*DELETEME*

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

11/04/2011 22:29:27
Anchor link
Niet meer nodig :)
Gewijzigd op 12/04/2011 16:55:34 door

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 16:00:27

11/04/2011 22:54:10
Anchor link
Ik heb je script gekopierd en uitgevoerd en bij mij werkt alles prima?!

11/04/2011 23:03:32
Anchor link
Als ik een mail krijg in mijn inbox krijg ik enkel dit:

Quote:
Beste,

Er is een nieuwe betaling gedaan op ******* met de volgende gegevens:

Naam:
Adres:
Postcode:
E-mailadres:
Land:
Opmerking door klant:
Betaalmethode:
Aantal producten:
Betaald bedrag:

Met vriendelijke groet,

Gewijzigd op 12/04/2011 17:08:51 door

11/04/2011 23:06:31
Anchor link
Ik krijg namelijk netjes een e-mail met alle waardes van het formulier.

11/04/2011 23:24:32
Anchor link
Vreemd, want dat krijg ik dus gewoon niet..

11/04/2011 23:38:46
Anchor link
Wat is je:

Webbrowser?
Webserver en OS?

Kijk anders in firefox (4) die heeft een speciale console waarin je kunt zien welke post waardes er verstuurd zijn (Ctrl+Shift+K) en dan rechtermuisknop -> Verzoek en antwoord...

12/04/2011 00:58:18
Anchor link
Daar word ikzelf niet echt wijzer van..

12/04/2011 09:10:26
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 00:58:18:
Daar word ikzelf niet echt wijzer van..

Nee, maar dan kun je in ieder geval kijken of het ligt aan het versturen van het formulier of aan je PHP script.

12/04/2011 09:32:55
Anchor link
Zover ik dat kan zien wordt alles correct doorgestuurd.

12/04/2011 13:26:19
Anchor link
De ene sufferd (Dillen Meijboom) helpt de andere sufferd (Henk Schepers)?
(Met sufferd bedoel ik iemand die nog niet echt veel verstand heeft van php.)

Beide scripts zijn niet goed.
- Bouw foutafhandeling in. Kijk wat elke functie (zoals mysql_connect teruggeeft) en gebruik dat voor de foutafhandeling (let op 'or die' is geen foutafhandeling).
- Selecteer wat je wilt hebben, gebruik geen *.
- Als je toch de assoc manier van array gebruikt, gebruik dan gewoon direct myslq_fetch_assoc.
- Misschien eerst html leren? Jij bedoelt vast geen header.
- Gebruik niet de directe manier (document.betaal.*), maar maak gebruik van bijvoorbeeld getElementsById.
- Tabellen hoor je niet te gebruiken voor lay-out / styling. Ook niet voor forms (gebruik div's, labels, etc.)
- Maak geen gebruik van inline css. Is niet handig.
- Zet nooit error reporting en display errors aan op een productie omgeving.
- Misschien is het slim om eerst te kijken of alle gegevens er zijn in de $_GET voordat je queries doet en connectie gaat maken?
- Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig.
- Controleer of een formulier gepost is met if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
- $prijs vs $bedrag ...?

Arjan -

Arjan -

12/04/2011 14:45:58
Anchor link
@Karl: Dat standaard lijstje van jou kennen wij zo onderhand wel. Ook al is het allemaal juist wat je zegt, kom je nooit "to the point". De TS vraagt waarom de POST array geen waarden bevat. En anderen met sufferd betitelen is ook een beetje kinderachtig. Deze mensen proberen andere mensen te helpen (ook al zijn de antwoorden niet altijd juist).

"Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig."

Als je even verder had gekeken maakt het script gebruik van een externe betaal api, waardoor je soms niet anders kan dan GET en POST door elkaar gebruiken (aangezien de externe api dit eenmaal voorschrijft). Lijkt mij verder ook niets mis mee wanneer je het overzichtelijk houdt.

