Design maken
Altijd als ik een website probeer te maken lukt het script me aardig maar het design is altijd in één woord lelijk.
Voor zover het me lukt probeer ik gebruik te maken van photoshop.
Heeft iemand misschien tips over waar ik op moet letten en in welke volgorde ik het aan moet pakken?
Alvast bedankt!
http://kuler.adobe.com/ kan ik je aanraden, staan hele mooie op ;-).
Kleurcombinaties! 1. Wat voor content moet ik kwijt in de layout?
2. Waar kan ik dat dan het beste plaatsen?
(www.bni-online.nl/lay-out.png). Het is een begin maar willen jullie svp een eerlijk oordeel over dit geven?
eerst en vooral (wat ik doe) in photoshop maak ik dingen die met CSS niet of moeilijk mogelijk zijn. Je layout daar is 100% mogelijk in css dus daar heb je geen photoshop voor nodig.
Als je een site maakt is één van de belangrijkste dingen je navigatie!
Gebruikers moeten snel de navigatie vinden en deze moet gebruiksvriendelijk zijn.
Je kan ook bijvoorbeeld eens zoeken naar mooie CSS-navigatie menu's en rond je menu je design opbouwen.
Probeer eens te googlen naar webdesign of webtemplate tutorials enz. gewoon om toffe ideetjes op te doen die je dan je persoonlijke 'touch' geeft :)
Ik hoop dat je hier toch al wat verder mee geholpen bent
Als ik naar je design kijk zie ik dat je erg beginnend bent op design-gebied. Ik bedoel dit verder niet aanvallend o.i.d., ooit fabriceerde ik ook dit soort designs. Ik denk dat het het beste is als je doorgaat met designen, blijf proberen, gebruik tutorials, bekijk andere mooie websites.
Bedankt voor de hulp iig!
Deze kan je nog wat oppimpen door blending options aan die layers toe te voegen. Wat ik altijd wel mooi vind is (op de juiste) lagen drop shadow toe te voegen. Gewoon even spelen met de instellingen.
Probeer eens gewoon eens te beginnen met een witte achtergrond. Dan maak je zo'n rechthoek en die geef je dan een dropshadow...
Wat ook erg handig is zijn de 'Guides'. Dat zijn een soort hulplijen. Als je rulers (die linealen) aanzet, kan je die hulplijnen uit de linealen slepen. Als je ze weer weg wilt doen kan je ze simpel weg te slepen met de 'move tool'...
Even een tip voor je: begin met blokken. Dus heel simpel bijv een rode blok voor de header, daaronder een gele voor het menu en een voor bijv een linkerkolom. Dan heb je al heel globaal de opzet. Is dit oke, dan kun je deze blokken vervolgens gaan uitwerken.
Dus globaal beginnen en daarna de details in.
Sites voor inspiratie:
http://www.designmeltdown.com/ (ontwerpen van sites)
http://patterntap.com/ (onderdelen van sites)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Weevers
En eerst dacht ik het zelfde als jij, ik ben gewoon niet creatief, maar als je goed bent in PS en vervolgens sites gaat bekijken die je mooi vind, dan krijg je vanzelf inspiratie en maak je iets moois. In iedere cafeinejunky zit een designer.
is deze
Opzich helemaal geen bijzondere effecten ofzo, maar gewoon leuk gedaan met die kleuren, en dat plaatje wat de website wat minder statisch maakt (of hoe je zoiets noemen moet =S)
zowieso vind ik dat op freewebsitetemplates.com altijd wel mooie design staan, en daar doe ik dan ook vaak inspiratie op, ook kijk ik vaak naar andere websites, en kijk ik een beetje rond op sites waar ze templates verkopen.
(overigens ben ik voor de rest totaal geen designer, puur en alleen omdat ik daar gewoon te traag in ben =P)
Probeer overigens is wat meer dynamiek in je header te gooien, ik kan de tekst die erin staan niet eens lezen, Probeer er iets moois van te maken, wat niet al te druk is, maar wel duidelijk
Een site waar ik inspiratie heb op gedaan, voor één van m'n eerste sites, Opzich helemaal geen bijzondere effecten ofzo, maar gewoon leuk gedaan met die kleuren, en dat plaatje wat de website wat minder statisch maakt (of hoe je zoiets noemen moet =S)
zowieso vind ik dat op freewebsitetemplates.com altijd wel mooie design staan, en daar doe ik dan ook vaak inspiratie op, ook kijk ik vaak naar andere websites, en kijk ik een beetje rond op sites waar ze templates verkopen.
(overigens ben ik voor de rest totaal geen designer, puur en alleen omdat ik daar gewoon te traag in ben =P)
Probeer overigens is wat meer dynamiek in je header te gooien, ik kan de tekst die erin staan niet eens lezen, Probeer er iets moois van te maken, wat niet al te druk is, maar wel duidelijk
www.bni-online.nl/lay-out2.png
Begin ik hier goed? Een hele andere stijl dan de eerste maar ik vind dit persoonlijk voor een beginner als mij redelijk mooi. De blokken boven zijn voor de navigatie en de centrale blok is voor de contents.
Dat begint al een heel stuk beter. Alleen dat lijntje bovenin slaat nergens op, of is dat een logo ofzo? Ik vind beeldmateriaal ook een must bij ontwerpen. Gebruik mooie foto's voor bijv de header.
https://en.gamerswiki.org/ Daar ben ik twee weken mee bezig geweest, alleen in Photoshop niet eens met de basing.
Dat begint idd beter dan die andere. Hellaas is het headertje niet zo mooi. Maar ik flans nooit even snel wat in elkaar. Als ik een goed design wil maken, ben ik er uren mee bezig. Ik vraag me af hoe je zo een google advertentie dingens krijgt.
Hej, het headertje is maar een dingetje dat ik er in heb gezet om er even wat neer te zetten. Daar moet nog iets anders:)
Dat zijn google adsense, gewoon aanmelden, site goedkeuren en je kunt zelf zo'n ad maken.
als je zo'n photoshop design gaat slicen om hem te gebruiken in je website, hoe kun je er dan voor zorgen dat je bijv. het tekstvak effectief kunt gebruiken.
Zoals je ziet heb ik in het tekstvak zo'n kleurverloop effect gemaakt. Normaal gesproken kun je gewoon het vak zo slicen dat je een kleine balk hebt en dan die balk als achtergrond voor de tekst in html gebruiken zodat de achtergrond zich automatisch aanpast aan de hoeveelheid content in html.
Maar als je zo'n effect gebruikt kan dat niet. Iemand een oplossing?
Even kijken hoedat je dat "scroll" noemt in css 1 moment...
mvg Joost.
Edit::
Het is: overflow: auto;
Wanneer de tekst niet in de hoogte en of breedte van de div past geeft hij er automatisch een scrollbalk bij, wanneer het wel past zet hij er niets bij.
Wanneer de tekst niet in de hoogte en of breedte van de div past geeft hij er automatisch een scrollbalk bij, wanneer het wel past zet hij er niets bij.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost