Design Review Yss
Op moment van schrijven werken alleen de home en portfolio pagina; deze zijn af, enkel de teksten moeten nog aangepast worden.
Edit 1: afbeeldingen op homepagina en portfolio zijn niet de meest recente.
Gewijzigd op 10/06/2013 22:03:45 door Bas IJzelendoorn
Je kan ook de URL vervormen met wat spaties en streepjes om zoekmachineindexatie te voorkomen.
Heb een alternatieve URL toegevoegd.
Ook zouden de foto's wat groter mogen.
Verder is de website wel duidelijk en helder.
Ik hoop dat je hier wat aan heb, het blijft mijn mening.
Tim Slootweg op 22/10/2012 01:50:15:
Ik vind het op zich een nette website, alleen vindt ik het lettertype van de tekst en de kopjes "welkom op onze website" niet zo mooi er goed leesbaar.
Bedankt, de tekstkleur zal ik zo snel mogelijk gaan bekijken. Wat betreft de afbeeldingen, deze vergroten wanneer je erop klikt - probeer dit bij afbeelding 1, dan zie je het het best.
De eerste foto is inderdaad goed, maar de andere foto's waren vrij klein. Komt dit doordat het nog een test site is?
Het lettertype is het inderdaad net niet. Het is te scherp en leest niet prettig.
Beter zoek je een iets meer smooth-lettertype. Dit geld voor alle kopjes, maar ook voor je menu.
De letters mogen (zeker in je menu) wel iets meer gewicht hebben: bold of zo?
Ook de rode/roze kleur van het actieve menu-item valt wat weg tegen het groen.
Voor de rest: een simpele, eenvoudige opmaak.
Netjes, maar zeker niet eruit-springend.
Heeft u een bedrijf? Een hobby? Of bijvoorbeeld kinderen waar je een website voor wilt? Dat is mogelijk, voor maximaal €25 euro.
Je gaat toch niet serieus voor maximaal € 25,- websites verkopen?
Je wilt websites maken en verkopen, dus mogelijke klanten zien dit als indruk van wat jij kan.
Tevens is het contrast in je header en footer laag:
- Menu items (passes AA level)
- menu item actief (fails WCAG 2)
- footer tekst (fails WCAG 2)
Verder klopt het dat de kosten maximaal 25 euro zijn, dit omdat ik het momenteel kan gebruiken voor opleidingen. Door het zo goedkoop mogelijk te houden heb ik een grotere kans om mijn portfolio snel te vullen.
De foto's ga ik nog vergroten, zijn momenteel klein doordat ik ze niet groter krijg; wordt aangewerkt.
Je hebt wel in de gaten dat mensen je waarschijnlijk niet serieus zullen nemen als je een complete site voor 25,- maakt he. Massa productie webdesign bedrijven vragen zelfs 299,- to 399,- voor een basic website, en dat is eigenlijk al te laag.
25 euro in totaal, niet per uur, eventueel wil ik dit bedrag verhogen tot een serieuzer bedrag, tussen de 100 en 200 euro :).
Gewijzigd op 25/10/2012 12:25:15 door Chris PHP
Quote:
Massa productie webdesign bedrijven vragen zelfs 299,- to 399,- voor een basic website, en dat is eigenlijk al te laag.
Dat is inderdaad al heel erg laag. Hoelang ben je nou bezig aan een goede website? 48 uur? Min. loon voor een normale volwassenen is ong. 10 euro. Dan heb je dus 480 euro voor een normale website, en dan zit je op het minimum loon (!).
Wouter J op 25/10/2012 12:25:36:
Dat is inderdaad al heel erg laag. Hoelang ben je nou bezig aan een goede website? 48 uur? Min. loon voor een normale volwassenen is ong. 10 euro. Dan heb je dus 480 euro voor een normale website, en dan zit je op het minimum loon (!).
Quote:
Massa productie webdesign bedrijven vragen zelfs 299,- to 399,- voor een basic website, en dat is eigenlijk al te laag.
Let wel dat van dat minimumloon nog Omzet belasting, ZVW kosten, en BTW afgaat! dus als je onder de 40.000,- euro per jaar zit is dat al 33% en dan nog eens 21% BTW eraf. Dat is 10 - 21% = 7,90 - 33% = 5,30 per uur wat je netto overhoud. Dus net iets meer dan de helft.
Hmm, ja oké. Maar 240 is nog steeds wat anders dan 25 euro...
Wouter J op 25/10/2012 12:34:48:
Hmm, ja oké. Maar 240 is nog steeds wat anders dan 25 euro...
Dat zoiezo ;)
Y S op 25/10/2012 12:13:11:
Verder klopt het dat de kosten maximaal 25 euro zijn, dit omdat ik het momenteel kan gebruiken voor opleidingen.
Maar wat bied je dan voor euro 25? Volledig op maat gemaakte website? Design, html, css, jquery, php, etc.?
Voor die prijs neem ik het niet serieus. Zoals anderen al aangeven liggen de (basis)bedragen veel hoger.
En met een beetje pech heb je straks 3 klanten die een zeer uitgebreide website willen; kost je heel veel tijd, maar je portfolio vullen gaat je daarmee nauwelijks lukken...
Y S op 25/10/2012 12:23:08:
25 euro in totaal, niet per uur, eventueel wil ik dit bedrag verhogen tot een serieuzer bedrag, tussen de 100 en 200 euro :).
Hahaha... en dat noem je serieuze bedragen? Ik heb weer even hartelijk moeten lachen :)
Offtopic:
Lijkt of steeds meer jonge mensen zonder werkervaring zich gaan richten op het maken van websites terwijl ze geen flauw idee hebben wat daarbij komt kijken.