Design-up
Ik ben een al een tijdje bezig met dit project.
Ik ben een bedrijfje gestart in webdesign en hosting (heb pas een klant maar toch)
mijn website is nog niet 100% af maar frontend is zo goed als klaar
graag zou ik jullie mening willen horen over het uiterlijk en gebruiksvriendelijkheid van de website
mocht je fouten of iets dergelijks tegen komen hoor ik dat natuurlijk graag.
klik hier om naar de website te gaan.
alvast bedankt
Gewijzigd op 29/09/2014 10:07:58 door Stefan Fransen
- Socialmedia staat in de bron nog uitgecomment
- Favicon is nog van bootstrap
- Design is netjes alleen mis is een paar plaatjes onderaan.
- Laatste berichten zijn leeg, wellicht handig om dit weg te halen omdat er toch niets staat?
Als je de tattoo site gaat bekijken dan komen de kwaliteiten niet terug in de website van jouzelf.
Verder een nette site
Favicon word aan gewerkt maar ben hier niet goed in dus ben opzoek naar iemand die dit voor mij wil doen
onderin staan legen img als ik deze weg haal word het ene plaatje over de gehele breedte uitgerekt
Laatste berichten moet nog gevuld worden hier komen de reacties die op mijn projecten geplaatst zijn.
Rickert Bombaklats op 29/09/2014 11:20:17:
Als je de tattoo site gaat bekijken dan komen de kwaliteiten niet terug in de website van jouzelf.
bedoel je hiermee dat de kwaliteit van de website onder niveau ligt?
of het uiterlijk op de afbeeldingen niet zoals op de website?
bedankt voor je feedback
Ik heb inderdaad een template gebruikt voor de ruimte indeling van de pagina's, slider en de nav
- Er wordt Bootstrap 2 gebruikt
- Broncode zit vol met Word teksten rotzooi
- Als je naar de buttons kijkt is het niet netjes en designer-achtig, jou website is velen maten strakker dan de tattooshop vandaar dat ik er vanuit ging dat er een theme is gebruikt o.i.d
Je kan het plaatje hopelijk weghalen. In caroufredsel zit vast een optie om dit te verhelpen.
Geen dank voor de feedback, daar vroeg je namelijk om.
(schrik niet van de hoeveelheid, zitten een paar mierenneukerij puntjes tussen, maar ook een aantal waar je nog even goed over na moet denken!)
1. Ik heb net een account aangemaakt met de cijfers: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 10 in te vullen in de verschillende velden. Een goede controle op wat er een velden wordt ingevuld is wel handig. Dit voorkomt spam.
2. Onder aan de pagina staan vakjes met 'client-image'
3. Bij onze ervaringen kan ik op de ervaring klikken, maar dan refreshed hij de pagina. Dat is niet echt fijn, want dan scroll ik dus automatisch terug naar boven.
4. Bij laatste producten staat nog een lege thumb
5. De tekst onder 'wilt u een website' is grijs op grijs en leest niet fijn. Daarnaast lopen de zinnen niet.
6. op de pagina producten > website. staat een kopje prijzen. Echter zie ik op de pagina geen prijzen. Daarnaast wil je als klant vergelijken. Ik moet tussen de verschillende rijen zoeken of ik bijvoorbeeld bij alle pakketen wel een 'beheerspagina' krijg. En bij een budget pakket krijg ik geen loginfunctie? dus iedereen kan mijn website veranderen?
7. Op die zelfde pagina lopen de verschillende kolommen niet door (vind ik persoonlijk niet strak over komen).
8. Nogmaals op de pagina het kopje 'zakelijk'. De achtergrond is zwart. Deze kleur gebruik je verder niet in het template. Ik zou die kleur wijzigen naar de achtergrond kleur van je facebook logo.
9. Je hebt een mogelijkheid om een skin color te wijzigen. Zou ik persoonlijk niet doen. Je Logo veranderd ook van kleur daardoor. Een logo moet herkenning geven. Als ik een website met een oranje logo zie en een factuur krijg waarbij hij roze is. Ben ik als klant in de war. KLM is ook blauw en niet rood. Bij rood denk je aan Martinair, Oranje EasyJet en groen Transavia.
