deel van tekst uit een file lezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Andreas Krale

Andreas Krale

10/01/2016 16:25:40
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een manier om dus een stukje tekst uit een text file te halen.
Op mijn nog te maken website wil ik een paar "textvakken" maken waar ik bepaalde waarde wil zien en deze kunnen wijzigen.
Het gaat om een text file met ongeveer 10 regels en per regel zijn de eerste 5 plaatsen een waarde dus zouden er 10 textvakken moet komen die elk 1 regel en dan de eerste 5 plaatsen laat zien.

Is dit mogelijk zelf denk ik wel, een erg simpele website kan ik wel maken maar dit gaat boven mijn pet.
Heb intussen wel gezocht hier op het forum en vond wel iets wat er op lijkt maar ik kan het niet gebruiken.

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/dollartest-gedeelte-uitlezen-in-php/98860/

Graag jullie hulp of een kleine schop in de goede richting.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 08:26:06

Delano de Rooij

Delano de Rooij

19/01/2016 14:28:40
Quote Anchor link
Dag Andreas,

je omschrijving is wat vaag. Als ik het goed begrijp wil je éénmalig een tekstbestand inlezen en de regels daarvan op verschillende plekken terug laten komen?
Wat je kan doen is alle regels in een array plaatsen en dan per regel ($regels[$regelnummer]) met substr de waardes eruit halen die je wilt hebben.

Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$regels
= file('LOCATIE/VAN/BESTAND.EXTENSIE');
echo substr($regels[0], 0, 5);
?>

Dit laat de eerste 5 karakters van de eerste regel zien.
Gewijzigd op 19/01/2016 14:41:19 door Delano de Rooij

Andreas Krale

Andreas Krale

19/01/2016 15:29:48
Quote Anchor link
Dank je wel,

Dit is inderdaad wat ik zoek, nu kan ik de rest van mijn project afmaken.

Toppie

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.