Design pattern

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

09/12/2012 19:20:55
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben aan het lezen geslagen in een boek wat ik een paar dagen geleden in een topic tegenkwam wat zich bezighoud over Design Patterns.

hierin komt het onderstaand voorbeeld wat ik deels snap maar deels niet. ik heb hier nu 2 interfaces en hieruit bouw ik dus meerdere superclasses. maar is het niet onoverzichtelijk als je bijvoorbeeld 50 superklassen hebt op een gegeven moment over eigenlijk 1 onderwerp?

en vraag 2 wat doe ik nu als ik een een wil maken die zowel vliegt en kwaakt als ik maar 1 klasse mag extenden?
Afbeelding
Gewijzigd op 09/12/2012 19:21:31 door Reshad F

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 10:23:16

Wouter J

Wouter J

09/12/2012 19:35:52
Quote Anchor link
Allereerst, als ik eerlijk ben denk ik zelf dat het niveau in dat boek nog niet iets te hoog ligt voor je, maar goed je kan het altijd proberen.

1) De superklasse is in dit geval je interface, al die dingen eronder zijn geen super klassen, maar juist subklassen. En nee, als je dit goed maakt wordt het niet onoverzichtelijk. Je krijgt dan een mapje FlyBehaviour met daar alle mogelijke Fly Behaviors, die je dus zo in 1 oog opslag kunt zien.

2) Je gaat deze klasse niet extenden. Die stippellijn met een gesloten pijl betekend een heeft-een relatie niet een is-een. Maargoed, dat wordt er allemaal goed uitgelegd. Dat boek is echt een boek die je met je volle gedachte moet lezen, anders wordt het niks.

Erwin H

Erwin H

09/12/2012 19:49:13
Quote Anchor link
Opvallendste aan je vraag vind ik dat je het woord 'extenden' gebruikt. Het hele idee van dat eerste hoofdstuk is nu juist dat je door klassen te gaan extenden je raar gedrag krijgt (de vliegende rubber eendjes). In plaats van klassen te gaan extenden ga je juist bepaalde functionaliteit uit de klassen trekken om zo je hoofdklassen schoon te houden en geen overbodige functionaliteit erin te hebben. Hierdoor kan je te pas en te onpas de benodigde functionaliteit aanpassen zonder je klassen aan te hoeven passen en zonder wildgroei aan kinderen te krijgen.

Nu vraag ik me dus af of je woordkeuze gewoon een beetje slordig is, of dat je het hoofdstuk nog niet uit hebt?

Reshad F

Reshad F

09/12/2012 20:08:26
Quote Anchor link
@Erwin ik heb inderdaad het hoofdstuk nog niet af, uitleg op mijn vraag stond op pagina 15 ( de vraag ging over pagina 13 maar op pagina 14 zag ik er niets van terug vandaar dat ik dacht dat er niets over doorverteld werd ) maar de schrijver valt dus ook later terug op eerdere acties.

Erwin H

Erwin H

09/12/2012 20:18:10
Quote Anchor link
Dan op zich is het dus nog wel van belang dat je goed begrijpt wat er op pagina 12 staat en ook boven de tekening op pagina 13:
Quote:
Here we have two interfaces, FlyBehavior and QuackBehavior along with the corresponding classes that implement each concrete behavior:

Het gaat dus over interfaces, dat zijn geen klassen.
De klasses die de interfaces implementeren zijn vervolgens de klassen die de duck klassen kunnen gebruiken om bepaald gedrag te implementeren. Die Duck klassen extenden die klassen niet, maar gebruiken die klassen. Die worden een property van een Duck klasse. Op die manier kan 1 Duck dus zowel vliegen als kwaken.

Reshad F

Reshad F

09/12/2012 20:24:15
Quote Anchor link
Ja dat begrijp ik wel. Polymorfisme en encapsulatie! ( heb het laatst nog met Java behandeld ) :) alleen zit ik nu logica van dit hoofdstuk in gedachten een beetje om te zetten in php code maar toen kon ik me er niet veel bij voorstellen omdat ik dat nog nooit bij php gedaan/gezien heb. vandaar ook mijn verwarring. of misschien dat ik het al zelfs gedaan heb maar daar niet bij stil gestaan heb omdat ik het pas behandeld heb.. :)

ik zal even naar wat voorbeeldjes zoeken in php.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.