Div neemt geen lengte aan
Ik heb een Div'je die een min-width van 20px heeft. Hij moet dus aanpassen aan de lengte van de text die erin komt. Alleen word hij telkens zo lang als de body het toelaat. Als ik een maxlength meegeeft gaat hij tot die maxlength maar zonder die gaat hij telkens door. Wat gaat er hier verkeerd? Heeft iemand een idee?
Hier de code van de CSS
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
.table_title{
margin-left:40px;
padding:5 5 5 5;
font-family:century gothic;
font-size:13px;
font-weight:bold;
color:#0B4C5F;
background-color:#D9F2FF;
min-width:20px;
box-shadow: inset 1px 0 0
white,inset -1px 0 0
white,inset 0 1px 0
white,inset 0 -1px 0
white,0 1px 10px
rgba(0, 0, 0, 0.25);
}
margin-left:40px;
padding:5 5 5 5;
font-family:century gothic;
font-size:13px;
font-weight:bold;
color:#0B4C5F;
background-color:#D9F2FF;
min-width:20px;
box-shadow: inset 1px 0 0
white,inset -1px 0 0
white,inset 0 1px 0
white,inset 0 -1px 0
white,0 1px 10px
rgba(0, 0, 0, 0.25);
}
Voor zover ik weet, is hier geen simpele oplossing voor. Misschien eens wat uitproberen met float: left; of zo. Ik kan niet direct een oplossing verzinnen
ow... past een <p> zich wel aan de lengte van de text aan?
Pak de tekstlengte
En dan in je css (voorbeeldje)
Uiteraard is dit niet exact, ligt eraan de tekstgrootte etc.
$textlength kun je dan makkelijk manipuleren met een sommetje door een percentage af of op te doen. Dan zal het vanzelf goed kloppen.
neej dat word ook niks helaas... toch bedankt voor jullie moeite! ik heb het gewoon maar een maxlength meegegeven
@polak php inje css gebruiken?
@Albert: Ik snap niet wat je bedoelt. Een min-width van 20px geeft aan dat de div minimaal 20px moet zijn. Dan is het toch logisch dat ie doorloopt? Ik snap je even niet.
als je een minimale lengte geeft dan gaat hij zoveel mogelijk in die richting toch?
Quote:
@polak php inje css gebruiken?
Het heeft niet mijn voorkeur maar waarom niet?
i.p.v. style.css maak je ervan style.php.
Bovenin zet je:
Code (php)
Andere optie is om een .htaccess te gebruiken met daarin:
Albert de Wit op 28/06/2012 15:26:26:
uhm...
als je een minimale lengte geeft dan gaat hij zoveel mogelijk in die richting toch?
Een min-width van 20px betekent dat je div MINIMAAL 20 pixels breed is, maar hij kan dus ook veeeel groter worden. Snap je?
oke, snap het ;)
mooi zo ;)