Debugging opvragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »
Tristan

Tristan

05/12/2006 12:07:00
Quote Anchor link
Ik heb even een vraagje als beginnende php scripter. Ik ben even wat onderzoek aan het doen naar het inbouwen van een debug functie. Wat ik eigenlijk wil is het volgende; Een soort log file (txt of database) die alle foutmeldingen opslaat, zodat niet ik percee de foutmelding hoef tegen te komen, maar dat een ander deze tegen komt. En ik er dan dus toch achterkom wat de melding was. Kortom ik heb uitleg nodig over debugging :) Ik hoop dat iemand mij hiermee opweg kan helpen?

Groeten
Tristan

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 12:19:07

- wes  -

- wes -

05/12/2006 12:14:00
Quote Anchor link
je kan bijvoorbeeld bij elke foutmelding die je in je script genereerd (foutafhandeling!!!) zoiets kunnen zetten

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
error_log('error in file: '.$_SERVER['SCRIPT_NAME'].' on line: '.__LINE__.' : '.$error,3,'logs/errors.log');
?>

Tristan

Tristan

05/12/2006 12:34:00
Quote Anchor link
Zou je hiervan misschien iets meer de werking ervan kunnen uitleggen ?

Tristan

Tristan

05/12/2006 12:36:00
Quote Anchor link
En hoe kan je deze log opvragen ?

- wes  -

- wes -

05/12/2006 12:37:00
Quote Anchor link
je kan op error_log klikken voor de functie uitleg, maar int kort doet het dit

je schrijft een bestand in de map 'log', genaamd 'error.log' . Als dit bestand al bestaat schrijf je er een regel onder in het bestand zelf.

Je schrijft hier weg:

Er is een fout in 'naam bestand' op regel 'regelnummer' met de fout 'je eigen error'

Doe er eventueel nog een tijdstip bij oid en je weet nog meer

Lissy Pixel

Lissy Pixel

05/12/2006 12:43:00
Quote Anchor link
Wanneer je op error log klikt zie je ook de mail functie die je erbij kan doen bijv. :)

- wes  -

- wes -

05/12/2006 12:55:00
Quote Anchor link
die staat wel standaard disabled in je ini, dus ik zou 3 nemen = wegschrijven

Tristan

Tristan

05/12/2006 13:32:00
Quote Anchor link
okeej dank jullie, ben al iets verder gekomen. Hij schrijft nu op het moment als er een error is naar het .log file-tje. Alleen komt er altijd te staan:

error in file: /Relaties/show_relaties.php on line: 3
: error in file: /Relaties/show_relaties.php on line: 3

Mijn vraag is hoe kan ik de melding die je ziet als je de pagina laat zien dus bijvoorbeeld "Fatal error: Call to undefined function: mysql_fetch_objecrt() in /srv/www/vhosts/allcmdb.intranet.allshare.nl/Groep/groep_bekijken.php on line 24"

in het text bestand zetten. Hij zet nu ook continu neer on Line 3, maar dat is in de output line 27

- SanThe -

- SanThe -

05/12/2006 13:42:00
Quote Anchor link
De mysql_error() wegschrijven.

Tristan

Tristan

05/12/2006 14:36:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 05.12.2006 13:42:
De mysql_error() wegschrijven.

Hoe doe ik dat precies (A) ?

- SanThe -

- SanThe -

05/12/2006 14:51:00
Quote Anchor link
In het voorbeeld van Wes.
Code (php)
1
2
3
<?
error_log('error in file: ' . $_SERVER['SCRIPT_NAME'] . ' on line: ' . __LINE__ . ' : ' . mysql_error() . "\r\n",3,'logs/errors.log');
?>

Tristan

Tristan

06/12/2006 10:15:00
Quote Anchor link
Volgens mij doe ik iets verkeerds, ik blijf:
"error in file: /Groep/groep_bekijken.php on line: 3 : " zien verschijnen in het log file-tje
in plaats van de melding

