DIV centreren
OOw oke, maar dan kun je javascript gebruiken. Maar dat is wel weer veel werk, terwijl ik hierboven zie dat het al kan worden opgelost met 1 regel CSS
Toevoeging op 12/12/2012 21:00:07:
ff tussendoor: als ik mijn css.css include door linkrel, dan pakt mijn achtergrond niet mee. Is een PNG afbeelding. Bekend mee?
En daarna welke regel? Lees aub eerst eens de reacties op je topic, het is minstens 10 keer voorbij gekomen!
Een andere manier zou kunnen zijn:
Over je achtergrond plaatje.. Kan het zijn dat je CSS file niet in de zelfde map staat als het bestand waar je 'm "included"?
Als je 'm bijvoorbeeld in de map /style hebt staan en je plaatje staat in /img/bg.png dan moet je de url veranderen naar "../img/bg.png" i.p.v. "/img/bg.png".
Donny van Grondelle op 12/12/2012 17:03:46:
Ik snap dat jullie aan opmerkingen als fuck it niets hebben, maar zit hier al heel de middag mee te kloten...
De Div blijft links staan maar lijkt wel een margin omheen te zitten. Ik heb de EXACTE code van Max- overgenomen en in een apart document gezet en geload. Ook in dit geval blijft de Div aan de linkerkant staan.
De Div blijft links staan maar lijkt wel een margin omheen te zitten. Ik heb de EXACTE code van Max- overgenomen en in een apart document gezet en geload. Ook in dit geval blijft de Div aan de linkerkant staan.
Dan zal je de position: absolute en position: fixed weg moeten halen
Wat mij betreft, is dit trouwens een smet op css.
Het is niet normaal dat iets zo elementair zo lastig moet zijn.
Gewijzigd op 13/12/2012 10:15:11 door Kris Peeters
Kris Peeters op 13/12/2012 10:14:43:
Verticaal centreren is inderdaad stukken lastiger.
Het is wachten op het flexbox model wat een goeie start moet zijn voor makkelijker beheren en positioneren van elementen.
Met margin: auto zou het moeten werken op voorwaarde dat je een DOCTYPE heb bepaald in je pagina !
Wim Tubbax op 13/12/2012 10:31:14:
Met margin: auto zou het moeten werken op voorwaarde dat je een DOCTYPE heb bepaald in je pagina !
Wim, gozer. Check ff mijn JSfiddle.. een werkend voorbeeld met wat jij idd zei margin auto.
Cake Masher op 13/12/2012 00:21:28:
Donny, heb je Machiel K oplossing al geprobeerd? Dat is volgens mij gewoon de beste, en naar mijn mening de netste, oplossing om een div te centreren.
Over je achtergrond plaatje.. Kan het zijn dat je CSS file niet in de zelfde map staat als het bestand waar je 'm "included"?
Als je 'm bijvoorbeeld in de map /style hebt staan en je plaatje staat in /img/bg.png dan moet je de url veranderen naar "../img/bg.png" i.p.v. "/img/bg.png".
Fantastisch! Eindelijk opgelost. Dit gaat in mn vragen archief voor toekomstige problemen :) Onwijs bedank! :)
Wat mijn afbeelding betreft: ik heb in de root mijn index.php, css.css bestanden. Dan heb ik een map die images heet en daar staat mijn afbeelding in. heb een link gezet in mijn CSS naar images/background.png. kan het zijn dat het CSS geen PNG files leest?
Donny van Grondelle op 13/12/2012 19:09:56:
Fantastisch! Eindelijk opgelost. Dit gaat in mn vragen archief voor toekomstige problemen :) Onwijs bedank! :)
Wat mijn afbeelding betreft: ik heb in de root mijn index.php, css.css bestanden. Dan heb ik een map die images heet en daar staat mijn afbeelding in. heb een link gezet in mijn CSS naar images/background.png. kan het zijn dat het CSS geen PNG files leest?
Cake Masher op 13/12/2012 00:21:28:
Donny, heb je Machiel K oplossing al geprobeerd? Dat is volgens mij gewoon de beste, en naar mijn mening de netste, oplossing om een div te centreren.
Mooi zo!
Jawel, .png word ook ondersteund door css, anders zou je nooit plaatjes hebben zonder transparantie. hoe link je de CSS? en wat is je code voor het plaatje?
body {
background-image:url(../images/background.PNG);
}
Mijn CSS link: <link rel="stylesheet" href="css.css" />
PS: jouw plaatje staat dus in niet in htmldocs, maar buiten de root, in de map "images"?
Ik was aan het werk in het Cpanel en daar wou ik dezelfde achtergrond. Dus had die link even gepakt.