DIV of TABLE
Waarom is het ene beter dan de andere etc.
En hoe zit het met de google vriendelijke tools.
Prevereert google liever div of tables? en waarom?
Graag hoor ik van jullie.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan
Edit: Google ziet volgens mij geen verschil tussen divs en tables. Deze kijkt alleen naar de inhoud?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
Div.
Verder is het een kwestie van flexibiliteit, wil je anno 1995 een hardcoded en vrijwel niet te onderhouden website hebben, dan gebruik je de tabellen ook voor de layout en anders gebruik je div's.
Ps. Het is inmiddels bijna 2009...
Zoveel mogelijk in div. En dan ook goed gebruik maken van ul en li.
Het kan ZONDER table's. Kost soms wat enige moeite, maar het kan !
Een leuk voorbeeld:
www.dennismertens.nl/calendar
Heb ik laatst gemaakt.
Alleen IE loopt de boel te verzieken, maar het was meer om te testen etc.
zoveel omgelijk in Divs wil niet zeggen dat je geen tables mag gebruiken. De lay-out zelf bouw je op in divs. Heb je data die in een tabel weergegeven dient te worden (voor 't overzicht) dan gebruik je gewoon een table.
Maar dat geldt eigenlijk alleen als het ook echt een tabel is dus met kopjes bovenaan (en evt links) en de waarden dan binnen de tabel.
Ik zeg ook het kan en niet het moet.
Data: Tabel
Simpel :-)
En wat is b eter voor de optimalisatie voor google?
Johan schreef op 09.12.2008 13:43:
Zoals ik al zei, volgens mij zoekt google alleen op de inhoud, niet op de tags die hem vast houden.En wat is b eter voor de optimalisatie voor google?
Johan schreef op 09.12.2008 13:43:
En wat is b eter voor de optimalisatie voor google?
correcte beschrijving & keywords gebruik in je meta en eventueel mod rewrite gebruiken als je met get vars werkt
Quote:
Prevereert google liever div of tables? en waarom?
=> Mocht je dure taal willen gebruiken, dan prefereer ik het toch echt goed gespeld!!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Aart
Quote:
=> Mocht je dure taal willen gebruiken, dan prefereer ik het toch echt goed gespeld!!!
Aghem, is het niet "dan prefereer ik het dat je het op een juiste manier articuleerd" of iets dergelijks?
ar·ti·cu·le·ren -leerde, h gearticuleerd klanken nauwkeurig uitspreken @VanDale.nl
Maar sorry voor het offtopic gaan. Laten we het dan ook maar hierbij houden.
Mitchell schreef op 09.12.2008 13:48:
Zoals ik al zei, volgens mij zoekt google alleen op de inhoud, niet op de tags die hem vast houden.
klopt! hellemaal, maar google kijkt wel bv naar <h1> of <b> o.i.d.
Jan Aart schreef op 09.12.2008 14:44:
0.o dure taal? dit is gewoon Nederlands en een typo maken we allemaal
Oja, dat was het! Anyhow, je zinsopbouw klopte niet helemaal.. Wel grappig maar ja.
"klopt! hellemaal, maar google kijkt wel bv naar <h1> of <b> o.i.d."
Weet ik eigenlijk niet. <b> -> <strong> is inderdaad wel de "standaard" als je valid wilt werken... Heeft dat valid werken dan weer met google te maken? Lijkt me van niet. Hyves is zo INvalid als de nete, maar staat toch echt in google....
De URL's van je pagina's wel, daar kijkt hij wel degelijk naar.
Ooit bij je opgekomen dat Hyves google daarvoor betaald? En google houd ook rekening met meta tags etc ;) dus als je die volstuffed...
Quote:
Ooit bij je opgekomen dat Hyves google daarvoor betaald?
Dat lijkt me buiten de principes van Google..?
Chris Kortaan schreef op 09.12.2008 15:39:
Heeft dat valid werken dan weer met google te maken?
JA, dat heeft er mee te maken. Standaarden zijn er niet voor niets, ze zorgen ervoor dat browsers weten hoe ze data moeten weergeven, en bieden Google dus ook de mogelijkheid om te achterhalen wat ze aan het indexeren zijn.
Als je niet volgens standaarden bouwt zal Google meer moeite moeten doen om te indexeren, en is de kans dat je site volledig opgenomen wordt in de index een stuk kleiner.
De reden waarom er verschil is tussen <div> en <table> tags is nooit definitief vastgesteld, maar Google reageert wel beter op <div> tags.
Je keywords in de meta tags zijn grappig, maar zeker niet doorslaggevend... Titels van de pagina, en de URL naar de pagina toe zijn stukken belangrijker...
En helaas niet ten overloede: Ga geen gekke trucs (zogenaamde black-hats) toepassen! Een witte div volgepropt met witte tekst waarin je keywords 5000 keer worden genoemd lijkt heel goed, en werkt misschien ook tijdelijk... Maar hier wordt op gecontroleerd, en je site kan hierdoor volledig geweerd worden van zoekmachines...
Justin schreef op 09.12.2008 15:57:
Ooit bij je opgekomen dat Hyves google daarvoor betaald? En google houd ook rekening met meta tags etc ;) dus als je die volstuffed...
Wat een bullshit!!! Je kunt met geld NIKS bereiken bij Google om hoger in de resultaten te komen. PageRank is een van de belangrijkste factoren, deze wordt hoger, wanneer en sites met een hogepagerank naar jouw site linken. Google kijkt heel abstract gezegd naar de relevantie van jouw site. Door de links van externe sites naar jouw site, denkt Google dat jouw site wel belangrijk is en dan gaat hij jouw site ook hoger waarderen.
Om je site beter vindbaar te maken en om hem makkelijk te kunnen laten indexeren, moet je juiste codering, content, opbouw ed gebruiken. Dit is niet makkelijk. Div's zijn in ieder geval beter dan tables, omdat dit (bij juist gebruik) minder overbodige code oplevert en daardoor de tekst beter vindbaar is.
Nog meer belangrijke zaken: correcte url's, gebruik correcte titles in links, GEEN duplicate content en ook belangrijk: goede, duidelijke content