DIV centreren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

12/12/2012 20:41:35
Quote Anchor link
OOw oke, maar dan kun je javascript gebruiken. Maar dat is wel weer veel werk, terwijl ik hierboven zie dat het al kan worden opgelost met 1 regel CSS

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 03:42:50

Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/12/2012 20:59:11
Quote Anchor link
En welke regel is dat? :P

Toevoeging op 12/12/2012 21:00:07:

ff tussendoor: als ik mijn css.css include door linkrel, dan pakt mijn achtergrond niet mee. Is een PNG afbeelding. Bekend mee?

Wouter J

Wouter J

12/12/2012 22:28:14
Quote Anchor link
Je moet het path wel vanaf je stylesheet laten lopen.

En daarna welke regel? Lees aub eerst eens de reacties op je topic, het is minstens 10 keer voorbij gekomen!

Cake Masher

Cake Masher

13/12/2012 00:21:28
Quote Anchor link
Donny, heb je Machiel K oplossing al geprobeerd? Dat is volgens mij gewoon de beste, en naar mijn mening de netste, oplossing om een div te centreren.

Een andere manier zou kunnen zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
    position: absolute;
    left: 50%;
    width: 1000px;
    margin-left: -500px;

Over je achtergrond plaatje.. Kan het zijn dat je CSS file niet in de zelfde map staat als het bestand waar je 'm "included"?
Als je 'm bijvoorbeeld in de map /style hebt staan en je plaatje staat in /img/bg.png dan moet je de url veranderen naar "../img/bg.png" i.p.v. "/img/bg.png".

Max -

Max -

13/12/2012 08:59:51
Quote Anchor link
Donny van Grondelle op 12/12/2012 17:03:46:
Ik snap dat jullie aan opmerkingen als fuck it niets hebben, maar zit hier al heel de middag mee te kloten...

De Div blijft links staan maar lijkt wel een margin omheen te zitten. Ik heb de EXACTE code van Max- overgenomen en in een apart document gezet en geload. Ook in dit geval blijft de Div aan de linkerkant staan.

Dan zal je de position: absolute en position: fixed weg moeten halen

13/12/2012 10:09:01
Quote Anchor link
Hier een 100% werkend voorbeeld hoe je 1 div horizontaal in het midden van je scherm zet.
Klik voor JSfiddle voorbeeld

Als je hem verticaal wilt moet er nog meer bijkomen.

Kris Peeters

Kris Peeters

13/12/2012 10:14:43
Quote Anchor link
Verticaal centreren is inderdaad stukken lastiger.
Wat mij betreft, is dit trouwens een smet op css.
Het is niet normaal dat iets zo elementair zo lastig moet zijn.
Gewijzigd op 13/12/2012 10:15:11 door Kris Peeters

13/12/2012 10:17:13
Quote Anchor link
Kris Peeters op 13/12/2012 10:14:43:
Verticaal centreren is inderdaad stukken lastiger.
Wat mij betreft, is dit trouwens een smet op css.
Het is niet normaal dat iets zo elementair zo lastig moet zijn.

Het is wachten op het flexbox model wat een goeie start moet zijn voor makkelijker beheren en positioneren van elementen.

Wim Tubbax

Wim Tubbax

13/12/2012 10:31:14
Quote Anchor link
Met margin: auto zou het moeten werken op voorwaarde dat je een DOCTYPE heb bepaald in je pagina !

13/12/2012 10:39:19
Quote Anchor link
Wim Tubbax op 13/12/2012 10:31:14:
Met margin: auto zou het moeten werken op voorwaarde dat je een DOCTYPE heb bepaald in je pagina !

Wim, gozer. Check ff mijn JSfiddle.. een werkend voorbeeld met wat jij idd zei margin auto.

Donny Wie weet

Donny Wie weet

13/12/2012 19:09:56
Quote Anchor link
Cake Masher op 13/12/2012 00:21:28:
Donny, heb je Machiel K oplossing al geprobeerd? Dat is volgens mij gewoon de beste, en naar mijn mening de netste, oplossing om een div te centreren.

Code (php)
1
2
3
4

Over je achtergrond plaatje.. Kan het zijn dat je CSS file niet in de zelfde map staat als het bestand waar je 'm "included"?
Als je 'm bijvoorbeeld in de map /style hebt staan en je plaatje staat in /img/bg.png dan moet je de url veranderen naar "../img/bg.png" i.p.v. "/img/bg.png".

Fantastisch! Eindelijk opgelost. Dit gaat in mn vragen archief voor toekomstige problemen :) Onwijs bedank! :)

Wat mijn afbeelding betreft: ik heb in de root mijn index.php, css.css bestanden. Dan heb ik een map die images heet en daar staat mijn afbeelding in. heb een link gezet in mijn CSS naar images/background.png. kan het zijn dat het CSS geen PNG files leest?

Max -

Max -

14/12/2012 08:49:25
Quote Anchor link
Donny van Grondelle op 13/12/2012 19:09:56:
Cake Masher op 13/12/2012 00:21:28:

Code (php)
1
2
3
4

Fantastisch! Eindelijk opgelost. Dit gaat in mn vragen archief voor toekomstige problemen :) Onwijs bedank! :)

Wat mijn afbeelding betreft: ik heb in de root mijn index.php, css.css bestanden. Dan heb ik een map die images heet en daar staat mijn afbeelding in. heb een link gezet in mijn CSS naar images/background.png. kan het zijn dat het CSS geen PNG files leest?

Mooi zo!

Jawel, .png word ook ondersteund door css, anders zou je nooit plaatjes hebben zonder transparantie. hoe link je de CSS? en wat is je code voor het plaatje?

Donny Wie weet

Donny Wie weet

14/12/2012 19:52:27
Quote Anchor link
Code voor het plaatje:

body {
background-image:url(../images/background.PNG);
}

Mijn CSS link: <link rel="stylesheet" href="css.css" />

Eddy E

Eddy E

14/12/2012 20:41:32
Quote Anchor link
Wellicht iets veel beters: op welke website test je het? Geef eens gewoon de online-link. Kunnen ze zelf kijken.

PS: jouw plaatje staat dus in niet in htmldocs, maar buiten de root, in de map "images"?

Donny Wie weet

Donny Wie weet

14/12/2012 23:51:53
Quote Anchor link
Het staat nog niet online, ik ben nog bezig met mn website op localhost.

Ik was aan het werk in het Cpanel en daar wou ik dezelfde achtergrond. Dus had die link even gepakt.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.