delete files na een x aantal dagen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Zap

zap

27/08/2006 14:49:00
Quote Anchor link
hallo, ik heb een upload script gemaakt dat images upload naar de database, en ook de datum wordt vermeld.( in deze volgorde: 2006, 8, 27 ).
Ik wil graag een script maken dat de datum van alle file checkt als er iets wrdt geupload, en dan moet alles wat x dagenouder is current date verwijderd worden.

Mijn vraag is, hoe kan ik zorgen dat het script weet hoeveel dagen ouder dat file is dan de current date.

En hoe hij dan alle files kan verwijderen, die die ouder zijn dan x aantal dagen.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 23:37:59

Michael -

Michael -

27/08/2006 15:54:00
Quote Anchor link
Als je je datum in een DATE veld opslaat (2006-08-27) dan kan je deze verwijderen met:

mysql_query("DELETE FROM tabel WHERE datum < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 10 MINUTE)");

mogelijkheden:
SECOND, MINUTE, DAY, MONTH, YEAR
Nu word alles naar 10 minuten dus verwijderen.

Manaus

Manaus

27/08/2006 17:18:00
Quote Anchor link
kan het zijn dat hij dan pas word verwijderd als er iemand op die pagina komt?

Arend a

Arend a

27/08/2006 17:20:00
Quote Anchor link
Ja, dan pas wordt het script uitgevoerd. Anders moet je een scriptje schrijven met de php cgi binary (als die geinstalleerd is) en die met crontab elke dag/uur/minuut/whenever uitvoeren

Manaus

Manaus

27/08/2006 17:55:00
Quote Anchor link
en hoe doe je dat dan precies? een tut ofzo hierover?:D

Zap

zap

27/08/2006 18:11:00
Quote Anchor link
okej bedankt dat ga ik wel even proberen. :)

Zap

zap

27/08/2006 18:42:00
Quote Anchor link
het lukt mij niet om hem te laten werken. dit is mijn code:

include '/config.php';
include 'l/opendb.php';

$query = "INSERT INTO upload (name, size, type, content, names, txtdes, date) ".
"VALUES ('$fileName', '$fileSize', '$fileType', '$content', '$filenames', '$filedes', '$date')";

mysql_query($query) or die('Error, query failed');
include '/closedb.php';

waar zou ik deze code:
mysql_query("DELETE FROM tabel WHERE datum < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 10 DAY)");

moeten plakken?

Koen B

Koen B

27/08/2006 18:51:00
Quote Anchor link
op een pagina die veel bezocht word,
die code check of er bestanden zijn die er te lang staan. Dus dat moet zo vaak mogelijk neem ik aan.
Ik zou hem in je config zetten, want die word altijd opgevraagd neem ik aan.

Verder vergeet je nog om het bestand zelf te verwijderen, je verwijderd nu alleen de gegevens uit de database ...

Michael -

Michael -

27/08/2006 19:08:00
Quote Anchor link
Quote:
waar zou ik deze code:
mysql_query("DELETE FROM tabel WHERE datum < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 10 DAY)");

moeten plakken?

Het maakt niet uit waar je die code plakt. In iedergeval wel onder de Database connectie. je moet 'tabel' en 'datum' wel even voor jezelf veranderen. tabel zou upload worden en datum zou date moeten zijn, denk ik zo aan jou script te zien.

Zap

zap

27/08/2006 20:20:00
Quote Anchor link
@Koen, hoe kan ik dan zorgen dat het file wordt verwijderd?

Zap

zap

27/08/2006 20:42:00
Quote Anchor link
@koen, script werkt nu goed, en de files worden ook verwijderd.
Hoe kan ik zorgen dat hij dit script alleen uitvoert als er minimaal 500 images in zitten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door zap

K i p

K i p

27/08/2006 22:25:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$sql = "SELECT * FROM tabel";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error);
if (mysql_num_rows($res) > 500) {
}

Of niet?

Zap

zap

28/08/2006 10:43:00
Quote Anchor link
ik geoof dat dit wel werkt, bedankt :)

Zap

zap

28/08/2006 12:47:00
Quote Anchor link
bedankt het werkt nu allemaal heel goed :) , maar ik heb nog 1 vraagje. nu verwijderd hij alle files die ouder dan een x aantal dagen zijn, als er meer dan 500 in zitten. hoe kan ik zorgen dat hij de oudste files verwijderd totdat er weer 500 in zitten?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.