar de "start" van de game, waarbij jij een koffertje kiest, en de bedragen worden "verdeeld". De eigenlijke game moet hierna nog komen en is het meeste werk)
(nog een klein taal foutje maar dat is niet echt heel erg ofzo)
Jouw koffer koffer bevat een waarde van: 125000. Het nummer van de koffer is: 10
Als dit trouwens echt was zat ik hier niet maar achter de computer. :D
125,000 lol..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Benny Lava
Zo ver ben ik nog niet hoor, dit is alleen nog maar de "game setup" en die is nog niet eens helemaal af. Het is de bedoeling dat iemand een naam opgeeft, die in combinatie met een ip adres moet uniek zijn. Deze naam komt in een players database. Je speelt tegen de computer, dus er komt een database met de eigenlijke games, waarin het gamenummer en de tegenstanders met hun bedragen staan. (nog even kijken hoe ik dat ga doen, volgens mij is het het snelst om een tabel met tegenstanders te maken, en die uit te breiden met de namen die door users worden ingevuld, zo krijg je een mooi aantal mogelijke tegenstanders)
Het wordt allemaal best wel uitgebreid :P Maar das wel leuk om te doen ;) Houdt je van de straat he :P