disable link after a click
In een webshop als iemand definitief wil bestellen als hij op de knop drukt soms duurt het een paar seconden totdat hij andere pagina ziet (product succesvol besteld).
Tussen die tijd kan een klant 2 keer op de knop (DEFINITIEF BESTELLEN)kliken dan worden 2 records in de database opgeslagen.
Heeft iemand een idee hoe ik die KAN OPLOSSEN.
Ik denk de javascript geen goed oplossing omdat het kan dat js uit staat.
Alvast bedankt
Gewoon een php controle functie, je controlleerd eerst of die persoon afgelopen 10 seconden geen product heeft besteld voor je het record in de db laat schrijven. (10 seconden omdat het me vrij onmogelijk lijkt om in 10 seconden een nieuw product te bestellen en omdat de pagina wel niet langer dan 10 seconden zal laden..)
Dank je
Het is moegelijk dat er 3 queries van verschilende klanten worden uitgevoerd
Hoe kan ik die queries in sessie zetten (zal ik ipadres of klantid ook zetten in sessie).
Zou je een voorbeeld geven
Alvast bedankt
Een sessie is uniek per bezoeker, dus je hoeft je geen zorgen te maken over verschillende klanten.
en hoe zal ik de query in sessie zetten, bedoel je de sql query leterlijk of de datum wanneer de bestelling is geplaatst.
Kan ik doen zoals Paradox™ zegt. De tabel producten checken voordat ik een nieuwe record opsla (checken de datum van de laatset bestelling per klantId) en als er een verschil van 10 bijvoorbeel dan sla ik de nieuwe bestelling op.
Groetjes
Als extraatje kun je ook nog een javascript actie doen om de button disabled te maken. Dit is ook voor de bezoeker duidelijker, dat in plaats van de button bijv: bezig met versturen... komt te staan.
Als een bezoeker dan javascript uit heeft staan, dan heb je altijd die serverside check nog