Div in een div in een div ... schonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- SanThe -

- SanThe -

18/11/2013 21:15:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een div in een div in een div ... etc.

Nou hebben die eerste divjes allen een eigen opmaak (text-align, font-style, font-size, etc.) en daar heeft de laatste div best wel last van. Weet iemand of het mogelijk is om in die laatste div al dat soort dingen in één keer ongedaan te maken met CSS?

SanThe.

PHP hulp

PHP hulp

20/12/2024 00:16:38

Wouter J

Wouter J

18/11/2013 21:30:11
Quote Anchor link
Als je iets ongedaan moet maken in je CSS dan weet je dat je de properties te globaal of te vroeg hebt ingesteld. Gebruik classes zou ik zeggen, of toon anders even een voorbeeldje.

Albert de Wit

Albert de Wit

18/11/2013 21:45:46
Quote Anchor link
Uh, ik weet het niet 100% zeker, maar heeft elke css eigenschap niet een standaard waarde? Ik meende dat dat altijd 'initial' was.

Wouter J

Wouter J

18/11/2013 21:59:21
Quote Anchor link
Alle eigenschappen hebben inderdaad een default waarde. Deze is zelden initial. Daarnaast hebben veel CSS eigenschappen ook nog user agent styles, voor chrome zie: http://trac.webkit.org/browser/trunk/Source/WebCore/css/html.css

- SanThe -

- SanThe -

18/11/2013 22:23:20
Quote Anchor link
Ik heb al heel wat zitten Googlen, ook op jullie opmerkingen. Het enige dat ik tot nu toe gevonden heb is een iframe. Als ik de tekst in een iframe zet is die geheel standaard (zoals ik het dus wil) opgemaakt. Op zich geen probleem maar dan zou dat iframe zich moeten gedragen als een div, dus meerekken bij langere teksten enz. maar dat zal vast niet mogelijk zijn. Iemand hier nog advies over?
Gewijzigd op 18/11/2013 22:23:56 door - SanThe -

Wouter J

Wouter J

18/11/2013 22:39:10
Quote Anchor link
Wat wil je precies bereiken? Kun je wat code laten zien?

Toevoeging op 18/11/2013 22:39:11:

Wat wil je precies bereiken? Kun je wat code laten zien?

- SanThe -

- SanThe -

18/11/2013 22:55:36
Quote Anchor link
Code laten zien heeft in dit geval weinig nut lijkt mij.

Maar waar het mee mis gaat is de <ul> en <li>.
Ik heb deze nergens gestyled. Maar het daadwerkelijke inspringen met de stip er voor gaat niet goed. De stip staat er wel maar geen inspringen. Als ik het direct open in de browser gaat alles wel goed. Dus het moet aan de inherit liggen lijkt mij. In een iframe gaat het ook goed.

Toevoeging op 18/11/2013 23:12:24:

Ik heb een oplossing gevonden.
Als ik in de laatste div de <ul> style doet ie het.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#div ul
{
    margin-left            : 20px;
}

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.