Ontopic: Je probleem zit 'm in de pagina die opgevraagd wordt nadat mollie de betaling heeft afgerond. De case 'return' binnen je switch wordt opgevraagd na de betaling. De ingevoerde gegevens die ingevoerd zijn voor de betaling bestaan dan niet meer. De ingevoerde gegevens in het formulier zijn alleen toegankelijk op de pagina die je aanroept wanneer het formulier wordt gesubmit.

Een oplossing kan zijn om de gegevens direct na het submitten van het formulier op te slaan in de database en te koppelen aan de transactieid of iets dergelijks. Hierdoor kan je op een later tijdstip (bijvoorbeeld op de return pagina) de gegevens opvragen.

Voor een beter overzicht kan je misschien beter alles in aparte bestanden opslaan (betaling, afhandeling, return, etc.). Zo zie je in één opslag dat wat je probeert te doen niet gaat werken.
Gewijzigd op 12/04/2011 14:48:51 door Arjan -

12/04/2011 16:23:49
Anchor link
Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
@Karl: Dat standaard lijstje van jou kennen wij zo onderhand wel. Ook al is het allemaal juist wat je zegt, kom je nooit "to the point".

Tja, waarom gebruiken zoveel mensen het dan niet. Als ze het gewoon eens gaan gebruiken hoef ik het niet te plaatsen en zijn zo ontzettend veel scripts beter geworden. Het zijn maar zulke simpele dingen.
De TS vraagt waarom de POST array geen waarden bevat.
Omdat er verschrikkelijk slecht gescript is. Zoals jij straks tot de conclusie komt dat de data gewoon weggegooid wordt omdat de molie api meerdere keren aangeroepen moet worden, had hij dat zelf kunnen uitvinden door alles netjes op te delen en dus kijken of er een post is gedaan. Hij wilt post data benaderen zonder dat hij weet of er een post is gedaan. Als je dat niet weet, dan weet je ook niet of er gegevens zijn. Verder weet je dat als je meerdere keren die api aan moet roepen en altijd moet controleren of er post data is geweest dat er iets niet goed is.
En anderen met sufferd betitelen is ook een beetje kinderachtig. Deze mensen proberen andere mensen te helpen (ook al zijn de antwoorden niet altijd juist).

Ik vind het wel wat ver gaan als je "test" en denkt dat het aan het OS moet liggen. PHP is geen hogere wiskunde. PHP is simpel, er is geen hout aan. Je hoeft niks echt te programmeren. Bijna altijd is het je eigen schuld dat als er iets mis gaat en niet van het OS (uitzonderingen daargelaten).

"Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig."

Als je even verder had gekeken maakt het script gebruik van een externe betaal api, waardoor je soms niet anders kan dan GET en POST door elkaar gebruiken (aangezien de externe api dit eenmaal voorschrijft). Lijkt mij verder ook niets mis mee wanneer je het overzichtelijk houdt.

Ontopic: Je probleem zit 'm in de pagina die opgevraagd wordt nadat mollie de betaling heeft afgerond. De case 'return' binnen je switch wordt opgevraagd na de betaling. De ingevoerde gegevens die ingevoerd zijn voor de betaling bestaan dan niet meer. De ingevoerde gegevens in het formulier zijn alleen toegankelijk op de pagina die je aanroept wanneer het formulier wordt gesubmit.

Een oplossing kan zijn om de gegevens direct na het submitten van het formulier op te slaan in de database en te koppelen aan de transactieid of iets dergelijks. Hierdoor kan je op een later tijdstip (bijvoorbeeld op de return pagina) de gegevens opvragen.

Voor een beter overzicht kan je misschien beter alles in aparte bestanden opslaan (betaling, afhandeling, return, etc.). Zo zie je in één opslag dat wat je probeert te doen niet gaat werken.

Tja, kijk, nu scheid jij zelf het post en get gedoe ook....
Natuurlijk is get en post door elkaar wel mogelijk, maar zoals ik zeg het is niet handig. Hier wordt er ook zeker een probleem veroorzaakt door het door elkaar halen van beiden.

