Default waarde verminderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »
Roy B

Roy B

17/08/2020 15:37:27
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb het volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function getCalcValues( post_id )
{
   $.ajax ({
        type: "POST",
    url: "http:../indexwaarde_calc.php",
    data: post_id,
        cache: false,

success: function(indexwaarde_dakisolatie)
        {
        $("#indexw").html(indexwaarde_dakisolatie);
        }
    });
}

en

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function getCalc( gevel_id )
{
   $.ajax ({
    url: "http:../gevelindexwaarde_calc.php",
    data: gevel_id,

success: function(indexwaarde_gevelisolatie)
        {
        $("#indexw1").html(indexwaarde_gevelisolatie);
       }
    });
}

$("#indexw").html(indexwaarde_dakisolatie); en $("#indexw1").html(indexwaarde_gevelisolatie); worden netjes weergegeven op de pagina.
Nu heb ik een default waarde en die zou ik graag willen verminderen met de 2 genoemde waarden.
Is zoiets mogelijk?

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 10:11:29

Ivo P

Ivo P

17/08/2020 16:00:56
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
var defaultwaarde = 100;

{
   $.ajax ({

{
        defaultwaarde = defaultwaarde - indexwaarde_dakisolatie;
        console.log(defaultwaarde);
        }
    });
}

{
   $.ajax ({

{
        defaultwaarde = defaultwaarde - indexwaarde_gevelisolatie;

}
    });
}

Maar let erop, dat de waarde pas verminderd wordt NA de afronding van de ajaxcall.
En ik ga er vanuit dat de response inderdaad puur numeric is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/08/2020 16:59:59
Quote Anchor link
Je hebt hier al een compleet topic over ongeveer hetzelfde onderwerp.

Is het wellicht niet verstandiger om eerst eens wat basiskennis op te gaan doen?

Roy B

Roy B

17/08/2020 17:48:08
Quote Anchor link
Ivo P op 17/08/2020 16:00:56:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
var defaultwaarde = 100;

{
   $.ajax ({

{
        defaultwaarde = defaultwaarde - indexwaarde_dakisolatie;
        }
    });
}

{
   $.ajax ({

{
        defaultwaarde = defaultwaarde - indexwaarde_gevelisolatie;

}
    });
}

Maar let erop, dat de waarde pas verminderd wordt NA de afronding van de ajaxcall.
En ik ga er vanuit dat de response inderdaad puur numeric is.

Dank je voor de reactie. Ik heb het denk ik niet goed uitgelegd.

Ik wil graag defaultwaarde - (indexwaarde_dakisolatie + indexwaarde_gevelisolatie).
Dus niet beide apart zoals het nu gaat.

Maar ga er mee verder kijken.

Toevoeging op 17/08/2020 17:53:48:

Ozzie PHP op 17/08/2020 16:59:59:

Is het wellicht niet verstandiger om eerst eens wat basiskennis op te gaan doen?

Daar ben ik mee bezig. Maar probeer het graag direct uit. En het is vaak makkelijker aan de hand van voorbeelden.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/08/2020 19:44:16
Quote Anchor link
@Ivo, maar kom je dan niet in de problemen met "race conditions"? Dit hangt ook af van hoe de functies aangeroepen worden, maar AJAX-calls zijn toch doorgaans asynchroon (dit zijn in wezen aparte "threads"?) dus mogelijk zijn dingen op het verkeerde moment klaar / niet op het juiste moment beschikbaar.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/08/2020 22:08:16
Quote Anchor link
Roy B op 17/08/2020 17:48:08:

Ozzie PHP op 17/08/2020 16:59:59:

Daar ben ik mee bezig. Maar probeer het graag direct uit. En het is vaak makkelijker aan de hand van voorbeelden.

Geen probleem, maar ik krijg het idee dat je bezig bent de schilderijen op te hangen terwijl er nog geen muren zijn. Je moet het helemaal zelf weten, maar ik denk niet dat het de meest efficiënte manier van werken is. Misschien kun je beter een paar weken investeren in het opdoen van wat basiskennis, zodat je daarna gericht iets kunt gaan maken. Zover ik nu kan zien ben je een beetje aan het freestylen zonder enige structuur, en als je op die manier doorgaat wordt het een lastige klus om de dingen te realiseren die je graag wilt realiseren.

Roy B

Roy B

17/08/2020 22:22:06
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/08/2020 22:08:16:
Geen probleem, maar ik krijg het idee dat je bezig bent de schilderijen op te hangen terwijl er nog geen muren zijn. Je moet het helemaal zelf weten, maar ik denk niet dat het de meest efficiënte manier van werken is. Misschien kun je beter een paar weken investeren in het opdoen van wat basiskennis, zodat je daarna gericht iets kunt gaan maken. Zover ik nu kan zien ben je een beetje aan het freestylen zonder enige structuur, en als je op die manier doorgaat wordt het een lastige klus om de dingen te realiseren die je graag wilt realiseren.

