Default locatie voor value

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sofian B

Sofian B

11/06/2012 02:20:28
Quote Anchor link
Beste php leden,

Ik weet niet of dit mogelijk of hoe ik dit anders zou kunnen oplossen. Ik heb een video website. Wanneer je een video wilt uploaden moet je eerst een formulier invullen met
Title, Description, tags.. Eens dit is ingevuld krijg je een php file upload http://www.tizag.com/phpT/fileupload.phpIs het mogelijk om een default value in te geven van een bestand die al op de server staat? vb: www.domain.com/test.flv

Dus hoeft de user alleen op upload te klikken waardoor de conversie start van test.flv

Dit werkt dus niet:
<form name="upload" method="post" enctype="multipart/form-data" action="upload.php">
<input type="file" value="www.domain.com/test.flv">
<input type="submit" value="Upload">
</form>
Gewijzigd op 11/06/2012 02:21:36 door Sofian B

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 23:20:49

Erwin H

Erwin H

11/06/2012 08:26:03
Quote Anchor link
Dus je wilt de gebruiker een bestand laten uploaden.... maar dan geef al een bestand op dat al op de server staat. Volgens mij begrijp ik je gedachtengang niet helemaal...

Sofian B

Sofian B

11/06/2012 08:54:48
Quote Anchor link
Stap 1 : De user krijgt de optie om te kiezen hoe ze een video willen toevoegen. External of local?

Stap 2: Wanneer de user external kiest kan hij een youtube link doorgeven. Dan begint een php script te werken die curl gebruikt om de video te downloaden op mijn server.

Stap 3: De user krijgt het formulier om Title, Description, tags in te vullen

Stap 4: Mijn server heeft de video opgeslagen onder www.domain.com/test.flv wanneer de user op upload klikt zal de conversie beginnen.

Op deze manier kan de user gemakkelijk al zijn youtube videos plaatsen op mijn website zonder internet volume te verbruiken.

Erwin H

Erwin H

11/06/2012 09:25:02
Quote Anchor link
Maar stap 4 klopt volgens mij dus niet. Je server heeft de vidoe opgeslagen, maar dan moet de gebruiker nog op upload klikken. Dat is als je het mij vraagt verkeerd om....

Sofian B

Sofian B

11/06/2012 09:51:37
Quote Anchor link
Ik heb het eigenlijk nog niet volledig goed uitgelegd. Bij stap 4 heeft de user verschillende opties voor de conversie. Hij heeft de optie hoeveel Video Keyframes, Video Bitrate, Audio Bitrate, Audio Sample Rate, Video Frame Size... Ik gebruik de jqUploader. Dus wanneer de gebruiker op upload klikt kan de gebruiker via the progress bar zien hoever de upload al is in de conversie. Hierdoor gaat de video file ook naar de juiste folder en die afhankelijk is van welke user en categorie in stap 3.
Gewijzigd op 11/06/2012 10:03:13 door Sofian B

- SanThe -

- SanThe -

11/06/2012 10:04:13
Quote Anchor link
Bij type is file kan je geen standaard value opgeven.

Sofian B

Sofian B

11/06/2012 10:05:11
Quote Anchor link
Hoe bedoel je met standaard value?
Gewijzigd op 11/06/2012 10:05:52 door Sofian B

Erwin H

Erwin H

11/06/2012 10:05:55
Quote Anchor link
Dus, je upload niets, je converteers iets. De video is namelijk al van die andere site afgehaald als ik je goed begrijp. Je hebt hier dus geen file input nodig, maar een text input. Of je dan nog gebruik kan maken van die jqUploader vraag ik me dan ook af overigens.

- SanThe -

- SanThe -

11/06/2012 10:11:00
Quote Anchor link
Sofian B op 11/06/2012 10:05:11:
Hoe bedoel je met standaard value?

Dit werkt dus niet:
<input type="file" value="www.domain.com/test.flv">

Sofian B

Sofian B

11/06/2012 10:11:34
Quote Anchor link
Ik upload wel iets de video file in locatie www.domein.com/test.flv naar een andere folder die afhankelijk is van stap 3. Jquploader of Uber Uploader gaan alleen werken als de input een file is.

Erwin H

Erwin H

11/06/2012 10:15:37
Quote Anchor link
Dat is geen upload in de zin waar een file input voor is. Een file input kan alleen een bestand van de pc van de gebruiker uploaden naar een webpagina. Je kan het niet gebruiken om van de ene webpagina naar de andere een file te versturen.

Sofian B

Sofian B

11/06/2012 10:48:33
Quote Anchor link
@Erwin Ik vrees dat je gelijk hebt maar van server naar server kon ik niets vinden. Er is wel veel informatie te vinden wanneer default locatie te zetten op C:\ http://forums.aspfree.com/html-javascript-and-css-help-7/default-path-for-input-type-file-42685.html

De jqUploader werkt alleen met form input. Hoe kan je dit op een andere manier oplossen?

Toevoeging op 11/06/2012 11:27:55:

Ik denk niet dat het mogelijk is om value om te zetten in een link? Dit werkt ook niet:

<form name="upload" method="post" enctype="multipart/form-data" action="upload.php">
<input type="file" src="test.flv" >
of
<input type="submit" src="test.flv" value="Upload">
</form>
Gewijzigd op 11/06/2012 10:49:06 door Sofian B

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.