Verder is het ook zo dat mollie ook al voorbeeld code aanbied... Gebruik dat dan.
Gewijzigd op 12/04/2011 16:40:48 door

12/04/2011 16:54:15
Anchor link
Ik wil er meteen even bijzeggen dat ik geen plannen heb om dit script live te gebruiken, dus een simpel formulier met tables kan geen kwaad. En als ik Karl was zou ik me daar al helemaal niet druk over maken. Want echt helpen doe je niet, enkel standaard suggesties geven..

Bedankt voor je tip Arjan, ik heb het ook kunnen oplossen met een database en een script dat het controleerd.

12/04/2011 17:03:59
Anchor link
Flauw dat je alles nu weer weghaalt, maar goed ik heb alles nog:
Henk Schepers op 11/04/2011 22:29:27:
Ik ben bezig met een script waarbij ik bepaalde ingevoerde gegevens wil mailen na het betalen. Echter lijkt het dat de $_POST[""] op een of andere manier vergeten wordt..

Het resultaat is dus dat ik mails krijg zonder de ingevoerde gegevens..

Hier de code:

index.php:http://pastebin.com/UPt8V0zJ

betaal.php: http://pastebin.com/HiK4QRpH

Ik heb vanalles geprobeert, maar het mocht niet baten.

Zoals je ziet heb ik errorlogging aanstaan dit geef als output:
Quote:
Notice: Undefined index: naam in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 143

Notice: Undefined index: adres in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 144

Notice: Undefined index: postcode in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 145

Notice: Undefined index: woonplaats in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 146

Notice: Undefined index: telefoon in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 147

Notice: Undefined index: email in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 148

Notice: Undefined index: land in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 149

Notice: Undefined index: opmerking in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 150

Notice: Undefined index: betaalmethode in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 151

Notice: Undefined index: aantal in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 152

Notice: Undefined index: betaaldbedrag in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 153

Henk Schepers op 12/04/2011 16:54:15:
Ik wil er meteen even bijzeggen dat ik geen plannen heb om dit script live te gebruiken, dus een simpel formulier met tables kan geen kwaad. En als ik Karl was zou ik me daar al helemaal niet druk over maken. Want echt helpen doe je niet, enkel standaard suggesties geven..

Tja, als je fietst, dan hoef je natuurlijk niet je hand uit te steken om naar links te gaan, maarja, dan blijkt er net zo'n Toyota Prius geruisloos achter je te zitten, dan lig je er mooi bovenop.
Het lijkt misschien triviaal om het slecht en niet goed te doen, maar het is beter om je gewoon aan te leren. Je leert het dan altijd goed te doen en het is een goede oefening. Waarom zou je dat dan niet doen?
Verder vraag ik mij nog steeds af waarom je dan, als je mijn standaard antwoorden toch kent, ze niet implementeert. Zoals ik al uitgelegd heb zorgen ze ervoor dat je een heel aantal problemen minder hebt. En ook gelijk de oplossing hebt.

TJVB tvb

TJVB tvb

12/04/2011 17:04:38
Anchor link
Henk, waarom haal je het topic leeg? Hierdoor wordt het geheel onlogisch en nutteloos.

De standaard suggesties van Karl zijn blijkbaar nog steeds nodig. Ook al zijn ze standaard, als ze al toegepast werden zou hij ze niet noemen.

Toevoeging, topics worden normaal gesproken niet gesloten of verwijderd om dat de TS zijn/haar antwoord gekregen heeft.
Gewijzigd op 12/04/2011 17:05:50 door TJVB tvb

12/04/2011 17:06:26
Anchor link
De reden dat ik dit script verwijderd heb is dat verder niemand iets van doen heeft met dit script omdat er bepaalde gegevens van mij in staan.

Verder heb ik hier niets aan toe te voegen.
Gewijzigd op 12/04/2011 17:08:08 door

TJVB tvb

TJVB tvb

12/04/2011 17:11:01
Anchor link
Nare instelling, hulp vragen en na het krijgen van het antwoord de gegevens weghalen zodat niemand anders er van kan leren.

