Discussie over Fonts

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Voula

Voula

04/02/2006 16:33:00
Quote Anchor link
Fonts staan in windows op vaste plek!
Standaard ttf's dus.
Maar als iemand een ander lettertype wil op zijn of haar site dan kan dat dus niet.

Vanmorgen discussie gehad over het plaatsen van fonts op server (site) en die dan doorverwijzen.
Onmogelijk was het eerste antwoord!!

Nix is onmogelijk toch ;)
Windows moet ze toch ook ergens vandaan halen in dit gevaal windows/fonts
Maar waarom dan niet via www.site.nl/Fonts

Eigenlijk raar voor iets wat we allemaal dagelijks gebruiken (teksten).
Dit moet toch te omzeilen of te doen zijn.

Nou ben benieuwd hoe jullie erover denken?

Gr van Voula
De startende pc en webdesign Lady

PHP hulp

PHP hulp

11/03/2025 22:04:59

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/02/2006 16:35:00
Quote Anchor link
Gebruik alstublieft geen andere fonts dan de standaard...

Onbekend onbekend

onbekend onbekend

04/02/2006 16:37:00
Quote Anchor link
Je kan het font gewoon op je site zetten om te downloaden. Met de juiste instructies moet de bezoeker wel in staat zijn om deze in de juiste direcotry te plaatsen.

Verder bestaat er nog een plugin waarmee je je eigen fonts in kan stellen. (maarja, dan moet de gebruiker wel accoord gaan met die plugin!)

Beide is mij niet echt positief bevallen, en dus maak ik m'n sites met normale fonts. Speciale fonts maak ik een afbeelding van.

Voula

Voula

04/02/2006 16:39:00
Quote Anchor link
Waarom niet Arjan
Standaard is zo standaard
Dat vind ik tenminste

Gr Voula ;)

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/02/2006 16:44:00
Quote Anchor link
Als je echt iets anders wilt zou je het gewoon met plaatjes moeten doen, daar kan je je helemaal uitleven. Punt is dat als jij een andere font gebruikt ik niet dezelfde website zal zien als jou, wellicht is het leesbaar maar het kan ook echt door elkaar gegooit worden.

Totdat ik jou font (waar ik wellicht zelfs auteursrechten voor moet ga betalen) installeer. Dat kost mij zeker weer een minuut (downloaden, slepen, herstart browser, en dan ben ik al die websites die ik op dat moment open heb staan dus kwijt).

Als ik een website bezoek dan wil ik die website bezoeken, niet eerst plugins, updates of fonts installeren. Een website moet werken op alle OSén, onafhankelijk van de browser, snel laden en het liefst zo min mogelijk plaatjes bevatten.

Oehja, en een website hoeft niet saai te zijn... mijn browsel vind ik persoonlijk niet saai, maakt gebruik van standaard dingen, werkt op ieder OS/Browser (zelfs lynxs) en is niet zwaar om in te laden (eg, niet veel plaates). Je kan leuke dingen doen met css, zoals die witte balk aan de bovenkant die doorloopt afhankelijk van de breedte van je browser. Of ga kutten met doorzichtigheid, ram maar een paar keer op f5. Altijd leuk.
Gewijzigd op 04/02/2006 16:47:00 door Arjan Kapteijn

Voula

Voula

04/02/2006 16:46:00
Quote Anchor link
Soms snap ik het niet

Waarom kan er in firefox of explorer niet een aparte fonts map zijn!
Plugins heb ik een hekel aan en andere ook denk ik.
Tja om elke keer een image te maken van een ander tekst via snagit of anders, vind ik wel een hoop gedoe.
Zeker als het om 1000den teksten gaat.

Vaag mis iets voor de toekomst.

Gr Voula

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/02/2006 16:48:00
Quote Anchor link
Denk niet dat het in de toekomst er iets gaat komen, stukje copyright en usability (windows/unix/macosx fonts zijn niet echt uitwisselbaar volgens mij).

Voula

Voula

04/02/2006 16:53:00
Quote Anchor link
zijn er wel fonts die wel in alle systemen gezien worden behalve die arial

04/02/2006 17:01:00
Quote Anchor link
Je hebt van die standaard rijtjes b.v.
Arial, Helvectica, sans-serif
Times New Roman, Times, serif
De laatste is steeds een lettertype dat op alle browsers en OSen werkt.

Veder heb je idd fonts die prijzig zijn, en dan ook echt prijzig, denk aan enkele honderde euro's.

Doormiddel van Flash en/of plaatjes kan je wel werken met andere fonts.

Frank -

Frank -

04/02/2006 17:22:00

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.