Deze week even nieuwe kast besteld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank WD

Frank WD

16/03/2012 17:58:59
Quote Anchor link
Beste leden,

Omdat ik veel plezier heb op dit forum en altijd netjes en direct geholpen word.
Wil ik jullie mijn nieuwe aanwinst niet onthouden.

Ik ga er gelijk ma vanuit dat dit soort dingen gerust in de Koffiehoek gepost mag worden.

Ik heb deze week een nieuwe behuizing besteld voor de vernieuwde home server.
Het betreft een Coolermaster Stacker 830.
Deze gaat dus dienen als Home server met hiernaast voor onze Internet Radio fileserver. Zodat we de dj's up-to-date kunnen houden met de muziek. Ook komt er ruimte voor volledige back-up van alle gegevens.

Wat er verder voor hardware inkomt ben ik nog niet over uit. Wel dat er diverse hdd's in komen te hangen met een 1gig netwerk kaart. Kwa moederbord en prosessor is het nog niet bekend.

Hoor graag jullie mening over deze kast.

Afbeelding

Afbeelding
Gewijzigd op 16/03/2012 18:03:01 door Frank WD

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 21:45:40

16/03/2012 18:05:42
Quote Anchor link
Mooi ding.

Chris -

Chris -

16/03/2012 18:11:53
Quote Anchor link
De kast zelf ziet er netjes uit. Gezien de hoeveelheid opslag die je gaat gebruiken; let goed op de koeling! Investeer hier echt in, een goede airflow verlengt de leefbaarheid van je computer.

Frank WD

Frank WD

16/03/2012 18:17:55
Quote Anchor link
Boris en Chris,

Bedankt voor de reactie's

Koeling word zeker weten goed verzorgt hoor, daar hoef je je niet druk in te maken.
De kast is nu volledig al voorzien van koel fans en kan er op dit moment nog niks bij zetten. Zowel de 3 hdd 4-3 modulles hebben koeling. Daar naast zit boven op de kast 2x 12cm fans. achterop boven de pci sloten zitten ook nog 2x 18cm fans. en op de zij paneel zit nu nog 1x 12cm fan.

Die op de zijpaneel kan ik adapter kopen nog zodat ik daar 1 grote flow koeler op kan zetten. Mar ik weet nog niet of dit nodig is ivm er nu al 7 fans in zitten.

Ik ga deze fans nog wel allemaal laten regelen door een fan control. Hier ga ik ook mijn voeding fan en prosessor fan op aansluiten zodat ik die ook kan regelen.

Verder is het nog even afwachten wat ik ga doen op hardware gebied.
En het probleem van voeding moet ik even zien op te lossen. Omdat de bovenstaande foto heel iets afwijkt met mijn kast. Boven foto is voorzien van 2 voeding plekken. Mijn kast heeft er maar 1. Terwijl ik wou werken met 2 voedingen. Dus dat word even piekeren.

- SanThe -

- SanThe -

16/03/2012 18:28:06
Quote Anchor link
Op mijn vorige werk hadden we ook een kast met veel fans erin. Vanwege de herrie die het maakte hebben we hem maar Boeing 747 genoemd. ;-)

Misschien moet je ook eens aan RAID denken, zodat een kapotte HD niet direct de server platlegt.

Chris -

Chris -

16/03/2012 18:30:17
Quote Anchor link
Zover ik kan opmaken uit jouw kast is daar maar ruimte voor 1 plek; ook vanaf de foto gezien. Gaat waarschijnlijk gewoon een x00 watt voeding in. Twee voedingen zal niet nodig zijn als je genoeg watt heb.

Frank WD

Frank WD

16/03/2012 18:30:40
Quote Anchor link
Santhe,

Idd veel fans veel kabaal meestal. Ik heb hem nog niet aan lopen gehad wegens het dobben op moederbord nog. Maar het lawaai ga ik even bekijken anders komen er gewoon stillere fans in.

Ja verdiepen in RAID wou ik ook nog idd. Had iets gelezen dat daar van die pci kaarten voor waren waar je stuk of 12 hdd's op kan knikkeren.

EDIT:
Chris,
Deze kasten zijn in uitvoering met 2 voeding plekken. Dat wou ik ook zodat ik belangrijke schijven en onderdelen dubbel met weerstanden verbonden kon krijgen. Zodat er 1 voeding uitvalt de belangrijkste door blijven lopen. Maar wat niet kan, dat kan niet. Als het gaat gebeuren met 1 voeding. Moet ik de reeds gehaalde 2x 600watt voeding geruild worden voor 1x 1000watt
Gewijzigd op 16/03/2012 18:47:22 door Frank WD

Chris -

Chris -

16/03/2012 18:40:10
Quote Anchor link
Hm, ik snap je punt ja. Kun je niet contact opnemen met de verkoper en je probleem voorleggen?

Frank WD

Frank WD

16/03/2012 18:42:31
Quote Anchor link
Nee dat gaat helaas niet werken. Ik heb deze kast via marktplaats gekocht met alle orginele spullen er bij. Kast is door die persoon 4 maand gebruikt zoals gezegt. En heeft jaar in de kast gestaan.

Anders was ik idd even aan de bel gegaan na de winkel mocht dat het geval zijn geweest.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.