12/04/2011 17:11:13
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 17:06:26:
Karl Karl op 12/04/2011 17:03:59::
Unknown Paste ID!

Ja, ik had gezien dat je die paste als gebruiker hebt gemaakt en dus dat je die kan verwijderen. Maar die heb ik dus ook nog:
index.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
<?

include('db.php');

mysql_connect($server, $username, $password);
mysql_select_db($database);
$select = mysql_query("SELECT * FROM config");
$regel = mysql_fetch_array($select);

##################
## Instellingen ##
##################

$max = 10; //max aantal
$prijs = $regel['Prijs']; // prijs / stuk
$verzendkost = $regel['Verzendkosten']; // verzendkost

?>

<html>
    <header>
        <script type="text/javascript">
        function bereken()
        {
            var aantal = parseInt(document.betaal.aantal.value);
            var verzendkost = parseInt(document.betaal.verzendkosten.value);
            var prijs = parseInt(document.betaal.prijs.value);
            var kost = prijs * aantal;
            var total = kost + verzendkost;
            total = total / 100;
            total = " " + total;
            document.betaal.total.value = total;    
        }

</script>
    </header>
    <body onload="javascript:bereken()">
        <form name="betaal" id="betaal" action="betaal.php" method="post">
            <table width="420">
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Naam</strong></td>
                    <td align="left"><input size="20" type="text" name="naam" value="" /></td>
                </tr>

<tr>
                    <td align="left"><strong>Adres</strong></td>
                    <td align="left"><input size="20" type="text" name="adres" value="" /></td>
                </tr>

<tr>
                    <td align="left"><strong>Postcode</strong></td>
                    <td align="left"><input type="text" name="postcode" value="" size="10" maxlength="7"/></td>
                </tr>

<tr>
                    <td align="left"><strong>Woonplaats:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="woonplaats" value="" /></td>
                </tr>

<tr>
                    <td align="left"><strong>Telefoon:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="telefoon" value=""  /></td>
                </tr>

<tr>
                    <td align="left"><strong>E-Mail:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="email" value=""  /></td>
                </tr>

<tr>
                    <td align="left"><strong>Land:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="land" value=""  /></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Opmerking:</strong></td>
                    <td><textarea name="opmerking" cols="20" rows="4"  ></textarea></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Betaalmethode</strong></td>
                    <td>
                        <select name="betaalmethode">
                            <option value="ideal" />iDeal</option>                                
                        </select>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Aantal</strong></td>
                    <td>
                        <select name="aantal" id="aantal" onchange="javascript:bereken();">
                        <?php
                        $aantal
= 1;
                        while($aantal <= $max){
                            echo '<option value="'.$aantal.'">'.$aantal.'</option>';
                            $aantal ++;
                        }

?>

</select>
                        <input style="display:none" type="text" name="prijs" id="prijs" value="<?=$prijs?>">
                        <input style="display:none" type="text" name="verzendkosten" id="verzendkosten" value="<?=$verzendkost?>">
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Totaal:</strong></td>
                    <td><input name="total" id="total" type="text" readonly="readonly" size="10" value="lol" tabindex="-1"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong></strong></td>
                    <td align="left"><input type="checkbox" name="AV" value="ja" id="akkoord"  />&nbsp;Ik accepteer de <a href="Algemene Voorwaarden.html" onclick="window.open('Algemene Voorwaarden.html','Algemene Voorwaarden',
                    'width=auto,height=auto,scrollbars=auto,toolbar=no,location=no'); return false">Algemene Voorwaarden</a>.</td>  
                </tr>
                <tr>
                    <td>&nbsp;</td>
                    <td align="left"><input type="submit" name="" value="Bestellen" /></td>
                </tr>
            </table>
        </form>
    </body>
</html>

betaal.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);
require("db.php"); //Database connectie config
$url        = 'http://www.jediah.nl/scripts/mollie/betaal.php'; //exacte locatie van het script volledig geschreven
$partnerID  = 536497; //Het partnerID van mollie
$testmode   = true; //De mollie ideal-api in testmode draaien

