DISTINCT op date field
Hendel Berg
10/07/2008 12:38:00Beste php-hulpers,
Ik heb een aantal velden met dezelfde daums. Zodra ik deze probeer te filteren d.m.v. DISTINCT, lijkt het of MySQL hier niets mee doet.
Ik krijg dus vervolgens gewoon een héleboel keren dezelfde datum te zien op deze manier. Weet iemand misschien een oplossing op dit te ondervangen?
Met vriendelijke groet,
Henry van den Berg
Ik heb een aantal velden met dezelfde daums. Zodra ik deze probeer te filteren d.m.v. DISTINCT, lijkt het of MySQL hier niets mee doet.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
while ($datums_rapporten = mysql_fetch_object(mysql_query("SELECT DISTINCT Datum FROM Aanwezig ORDER BY Datum ASC")))
{
echo '<a href="view.php?date='. $datums_rapporten->Datum .'">'. $datums_rapporten->Datum .'</a><br />';
}
?>
while ($datums_rapporten = mysql_fetch_object(mysql_query("SELECT DISTINCT Datum FROM Aanwezig ORDER BY Datum ASC")))
{
echo '<a href="view.php?date='. $datums_rapporten->Datum .'">'. $datums_rapporten->Datum .'</a><br />';
}
?>
Ik krijg dus vervolgens gewoon een héleboel keren dezelfde datum te zien op deze manier. Weet iemand misschien een oplossing op dit te ondervangen?
Met vriendelijke groet,
Henry van den Berg
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hendel Berg
PHP hulp
22/12/2024 15:44:54Joren de Wit
10/07/2008 14:09:00In principe is er niets mis met die query, je zou hem eens in phpMyAdmin kunnen uitvoeren om te zien wat het resultaat is. Dan weet je het zeker...
Hendel Berg
10/07/2008 17:02:00Heel vaag, daar geeft hij de uitkomst exact zoals ik hem wil hebben! In php kan ik zelf geen fouten ontdekken zo snel. Iemand anders misschien die me hier mee kan helpen?
Rens nvt
10/07/2008 17:20:00Hendel Berg
10/07/2008 17:27:00Ja, heeft ook niet het gewenste resultaat. Het zit niet in de query, want in phpMyAdmin werkt het goed. Alleen met mijn php-code niet...
Hendel Berg
10/07/2008 17:48:00Raar maar waar, de oplossing:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$query = mysql_query("SELECT DISTINCT Datum FROM Aanwezig ORDER BY Datum ASC");
while ($datums_rapporten = mysql_fetch_object($query)) {
}
?>
$query = mysql_query("SELECT DISTINCT Datum FROM Aanwezig ORDER BY Datum ASC");
while ($datums_rapporten = mysql_fetch_object($query)) {
}
?>