Direct een variabele maken van een net toegevoegd record
Nu werkt het script helemaal zoals het moet, alleen na het uploaden wil ik graag direct het ID (auto_incremment) meenemen naar een volgende pagina.
Hieronder mijn script, alvast bedankt voor de hulp.
if(!isset($_POST['submit'])) {
} elseif(trim($_POST['postcode']) <> "" && trim($_POST['achternaam']) <> "") {
mysql_query("INSERT INTO klanten (klanten_voornaam, klanten_tussenvoegsel, klanten_achternaam, klanten_adres, klanten_huisnummer, klanten_toevoeging, klanten_postcode, klanten_woonplaats, klanten_telefoonnummer, klanten_email, klanten_gebdatum, klanten_geslacht, klanten_geaardheid, klanten_voorkeur, klanten_status, klanten_kortebeschrijving)
VALUES ('".$voornaam."', '".$tussenvoegsel."', '".$achternaam."', '".$adres."', '".$huisnummer."', '".$toevoeging."', '".$postcode."', '".$woonplaats."', '".$telefoonnummer."', '".$email."', '".$gebdatum."', '".$geslacht."', '".$geaardheid."', '".$voorkeur."', '".$status."', '".$beschrijving."')") or die(mysql_error());
// geef melding weer
echo "Cliënt toegevoegd<BR>\n";
echo "Klik <A HREF=\"hobbytoevoegen.php\">hier</A> om hobbies aan deze cliënt toe te voegen<BR>\n";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door SanderV
mysql_insert_id daarvoor gebruiken.
je kan na je insert query Edit:
typo.. dankje Blanche
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
mysql_insert_id() ;)
Terence, het is (die site doet het trouwens niet, maar mysql intert id geeft veel google results :)
http://nl3.php.net/mysql_insert_id
kan je ook kijken
Je kan deze variable in een session zetten of als je de pagina doorlinkt in de link de id zetten zodat je deze uit kan lezen bij het ophalen van de nieuwe pagina.
kan je ook kijken
Je kan deze variable in een session zetten of als je de pagina doorlinkt in de link de id zetten zodat je deze uit kan lezen bij het ophalen van de nieuwe pagina.
Ik werk al wel met een sessie voor het inloggen.
session_start();
$_SESSION['hobby'] = $hobbytest;
Wat dacht je er van om het even te testen? Daar leer je het meeste van.
iig bedankt iedereen.
Ben je de pagina waar je de sessievariabele op wilt vragen ook wel begonnen met session_start()?