Dezelfde datums 1 x weergeven
Johan Rombouts
07/12/2010 23:00:00Goedenavond,
Ik ben een soort van agenda aan het maken.
In de database maak ik gebruik van date en time.
Elke record heeft een aparte date en time met daabij de omschrijving met wat er die dag en tijd te doen is.
Nu is de bedoeling dat van de records met dezelfde dag slechts 1 x de datum wordt weergegeven. Dus ongeveer zoiets:
Dinsdag 7 december 2010
17:30 Klaar met werken
19:00 Hond uitlaten
20:00 TV kijken
Woensdag 8 december 2010
Als ik het nu weergeef komt bij iedere record met dezelfde datum de datum te staan, hoe los ik dat op?
Groeten Johan
Ik ben een soort van agenda aan het maken.
In de database maak ik gebruik van date en time.
Elke record heeft een aparte date en time met daabij de omschrijving met wat er die dag en tijd te doen is.
Nu is de bedoeling dat van de records met dezelfde dag slechts 1 x de datum wordt weergegeven. Dus ongeveer zoiets:
Dinsdag 7 december 2010
19:00 Hond uitlaten
20:00 TV kijken
Woensdag 8 december 2010
Als ik het nu weergeef komt bij iedere record met dezelfde datum de datum te staan, hoe los ik dat op?
Groeten Johan
PHP hulp
21/11/2024 22:25:29Johan Rombouts
07/12/2010 23:05:23@ Karl Karl
Per record wordt het zo opgeslagen:
Agenda_datum = DATE
Agenda_tijd = TIME
Agenda_inhoud = VARCHAR(100)
Per record wordt het zo opgeslagen:
Agenda_datum = DATE
Agenda_tijd = TIME
Agenda_inhoud = VARCHAR(100)
Netjes.
Alle data ophalen. Ordenen op datum, tijd en in php kijken of de vorige agenda datum gelijk is aan de huidige, dat is de meest simpele oplossing.
Alle data ophalen. Ordenen op datum, tijd en in php kijken of de vorige agenda datum gelijk is aan de huidige, dat is de meest simpele oplossing.
Johan Rombouts
07/12/2010 23:10:04@ Karl Karl,
Klinkt logisch, maar hoe doe ik dat, kijken of de vorige datum gelijk is aan de huidige?
Heb je een klein stukje code als voorbeeld?
Klinkt logisch, maar hoe doe ik dat, kijken of de vorige datum gelijk is aan de huidige?
Heb je een klein stukje code als voorbeeld?
Denk daar maar eens over na. Je zult in ieder geval een tijdelijke variabele moeten hebben en de === operator is denk ik ook wel belangrijk.