devosarchitecten.nl
deze site ben ik aan het maken voor mijn vader.
de php word geregeld door wordpress, de css maak ik zelf.
mijn vader is architect, en werkt veel met licht (en donker), zodat je op de goede momenten op de goede plek in huis een zonnetje hebt, ook werkt hij veel met hout en ecologische dingen. hij doet ook veel met het proces van het ontwerp maken samen met de cliënt(en hun schaduw)
de site gaat ook veel foto's bevatten, vandaar heb ik gekozen voor zwart en wit met die schaduw.(die trouwens me rekt als het witte gedeelte ook langer word)
de oranje en de blauw van de links zijn ook elkaars complementaire kleur.
waar ik nog me zit is het lettertype van de site, en een mooie simpele mannier om de foto's bij de projecten te presenteren.
de oude site is nog te vinden op: http://iramdev2.websites.xs4all.nl/
PAS OP, OUDE SITE GEMAAKT MET MICROSOFT WORD!!!
werkt met safai, opera en firefox,
ie ga ik later aan werken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn de vos
Met alle respect, maar zo'n website dient een visitekaartje te zijn en ik denk niet dat het op dit moment klanten op gaat leveren.
Ik vind hem te leeg misschien een foto links boven?
De tekst "where tere is much light" zou ik ook niet zo klakkeloos daar neerzetten. Dit kun je beter gebruiken bij een normale content pagina. Niet bij een formulier.. en haal je echo hello world eens weg :D
Er is nog wel meer, maar ik denk dat je het wel begrijpt. (PS zwart wit contrast op websites is not done ;) misschien kun je daar nog eens naar kijken?)
Ziet er ouderwets uit.. Gooi de hele achtergrond maar weg en ga dan verder..
De tekst "where tere is much light" zou ik ook niet zo klakkeloos daar neerzetten. Dit kun je beter gebruiken bij een normale content pagina. Niet bij een formulier.. en haal je echo hello world eens weg :D
Er is nog wel meer, maar ik denk dat je het wel begrijpt. (PS zwart wit contrast op websites is not done ;) misschien kun je daar nog eens naar kijken?)
die is inderdaad niet echt stevig in elkaar gezet, maar gek genoeg krijgt hij er zelfs complimenten voor, als je hem met ie 6 bekijkt schijnt het nog heel te blijven, en dan vinden mensen hem heel rustig enzo, het heeft me ook enige moeite gekost om mijn vader te overtuigen dat hij iets nodig had dat in alle browsers werkte en makkelijk aan te passen is.
als je de nieuwe site bedoelt, dit is niet de index maar een blog post he... en zou je dan aan kunnen geven wat er mis is?
loran, zoals ik zei komen er een hoop foto's in, dus dan wil ik niet te veel storende dingen in het ontwerp, en mijn vader wil alles zo minimaal mogelijk, zoals bij de oude site.
maar er komt nog wel ergens een logo in, ben nog niet helemaal zeker over de plaats.
en net zoals de oude site krijgt deze ook een paar project foto's op de index, maar dan random uit een database, als het aan mij ligt.
er komt dus nog ene logo bij, header plaatje wil ik niet... wat zou je hier bij kunnen zetten dat niet groot en storend is?
ik heb sinds kort nogal een breed scherm, dus is even wennen dat het op een normaal scherm heel breed lijkt nu... gaat misschien wel wat af.
"where there is much light the shadow is deep" hoort bij het ontwerp, en is geen content text, misschien iets duidelijker onderscheiden? aan de andere kant denk ik dat als je een normale content pagina hebt, dan heb je het dnek ik wel door, en zeker als je het op de 2de weer tegen komt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door pepijn de vos
Waarom zou je geen header plaatje doen? Het lijkt echt ouderwets zo.. Persoonlijk zou ik zo`n website meteen weer wegklikken.
Als je doelt op dat onderste plaatje, ik hoop dat dat de oude site is en dat je dús bezig bent met een nieuwe?
hier eens inspiratie op,
Dat zijn ech mooie proffesionele templates voor een architect.
Zodra je op de site komt, moet je meteen door hebben dat t over een architect gaat, en je moet niet eerst te hoeven lezen voordat je weet waar t over gaat.
Doe anders Dat zijn ech mooie proffesionele templates voor een architect.
