debuggen voor beginners
Ik lees hier dat je elk php bestand op de volgende manier moet beginnen.
Maar ik heb hier ook ergens gelezen als dat aan staat in uw php.ini, je dan die code niet moet gebruiken
Bij mij staat er "display_errors = On" in het php.ini bestand, moet ik nu ieder php bestand op die manier beginnen of niet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hilde
Als je het weglaat zal je geen errors zien als je een fout script hebt, als je het wel gebruikt zul je ipv een witte pagina netjes je errors zien,d ie je vervolgens kunt gaan oplossen.
"Dit moet je niet boven elke pagina zetten"
Helemaal niet. Als je een productie site hebt draaien kan je dit soort gegevens beter uit je error_log halen i.p.v. ze weer te geven.
Heb je een (lokale) ontwikkelserver, dan kan je ze net zo goed aanzetten via .htaccess.
Andere debug dingetje, die ik veel gebruik om array's of objecten leesbaar te dumpen op je scherm:
Maar die kende je misschien al....
Ik heb die code voorlopig niet in elk php bestand staan, maar als er een fout inzit krijg ik dat wel gemeld, het soort fout, de rij waarop, enz.
@ Lode
Zie mijn titel "voor beginners" die laatste kende ik dus niet
Quote:
error_reporting is ook gewoon een ini setting eigenlijk..
Dat is in feite mijn vraag
Ik zou dat liever in mijn php.ini bestand hebben dan dat ik dat boven ieder script moet intypen (kan dat?)
Misschien staat dat wel zo in mijn .ini bestand (er staat daar zoveel waarvan ik niets begrijp)
Ik durf niet zomaar dingen in dat bestand veranderen, alles werkt nu en dat wil ik zo houden.
En de rest van uw bericht (via .htaccess., uit je error_log halen, ...)
zal ik nu eens gaan bestuderen tot ik het begrijp,
je weet wel, beginners he
Soms kan je beter doen:
Dit is over het algemeen lastiger, maar je kan bij deze de variable types zien.
Wat bij print_r een lege string als resultaat is (terwijlje bv een object verwacht), kan je niet goed zien (alleen in je source, aan de <pre></pre>).
Dan kan je dus terug vallen op var_dump en zie je :
string (0) ""