Jij hebt helemaal gelijk. Ga het project ook uit handen geven als ik iemand gevonden heb die het voor me kan maken. Kan ik me rustig bezig houden met meer kennis op te doen.

Idee was om het met mysql en php te doen, daar heb ik al klein beetje ervaring mee. Maar meer bij kijken dan verwacht en dat maakt het te lastig voor me op dit moment.

Ivo P

Ivo P

18/08/2020 12:09:58
Quote Anchor link
"Ik wil graag defaultwaarde - (indexwaarde_dakisolatie + indexwaarde_gevelisolatie)."

$defaultwaarde = 100;
$defaultwaarde = $defaultwaarde - 5;
$defaultwaarde = $defaultwaarde - 10;

is het zelfde als
$defaultwaarde = 100;
$defaultwaarde = $defaultwaarde - (5 + 10);

Maar zoals al aangegeven wordt: die waarde wordt pas later opgehaald.
En het kan voorkomen dat eerst die 10 binnen komt, en pas dan de 5.
maar omdat de var $defaultwaarde globaal staat, komt het neer op

$defaultwaarde = 100;

en is het evengoed 85.

De vraag is alleen wat je wilt doen met die 85.

Dit asynchroon werken kan voordeel hebben, maar maakt als je er geen ervaring mee hebt, redelijk ondoorzichtig zijn.

als je die waarde op het scherm wilt zetten, kan het dus gebeuren dat je eerst kort 100 ergens hebt staan.
Vervolgens wordt dat na 1 seconde 90 en na nog 1.2 sec 85.

Je kunt ook wachtrijen inbouwen: pas op het scherm zetten als je beide waarden afzonderlijk hebt binnen gekregen.

Maar gezien de topics krijg ik net als Ozzie het idee, dat je nog het een en ander mist aan de basis van jquery en ajax om helemaal te door te hebben wat je doet.

Roy B

Roy B

18/08/2020 12:42:34
Quote Anchor link
Ivo P op 18/08/2020 12:09:58:
"Ik wil graag defaultwaarde - (indexwaarde_dakisolatie + indexwaarde_gevelisolatie)."

$defaultwaarde = 100;

is het zelfde als
$defaultwaarde = 100;
$defaultwaarde = $defaultwaarde - (5 + 10);

Maar zoals al aangegeven wordt: die waarde wordt pas later opgehaald.
En het kan voorkomen dat eerst die 10 binnen komt, en pas dan de 5.
maar omdat de var $defaultwaarde globaal staat, komt het neer op

$defaultwaarde = 100;

en is het evengoed 85.

De vraag is alleen wat je wilt doen met die 85.

Dit asynchroon werken kan voordeel hebben, maar maakt als je er geen ervaring mee hebt, redelijk ondoorzichtig zijn.

als je die waarde op het scherm wilt zetten, kan het dus gebeuren dat je eerst kort 100 ergens hebt staan.
Vervolgens wordt dat na 1 seconde 90 en na nog 1.2 sec 85.

Je kunt ook wachtrijen inbouwen: pas op het scherm zetten als je beide waarden afzonderlijk hebt binnen gekregen.

Maar gezien de topics krijg ik net als Ozzie het idee, dat je nog het een en ander mist aan de basis van jquery en ajax om helemaal te door te hebben wat je doet.

Klopt, de kennis voor jquery en ajax mis ik nog. Daarom dat ik het ook door andere laat maken nu.

De code die je hebt gegeven rekent wel het totaal uit, maar als je een andere waarde in de dropdown selecteert dan wordt deze ook weer verminderd.

Dus 100 - (10+15) = 75.
Selecteer je bij de eerste dropdown nu daarna een andere waarde, bijvoorbeeld 12 dan wordt het weer 75-12 = 63. Het zou dan 100 - (12+15) = 73 moeten worden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/08/2020 14:14:45
Quote Anchor link
Roy B op 17/08/2020 22:22:06:
Jij hebt helemaal gelijk. Ga het project ook uit handen geven als ik iemand gevonden heb die het voor me kan maken. Kan ik me rustig bezig houden met meer kennis op te doen.

Lijkt me een verstandige keuze. Als je wat meer basiskennis hebt en je beter in staat bent om zelf een structuur op te zetten, zul je zien dat het ineens een stuk makkelijker gaat. De tijd die je nu investeert in het leren, verdien je straks dubbel en dwars weer terug. Succes!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.