disk usage / filetype script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stijn

stijn

25/01/2006 10:10:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben begonnen aan een script om het gebruik van onze fileservers wat in kaart te brengen.
De bedoeling is een totaal van de filesize van alle bestanden te verzamelen, per filetype.

Nu ben ik op zoek naar een manier om een directory & alle subdirectories te doorlopen, en alle files weer te geven (geen "." of ".." of andere directories, alleen de files).

Binnen die loop wil 'k dan het filetype gaan checken, filesize verzamelen enz enz...

Nu lukt 't mij wel perfect om door 1 directory te lopen en alles files en/of folders weer te geven, maar hoe doorloop ik ook de subfolders automatisch??

Kan iemand mij op weg helpen?

Many thx!

Stijn

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 05:02:43

Jelmer -

Jelmer -

25/01/2006 11:34:00
Quote Anchor link
Je maakt een functie van je doorloopscript, en tijdens het doorlopen controleer je of daar waar je pointer staat een dir is. Zoja, dan laat je daar die functie weer op los, en zo gaat dat door tot het einde. Ook wel bekend als recursief.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.