debian configureren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Stef

stef

18/12/2005 18:25:00
Quote Anchor link
hee mensen ben ik weer met mijn gejammer:P

ik heb nu debian en het installeren ging prima... ik heb ook al wat hulp gekregen van mensen op mIRC en het werkt opzich allemaal wel ik heb nu een apache server erop lopen maar ik weet niet hoe ik die apache server aan mijn mysql moet koppelen ik heb namelijk wel een mysql erop gezet, kortom iemand enig idee hoe dat moet ?

greetz,,,

stef

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 19:12:38

Winston Smith

Winston Smith

18/12/2005 18:28:00
Quote Anchor link
Moet je niet eerst PHP erop zetten en dan via php.ini (Linux heeft die toch ook dacht ik?) verbinding maken met de database?
Want in principe hoef je vanuit Apache niets te doen met MySQL.

Stef

stef

18/12/2005 18:43:00
Quote Anchor link
hmm tjaa ik zal ff kijken maar ik weet niet of ik hem kan vinden

en als iemand het weet ?:) zeg ff :p
Gewijzigd op 18/12/2005 18:45:00 door stef

Stef

stef

18/12/2005 18:50:00
Quote Anchor link
ik heb hem nu gevonden maar wat moet ik precies aanpassen?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 18:52:00
Quote Anchor link
apt-get update

apt-get install php4 php4-mysql

Stef

stef

18/12/2005 18:53:00
Quote Anchor link
jaa zoiets heb ik al gedaaan

all1 werken die dan al automatish samen?

Erik Rijk

Erik Rijk

18/12/2005 18:53:00
Quote Anchor link
@ stef

zoek naar php_mysql.dll oid in je php.ini

er staat waarschijnlijk een ; voor
haal die weg en herstart apache
je zal dan het bestandje 'php_mysql.dll' in een bepaalde map moeten zetten.
Ik werk niet met debian dus ik zou niet weten waar, maar dat zou je even moeten proberen

succes
Gewijzigd op 18/12/2005 18:54:00 door Erik Rijk

Jelmer -

Jelmer -

18/12/2005 18:54:00
Quote Anchor link
Grotere kans dat het iets met php_mysql.su o.i.d is.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 18:57:00
Quote Anchor link
Erik, nieuwsflash:

debian != microsoft windows ;)

Erik Rijk

Erik Rijk

18/12/2005 18:57:00
Quote Anchor link
ja oke :P
zoals ik al zei ik heb nog nooit "echt" met linux oid gewerkt, maar hiermee help ik hem toch ook wel een beetje op weg :)

Stef

stef

18/12/2005 18:59:00
Quote Anchor link
ik heb nu dus ff die php4 php4-mysql erop en ga ff kijken of het werkt... trouwens kunen wij niet een mIRC kanaaltje maken voor phphulp?:P of hebben we die al ?:P

Stef

stef

18/12/2005 19:00:00
Quote Anchor link
enjaa deze werkt :) bedankt voor alle hulp :) mijn mysql draait nu :) iniedergeval phpmyadmin doet het

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 19:01:00
Quote Anchor link
IRC is leuk, maar het is redelijk 1op1 kennis overdracht. Met andere woorden, ik help jou, en jij word geholpen. Maar niemand anders heeft iets aan mijn kennis op dat moment. Het kan later ook niet hergebruikt worden.

Ik had bijv. gisteren een mooie post gemaakt welke mij dus aardig wat tijd gekost had. Had ik dat op IRC gedaan dan had nu niemand er meer wat aan gehad. Wellicht pikt ene zoekmachine mijn post eruit in de toekomst zodat andere er wat aan hebben.

Stef

stef

18/12/2005 19:02:00
Quote Anchor link
maar ik heb nu wel php er 3 keer opstaan en apache 2 keer :P dus ik denk dat ik hem ff ga resetten en netje s maken :)

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 19:05:00
Quote Anchor link
Erik:
ja oke :P
zoals ik al zei ik heb nog nooit "echt" met linux oid gewerkt, maar hiermee help ik hem toch ook wel een beetje op weg :)

Opzich heb je een klein beetje gelijk hoor, daar niet van. debian heeft een php.ini, en je moet daar inderdaad inzetten 'extension=mysql.so', maar in princiepe doet de apt-get dat allemaal voor je.

Stef

stef

18/12/2005 21:51:00
Quote Anchor link
Arjan:
apt-get update

apt-get install php4 php4-mysql

ik doe dat wel en ik heb dan apache 2 dr ook nog op staan maar hij doet het niet :S hij wil het php bestand gaan downloaden dus php doet het dan niet en mysql ookal niet :(

welke pakketen moet ik dan wel installeren iemand een idee?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 22:04:00
Quote Anchor link
apt-get install apache2 php4 mysql-server php4-mysql php4-gd2

En dan moet het volgens mij wel werken. Reboot apache even, check of de juiste 2 regels in de apache config staan zodat hij php parsed etc. Of ga aan de slag met libapache2-mod-php4.

Stef

stef

19/12/2005 09:35:00
Quote Anchor link
ok ik zal het vandaag even proberen op school, anders zal ik wel even een leraar of een 4de jaars, die mij eerder heeft geholpen, vragen.

maar hoe weten jullie nou wat je moet hebben?? je kan wel paketten zoeken op www.apt-get.org maar ik snap het verschil niet tussen al die pakketten je word echt dood gegooit met zoveel verschillen :)

nog bedankt :)

greetz,,

stef

Stef

stef

19/12/2005 10:18:00
Quote Anchor link
stef:
ok ik zal het vandaag even proberen op school, anders zal ik wel even een leraar of een 4de jaars, die mij eerder heeft geholpen, vragen.

maar hoe weten jullie nou wat je moet hebben?? je kan wel paketten zoeken op www.apt-get.org maar ik snap het verschil niet tussen al die pakketten je word echt dood gegooit met zoveel verschillen :)

nog bedankt :)

greetz,,

stef

ik heb het nu geinstalleerd, php doet het maar mysql niet ik krijg de error :

Fout
MySQL retourneerde:

Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

deze error geeft hij ook in debian zelf als ik mysql typ... :( iemand enig idee om dit op te lossen?

- SanThe -

- SanThe -

19/12/2005 10:33:00
Quote Anchor link
Draait mySQL wel?

Arend a

Arend a

19/12/2005 12:23:00
Quote Anchor link
Je installeert pakketten met
atp-get install <pakketnaam>

soms hebben die een wat rare naam, die je niet direct kan raden, dus dan installeer je die met
apt-get search mysql

zoekt naar mysql.

Dan zul je een pakket zien met client en server, installeer deze beide. Daarna krijg je kort een window met installatiemogelijkheden.

Om te zien wat er draait kan je 'ps aux' (soort gelijk aan taakbeheer van windows) typen, en dan zul je een overzicht krijgen met draaiende processen en servers, je zal snel leren welk proces wat is, en dat niet elk proces een server is.

Wat ook van belang is is al iets het niet doet, en je wil hulp dat je even de foutmelding vermeld, anders wordt het erg lastig voor ons om te raden wat er aan de hand is, terwijl de foutmelding vaak gewoon zegt wat er aan de hand is. 'hij doet het niet' is vaak geen accurate beschrijving van het probleem ;)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.