$ipadresses = array ('82.94.203.80', '82.94.203.81', '82.94.203.82', '82.94.203.83', '82.94.203.84', '82.94.203.85', '82.94.203.86');

$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

if(mysql_connect($server, $username, $password))
{

if(mysql_select_db($database))
    {

if(!empty($_GET['payment_id']) && ctype_alnum($_GET['payment_id']))
        {

$payment_id = mysql_real_escape_string($_GET['payment_id']);

$query  = "SELECT transaction_id, amount, description, paid FROM payments WHERE payment_id = '".$payment_id."'";
            $result = mysql_query($query);

if($result && mysql_num_rows($result) == 1)
            {

$transaction = mysql_fetch_assoc($result);

if(!empty($_GET['action']))
                {

switch($_GET['action'])
                    {
                        case
'start':
                            if($transaction['paid'] == 0)
                            {

echo '<p>Er is een betaling aangemaakt voor <b>&euro; '.number_format($transaction['amount']/100, 2, ', ', '.').'</b> met als beschrijving <b>'.$transaction['description'].'</b>.</p>';

if($testmode)
                                {

curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=banklist&testmode=true");
                                }
else{
                                    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=banklist");
                                }

$xml = new SimpleXMLElement(curl_exec($ch));

echo '<form method="post" action="?action=redirect&payment_id='.$payment_id.'">';
                                echo '<label for="bank_id">Uw bank:</label><br />';
                                echo '<select name="bank_id">';
                                foreach($xml->bank as $bank)
                                {

echo '<option value="'.$bank->bank_id.'">'.$bank->bank_name.'</option>';
                                }

echo '</select>';
                                echo '<input type="submit" name="verwerken" value="Verwerken"/>';
                                echo '</form>';
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, deze transactie is reeds betaald!</p>';
                            }

break;

case
'redirect':
                            if($transaction['paid'] == 0)
                            {

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
                                {

if(!empty($_POST['bank_id']) && ctype_digit($_POST['bank_id']))
                                    {

curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=fetch&partnerid=".$partnerID."&description=".urlencode($transaction['description'])."&reporturl=".urlencode($url.'?action=report&payment_id='.$payment_id)."&returnurl=".urlencode($url.'?action=return&payment_id='.$payment_id)."&amount=".$transaction['amount']."&bank_id=".$_POST['bank_id']."");

if($xml->order->amount == $transaction['amount'])
                                        {

$query = "UPDATE payments SET transaction_id = '".$xml->order->transaction_id."' WHERE payment_id = '".$payment_id."'";

if($result && mysql_affected_rows() == 1)
                                            {

header('Location: '.$xml->order->URL);
                                            }
else{
                                                echo '<p>Sorry, er is iets mis gegaan met het updaten van de database!</p>';
                                            }
                                        }
else{
                                            echo '<p>Sorry, er is iets mis gegaan met de aanvraag van deze betaling!</p>';
                                        }
                                    }
else{
                                        echo '<p>Sorry, er word een bank_id verwacht en deze dient numeriek te zijn!</p>';
                                    }
                                }
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, deze transactie is reeds betaald!</p>';
                            }

break;

case
'report':
                            if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $ipadresses))
                            {

if(!empty($_GET['transaction_id']) && ctype_alnum($_GET['transaction_id']))
                                {

if($testmode)
                                    {

curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=check&partnerid=".$partnerID."&transaction_id=".$_GET['transaction_id']."&testmode=true");
                                    }
else{
                                        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=check&partnerid=".$partnerID."&transaction_id=".$_GET['transaction_id']."");
                                    }

if((string) $xml->order->payed == 'true')
                                    {

$query = "UPDATE payments SET paid = 1 WHERE payment_id = '".$payment_id."' AND transaction_id = '".mysql_real_escape_string($_GET['transaction_id'])."'";
                                    }
                                }
                            }

break;

case
'return':
                            if(!empty($_GET['transaction_id']) && ctype_alnum($_GET['transaction_id']))
                            {