10. Er is een kopje laatste berichten, maar er staat niets onder. Is het stuk? Als er geen berichten zijn zou ik een bericht plaatsen als "Op dit moment zijn er geen berichten". Of laat het kopje helemaal weg.
11. Pagina 'service' zie punt 8, geldt ook voor de pagina hosting.
12. Teksten boven de prijs tabellen zijn relatief klein en slecht te lezen.
13. In de verschillende prijs tabellen moet je kiezen of je Nederlandse tekst of Engelse tekst gebruikt. Nu staat het door elkaar en krijg je kromme dingen als (3 FTP account 3 Subdomeins). Daarnaast zou ik niet het woord 'Unmetered' gebruiken. Ik moest 3x lezen. Houd het simpel dat iedereen het snapt. (Ongelimiteerd of unlimited). Persoonlijk denk ik dat je alles in het Nederlands zou moeten doen, omdat je een Nederlandse website hebt.
14. LET OP: met dingen die je wel en niet waar maakt:
Quote:
Ik houd u website dag en nacht in de gaten en controleer op fouten.
Ervan uitgaande dat je alles in de ik vorm hebt staan ben je een ZZP of freelancer. De eerste vraag die het bovenstaande opwekt. Wanneer slaap jij? en hoe doe je dat met vakantie als je 6 uur moet vliegen? Wanneer gaat de 6 uur is? bij eerste melding bij jou of als ik zie dat de website het niet doet.
Je kan er wel van maken 24/7 automatische monitoring. Daarbij kan je dan een verklarende tekst maken, dat je automatisch een e-mail krijgt bijvoorbeeld als je server uitvalt o.i.d. (maar ik denk dat je dit niet waar kan maken, omdat je simpel weg geen groot bedrijf ben met dag en nacht diensten die 24/7 doorgaan. Mocht je in het datacentrum waar je zit (in geval van een reseller) een SLA (Service Level Agreement) hebben, plaats dan niet dezelfde tijden in afspraken naar je klant. Als zij jou bellen, ga jij eerst kijken en moet dan nog het datacentrum bellen. Dat kost ook tijd.
Quote:
(duurste pakket)Fouten worden er zo snel mogelijk uitgehaaltd
Ik zou als klant nooit het Ultimate pakket nemen. Meer betalen maar geen 'tijd' genoemd wanneer alles weer up en running is. Bij medium weet ik dat ik na 6 uur weer online ben.
15. Ik mis nadrukkelijk een disclaimer en vooral algemene voorwaarden. In je prijs overzicht noem je serieuze getallen, waar klanten je aan zullen houden. Maar ik mis bijvoorbeeld dat als jij op zaterdag op zondag onderhoud pleegt wat 10 uur duurt (los van of dat reëel is). Je gelijk krijgt te horen van je klant dat hij te lang offline is.
16. Er staat bij de prijzen niet of het in of exclusief BTW is. Daar kom ik blijkbaar tijdens het bestellen achter.
17. Wat kost een domein. Ik zie namelijk zonder domein staan. Maar ik weet niet wat het kost. Overigens koop ik wel een hosting pakket bij je, maar zie ik tijdens de bestellingsprocedure geen mogelijkheid om deze bij te bestellen.
18. PHP foutmelding als ik op bestellen klik, zonder velden in te vullen
Quote:
Duplicate entry '' for key 'username'
19. Als ik een hosting pakket wil kopen, maar ik bedenk mij en klik op een groter pakket dan onthoud hij mijn vorige pakket en vult hij de winkelwagen automatische met beide. Ik moet nadrukkelijk eerst mijn volledige winkelwagen legen en dan opnieuw bestellen. 1 los item verwijderen kan niet.
