Disable Enter button bij submit form?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SCO

SCO

17/12/2005 22:53:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik heb een formulier (post method) waarbij je als je op enter klikt je naar de volgende pagina wordt doorgestuurd. Is het mogelijk op een of andere manier de enter button te "disable-en" op deze pagina dmv een script zodat het formulier alleen "gesubmit" kan worden door op de button submit zelf te klikken?

THANKS

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 06:35:22

- SanThe -

- SanThe -

17/12/2005 23:02:00
Quote Anchor link
tabindex="-1" bij de input zetten.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/12/2005 01:53:00
Quote Anchor link
@ SanThe: die is handig, die kende ik nog niet. Maar ik heb even een klein testpaginaatje gemaakt en een druk op enter verstuurt het formulier evengoed. De verzendbutton is onbereikbaar geworden voor de tabtoets, dat wel.

@ SCO: Ik neem aan dat het script dat de formvariabelen verwerkt niet goed werkt als mensen op enter drukken in plaats van op submit te klikken met de muis. Dat kun je ondervangen door niet te controleren met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
// formulier verzonden?
if (isset ($_POST['submit'])) {

}

?>

Dat werkt in sommige browsers (met name IE) niet altijd goed. Als je het zo doet gaat het wèl in alle browsers goed:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
// formulier verzonden?
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {

}

?>

edit: typo
Gewijzigd op 18/12/2005 01:54:00 door Jan Koehoorn

SCO

SCO

18/12/2005 03:11:00
Quote Anchor link
Bedankt!!

:D

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/12/2005 10:22:00
Quote Anchor link
Graag gedaan :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.