$query   = "SELECT paid FROM payments WHERE payment_id = '".$payment_id."' AND transaction_id = '".mysql_real_escape_string($_GET['transaction_id'])."' AND paid = 1";
                                $result  = mysql_query($query);

if($result && mysql_num_rows($result) == 1)
                                {

echo '<p>Gelukt! De betaling is succesvol ontvangen!</p>';

$Amail  = $regel['Email'];
                                     $website = str_replace('www.', '', $_SERVER['HTTP_HOST']);
                                     $vanwie = str_replace('www.', 'noreply@', $_SERVER['HTTP_HOST']);

// Mail versturen
            $aan = $Amail;
            $onderwerp = "Nieuwe order op ".$website." geplaatst!";
            $bericht = "Beste,<br /><br />Er is een nieuwe betaling gedaan op ".$website." met de volgende gegevens:<br />
            <br />Naam:"
.$_POST["naam"]."<br />
            Adres:"
.$_POST["adres"]."<br />
            Postcode:"
.$_POST["postcode"]."<br />
.$_POST["woonplaats"]."<br />
            Telefoonnummer:"
.$_POST["telefoon"]."<br />
            E-mailadres:"
.$_POST["email"]."<br />
            Land:"
.$_POST["land"]."<br />
            Opmerking door klant:"
.$_POST["opmerking"]."<br />
            Betaalmethode:"
.$_POST["betaalmethode"]."<br />
            Aantal producten:"
.$_POST["aantal"]."<br />
            Betaald bedrag:"
.$_POST["betaaldbedrag"]."<br />

<br />Met vriendelijke groet,<br /><br />"
.$website;
            $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
            $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
            $headers .= "From: ".$vanwie." \r\n";
            mail($aan, $onderwerp, $bericht, $headers);

}
else{
                                    echo '<p>Sorry, de betaling is niet succesvol ontvangen!</p>';
                                }
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, er word een transaction_id verwacht en deze dient alphanumeriek te zijn!</p>';
                            }

break;

default:

echo 'Sorry, deze actie word niet herkend!';
                        break;
                    }
                }
else{
                    echo '<p>Sorry, er word een actie verwacht!</p>';
                }
            }
else{          
                echo '<p>Sorry, dit payment_id bestaat niet!</p>';
            }
        }
else{
         //   echo '<p>Sorry, er word een payment_id verwacht en deze dient alphanumeriek te zijn!</p>';

$code = md5(rand(000000,999999).microtime());
            $Omschrijving  = $regel['Omschrijving'];
            $Bedrag = $regel['Prijs'] * $_POST['aantal'];
            $Verzendkosten = $regel['Verzendkosten'];
            $Prijs = $Bedrag + $Verzendkosten;
            $query = "INSERT INTO payments (payment_id, amount, description, ipadress) VALUES ('".$code."', ".$Prijs.", '".$Omschrijving."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')";

if($result && mysql_affected_rows() == 1)
            {

header('Location: '.$url.'?action=start&payment_id='.$code.'');
            }
        }
    }
else{
        echo '<p>Sorry, er kon geen verbinding gemaakt worden met de database!</p>';
    }
}
else{
    echo '<p>Sorry, er kon geen verbinding gemaakt worden met de databaseserver!</p>';
}

curl_close($ch);
?>

12/04/2011 17:14:28
Anchor link
Als jij daar beter van wordt Karl, mag je hiermee het hele forum volspammen :)

12/04/2011 17:16:54
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 17:14:28:
Als jij daar beter van wordt Karl, mag je hiermee het hele forum volspammen :)

Ik plaats het hier omdat jij het weggehaald hebt. Zie ook TJBV. Die geeft ook uitleg waarom dat slecht is.

Ben Van de Voorde

Ben Van de Voorde

12/04/2011 17:21:05
Anchor link
Henk jij wilt toch ook graag geholpen worden waarom mogen andere hier niet nog eens wat aan hebben vieze ego!

Pagina: 1 2 volgende »

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.