Zodra je op de site komt, moet je meteen door hebben dat t over een architect gaat, en je moet niet eerst te hoeven lezen voordat je weet waar t over gaat.
is de nieuwe nou echt ze slecht?
hij is sober... of kaal als je wil en nog niet mooi afgewerkt, maar wat er zo slecht aan is...
oke, er zijn een paar punten weer ik me wel in kan vinden, maar...
hoezo ouderwets bijvoorbeeld?
ik zou graag wat meer uitleg en opbouwend commentaar hebben.
er komt een logo bij, en de links en titels krijgen een ander lettertype.
hier is nog een plaatje met wat foto's, een oud plaatje, en niet echt de mannier waarop ik die foto's er in wil hebben, maar het geeft misschien even een wat andere indruk dan dat andere plaatje.
in een header plaatje zie ik niet zo veel... misschien een stuk van een gebouw, maar zowat elke pagina krijgt foto's, dus zo leeg als die eerste foto blijft het niet hoor...
Het is gewoon een achtergrond met tekst aan de linkerkant, en een frame erop geplakt met tekst. Wat denk je zelf?
bah
http://www.groupa.nl/brandnew/
dat van jou is gewoon te leeg en te donker, architectuur gaat over beelden. houd daar rekening mee.
wat bedoel je met te donker? er zijn sites die helemaal zwart zijn...
volgens mij is het verschil tussen kaal/leeg en minimalisme de details, en ik heb al gezegd dat ik nog niet tevreden ben over het lettertype, de links en headers en sommige afmetingen en marges, de meeste staan gewoon nog op de standaard waardes.
zeker het menu en de header kunnen wel beter vind ik.
en ik heb ook al gezegd dat hier veel foto's op komen, dus dat het niet een lap text word.
dus... waar zit het probleem? wat maakt het kaal, leeg, ouderwets, lelijk en weet ik wat niet meer?
is gewoon heel het concept fout van die schaduw? of ligt het aan de achtergrond, de maten, het lettertype, de verhouding, de inhoud, de plaatjes, weet ik veel wat...
ik denk niet dat het jullie op andere ideeën brengt, maar hier een screenshot van hoe het op mijn scherm is met wat plaatjes op de home pagina, alleen de kleuren zijn hier raar...
en voor diegene die geklaagd hebben over die achtergrond:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door pepijn de vos
Ik denk dat je die site meer als portfolio moet intrepeteren. Interessante vragen om je site op te baseren:
- Hoe laat je projecten zo mooi en interessant mogelijk zien (schetsfase / ontwerpfase / definitief of achteraf) en verschillende schaalniveaus (stedelijk, buiten / binnen / detail)
- Wat onderscheid de vos architecten van andere architecten bureaus, wat is de visie?
- Geeft tekst de ruimte. Ik begrijp je afkeer van die lappen tekst niet zo, het is volgens mij juist iets waarin je onderscheid maakt met andere bureau's. Een uitgebreide visie kan je ook prima uitgebreid vertellen.
de overgang op de website zijn geen flash, maar javascript.
ik vind die quote wel mooi, maar misschien moet hij ook wel weg...(kleiner?)
zelfde geld voor die achtergrond, maar die is 300kb, dus die gaat er iig uit.
ik vind die schaduw juist wel mooi. als ik daar nou in plaats van die quote een soort fotolade van maak?
de meeste projecten zijn eigenlijk alleen foto's achteraf, op de oude site is te zien dat het meestal wat kleine foto's zijn met een stukje uitleg.
deze site kan je ook zien als een lightbox, dat witte ding alsof hij over de rest heen ligt, als ik dus die quote weg haal en daar onder een fotolade maak, kan ik dus als men op een foto tussen de text of in de lade klikt te text laten verdwijnen en de hele content een lightbox(of wanabe-polaroid) maken.
mijn vader heeft een hele uitgebreide visie, die ook op de oude site staat, maar een ding is dat hij vaak rekening houd met waar de kamers zijn ten opzichte van de zon, en dat mensen vaak hun blinde vlek/schaduw tegen komen in het ontwerp proces, vandaar dit schaduw idee.(ook omdat zwart en wit lekker neutraal zijn om foto's weer te geven)
ik heb geen afkeer van text, en er zal ook zeker veel text op de site komen, maar een foto zegt meer dan 100 woorden... soms, en omdat mijn eerste screenshot geen foto's had heb ik heel nadrukkelijk gezegd dat er in de uiteindelijke site meer foto's komen.
Ik blijf er nog steeds bij dat het niets meer is dan 2 plaatjes op elkaar geplakt..
http://www.devosarchitecten.nl/index.php
zonder index.php word je nog doorverwezen naar de oude site... tot dat de text en foto's er ook op staan.
Zoals hierboven al meerder malen gezegd is, snap ook ik niet waarom je nou nog steeds die dikke schaduw hebt. Ik weet niet of je vader oude gebouwen ontwerpt, maar je hoeft de website iig niet zo te doen.