20. ik kom 2 verschillende e-mailadressen op de site tegen. info@ en stefan@
21. Foto op de contact pagina mag wat minder blokkering ;)
22. Ik zou persoonlijk spaties tussen het telefoonnummer plaatsen.
23. All rights reserved zou ik veranderen naar alle rechten voorbehouden.
24. COPYRIGHT en dan het (c) logo is dubbelop.
25. De logo's op je portfolio pagina als ik eroverheen hover, zijn bij mij niet direct duidelijk wat er gaat gebeuren. Het oog snap ik nog wel, maar de tweede niet.
26. Waarop baseer je SEO percentages. Als jij stelt dat je 80% levert en ik laat het door een externe partij beoordelen en die komt op 40%, wat dan?
Nogmaals website ziet er al geheel goed uit!
Gewijzigd op 29/09/2014 12:00:03 door Bas IJzelendoorn
- Icoon van Facebook is niet netjes uitgelijnd. Ik zie ook dat je gebruik maakt van een font waarin de iconen verwerkt zijn. Dit geeft een mooi resultaat.
Persoonlijk ga ik altijd voor een SVG, omdat ik dan in de HTML <a href="#">Facebook</a> kan gebruiken. SVG als achtergrond, en met text-indent en overflow de tekst verbergen. Het heeft als voordeel dat de tekst in de link geïndexeerd kan worden. Het heeft als nadeel dat er meer HTTP-requests zijn en dat er meer CSS wordt gebruikt.
- Telefoonnummer in de header linken naar tel:+31612345678. Bij een klik wordt op de mobiel de telefoonkiezer geopend en hoeft de bezoeker alleen nog maar op 'bellen' te drukken. Voor de desktop (te bepalen met een media query) kan je de link laten staan, of je kan met CSS 'pointer-events' de link onbruikbaar maken (en met cursor en text-decoration als gewone tekst tonen).
- Nog over je telefoonnummer, maar geen aanmerking op je lay-out; je bent een bedrijfje zeg je? Zorg voor een telefoonnummer op het vaste net. Staat betrouwbaarder.
- Ik mis trouwens overige contactgegevens en KVK, welke je verplicht bent te vermelden.
- De witruimte om de tekst 'ULTRA RESPONSIVE...' in je carousel is wat krap. Over carousels gesproken, bedenk je goed of je die echt wilt inzetten: leesvoer.
- Op de pagina Portfolio, bij een hover op een item verdwijnt de naam van het project.
- De hyperlink voor je e-mail (in de header) werkt niet, ook zou ik daar de cursor 'pointer' gebruiken.
- Slechte afbeelding op Contact.
- Slider op detailpagina Portfolio geeft vreemde animatie bij openen andere afbeelding (slides staan tijdelijk onder elkaar).
- Pagina 'website prijzen', de kolommen zijn niet even hoog. Lijkt mij mooier als dat wel zo is.
- Sommige lopende teksten zijn erg klein.
- Niet lay-out: loop je teksten na en laat dit ook nogeens door een ander doen. Zowel qua spelling als inhoud.
Getest in Firefox 32.0.3 op Mac OSX.
Gewijzigd op 29/09/2014 12:18:57 door Elwin - Fratsloos
Ik heb jullie punten doorgenomen en dit zijn inderdaad sterke verbeterpunten voor de website
Denk dat jullie uit eigen ervaring ook wel weten als je een tijdje met een project bezig bent je bepaalde dingen gewoon niet meer inziet en je er gewoon even iemand anders naar moet laten kijken.
Bas zoals jij al aangaf staan er dingen op die niet/moeilijk waar te maken zijn.
KvK ga ik aanvragen als de website 100% klaar is en ik met een accountant gesproken heb.
Na het lezen van jullie feedback heb ik besloten om een planning bij te houden om in het vervolg niet meer zulke steken te laten vallen. ik had bij het begin van dit project ook niet verwacht dat er zoveel bij kwam kijken. inmiddels duizenden regels code verder blijkt toch het tegendeel (en dan is alleen nog maar aan de frontend gewerkt)
in ieder geval bedankt voor de feedback ik ga er zeker wat mee doen!