Denkprobleem bij indeling ruimte
Nu is het probleem dat ik niet meer weet waar ik mijn nicknames kweit moet. De pinwings worden vervangen door avatars van gebruikers, en de kleuren kunnen de gebruikers later waarschijnlijk zelf instellen.
Ik kan het zo aanpaken als in iChat ook gebeurt, aan de zijkant een lijstje met alle avatars en daarnaast hun nicknames, maar als je nieuwkomers of gasten in je chatbox hebt, zonder avatar, is die persoon dus helemaal naamloos.
Wat is jullie suggestie, hoe zouden jullie als gebruiker het liefst je eigen en andermans nickname terugzien?
(Voor het overzicht, hier een volledig screenshot waar je op een geselecteerde plek je lokatie kan achterlaten.)
Gewijzigd op 08/06/2005 17:54:00 door Jelmer -
Maar dit is mijn idee ;)
(Had ook al gedacht aan iets met onmouseover, of iets in de richting van tooltips)
(Misschien is het een idee om dat regelte alleen te voorschijn te laten komen als je met je muis over het bericht heen gaat)
Bwa, das lastig als je aan een conversatie bezig bent, onduidelijk wie dan geantwoord heeft etc... :)
Simon said on 21:36:Blaat
en als je de datum/tijdnotatie eruit gooit,
Simon says: Blaat
En dan in Helfetica denk ik maar...
<naam> says: Bleh
--- Lijntje, 1px dotted #999999; ?
9 june 2005 - 18:42
Edit:
Evt:
<naam> says: <newline> :)
Bleh
--- Lijntje, 1px dotted #999999; ?
9 june 2005 - 18:42
Gewijzigd op 08/06/2005 18:42:00 door Alfred -
Wat ik nog qua datum/tijd als oplossing zou kunnen gebruiken is iedere vijf minuten tussen de bubbeltjes door in het lichtgrijs de tijd neerzetten, en dan alleen als er een berichtje bijkomt.
<naam> says: Bleh :)
Dus dan is het nog redelijk... Hoewel ik het raar zou vinden om enkel om de 5 minuten de tijd te vinden :)
Maar raar kan origineel zijn... :)
Edit:
(H:i:s) <naam> says: Bleh :))
Dit is mss nog handiger.... :)
Gewijzigd op 08/06/2005 19:56:00 door Alfred -
Dat laatste is misschien helemaal niet een gek idee, dat ik daar niet op gekomen was :D Die zal ik ernstig in overweging nemen ^^,
Behalve dan de 'says', die kan je evt weglaten om ruimte te winnen :)
Klein, onder de avater.