"Fatal error: Call to undefined function: mysql_fetch_objecrrrt() in /srv/www/vhosts/allcmdb.intranet.allshare.nl/Groep/groep_bekijken.php on line 24"

De code die ik nu bovenaan de pagina heb staan is
Code (php)
1
2
3
<?
error_log('error in file: ' . $_SERVER['SCRIPT_NAME'] . ' on line: ' . __LINE__ . ' : ' . mysql_error() . "\r\n",3,'/srv/www/vhosts/allcmdb.intranet.allshare.nl/logs/errors.log');
?>

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/12/2006 11:01:00
Quote Anchor link
Ik ben er op het moment ook mee bezig maar ik krijg het ook niet werkend

mijn code:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php

if(mysql_error()){
error_log('error in file: ' . $_SERVER['SCRIPT_NAME'] . ' on line: ' . __LINE__ . ' : ' . mysql_error() . "\r\n",3,'/logs/mysql.log');
}

?>

Ik heb ff opzettelijk een mysql_error gegenereerd om het te controleren.

Quote:
Edit:
Ik heb hem werkend. Enkel echo't hij nu wel een 1? ik krijg hem niet weg.

code:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

mysql_query($sql) or die (error_log('error in file: ' . $_SERVER['SCRIPT_NAME'] . ' on line: ' . __LINE__ . ' - ' . mysql_error() ." ". date('Y-m-d H:i:s') . "\r\n",3,'logs/mysql.log'));

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas

Tristan

Tristan

06/12/2006 13:02:00
Quote Anchor link
ik probeer er nu een error_handler voor te bouwen en een functie, maar ook dat wil me nog niet erg lukken:

Code (php)
1
2
3
4
<?
// rapporteert alle fouten, inclusief opmerkingen
error_reporting(E_ALL);
?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?
    function error_msg($err_type, $err_msg, $err_msg, $err_file, $err_line)
        {

echo "<div class='errorMsg'>";
            echo "<b>Error:</b>";
            echo "<p>";
            echo "We're Sorry, but an error has occurred". " in this page.";
            echo "Please access the <ahref='/help.html'>help". "</a> page, ";
            echo "or try again later.";
            echo "</div>";
            echo "<div class='finePrint'>";
            echo "Error type: $err_type: $err_msg in $err_file ".
                    "at line $err_line";
            echo "</div>";
        }

?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?
} catch(Exception $ex) {

// de inputstring die aan het object werd doorgegeven
$msg = ($ex->getMessage());
//aanpasbare foutcode
$code = ($ex->getCode());
// naam van het bestand dat de exception heeft toegevoegd
$file = ($ex->getFile());
// regelnummer dat de exception bevat
$line = ($ex->getLine());

// schrijven naar een foutenlog op de server.
$log_msg= "Error $code in $file at line $line: $msg: " .
    time();
    error_log ($log_msg, 3, '/srv/www/vhosts/allcmdb.intranet.allshare.nl/logs/errors.log');
//afdrukken naar scherm
echo "Error no. $code: $msg in file $file on line $line";
}

?>

Tristan

Tristan

06/12/2006 13:14:00
Quote Anchor link
ik heb nu als code :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?
// rapporteert alle fouten, inclusief opmerkingen
error_reporting(E_ALL);

function
error_logging($msg, $code, $file, $line)
{

// de inputstring die aan het object werd doorgegeven
$msg->getMessage();
//aanpasbare foutcode
$code->getCode();
// naam van het bestand dat de exception heeft toegevoegd
$file->getFile();
// regelnummer dat de exception bevat
$line->getLine();

// schrijven naar een foutenlog op de server.
    $log_msg= "Error $code in $file at line $line: $msg : " .
    time();
    error_log ($log_msg, 3, '/srv/www/vhosts/allcmdb.intranet.allshare.nl/logs/errors.log');
//afdrukken naar scherm
echo "Error nummer. $code: $msg in het bestand $file op regel $line";
}

set_error_handler("error_logging");

?>

waarvan ik dus had gehoopt dat hij zou doen..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.