directory uitlezen en sorteren op datum aanmaak bestanden
Ik heb een systeem ontwikkeld om een directory op een ftp server uit te lezen en daarna een lijst te geven met links aan te maken.
Momenteel is deze lijst identiek gesorteerd als de bestanden binnen de directory. Maar ik had graag gewild dat het nieuwste bestand bovenaan de lijst staat.
Zelf zocht ik al met de funcite sort() maar volgens mij brengt dit weinig soelaas.
Zou het misschien mogelijik zijn om bij het uitlezen van de directory de datum van aanmaak van het bestand mee te nemen, en dan daarop te sorteren?
Alvast bedankt voor de hulp!
filemtime().
Zie de vele functies voor files op php.net. Onder andere Voorlopig krijg ik enkel FALSE als return.
Werkt dit ook op een ftp met pdf bestanden?
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Dan zou je dat samen met die file in een array moeten gooien ofzo en dan met sort er weer uithalen, misschien kan 't nog wel makkelijker.
Dat is inderdaad de bedoeling maar voorlopig vind hij mijn bestanden niet en kan ik dus de functie filemtime niet gebruiken. Maar ik denk dat het wel zal lukken wanneer ik het volledige pad meegeef als argument binnen deze functie.
Bijvoorbeeld usort, uksort of uasort.
Als je zeker weet dat alle bestanden op een andere tijd zijn gewijzigd zou je ook ongeveer het volgende kunnen overwegen:
eerst heb ik alles in een associative array gegoten.
vervolgens heb ik deze gesorteerd met rksort($array)
Bedankt voor de hulp, jullie hebben me goed geholpen!