div overflow: scroll alleen in de hoogte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob Berends

Rob Berends

18/05/2005 15:39:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik er bij een div overflow: scroll voor zorgen dat hij alleen een scrollbar in de lengte heeft en niet in de breedte??

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 00:19:32

Frank

Frank

18/05/2005 15:49:00
Quote Anchor link
Voor zover ik weet kan dit niet. Dit komt van w3schools.com:
visible The content is not clipped. It renders outside the element

hidden The content is clipped, but the browser does not display a scroll-bar to see the rest of the content

scroll The content is clipped, but the browser displays a scroll-bar to see the rest of the content

auto If the content is clipped, the browser should display a scroll-bar to see the rest of the content

18/05/2005 16:07:00
Quote Anchor link
Gebruik

overflow: auto;

Dan worden er alleen scrols getoond wanneer dat nodig is en alleen de bar die nodig is

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

18/05/2005 16:25:00
Quote Anchor link
Als je een div met overflow: auto; gebruikt raad ik aan om ook een z-index: 1; mee te geven. Dus zeg maar zo:

.main {
position: absolute;
top: 100px;
left: 100px;
width: 200px;
height: 200px;
overflow: auto;
z-index: 1;
}

Waarom? Omdat ik in óf Firefox óf Internet Explorer geen links aan kon klikken in de div. En ik weet echt niet meer welke browser het was... jammer voor de IE <-> FF discussie.. ;)

Elwin

Rob Berends

Rob Berends

18/05/2005 16:34:00
Quote Anchor link
Ik heb het al opgelost.. gewoon een tabel in de div gezet met een vaste breedte :).. dan kan alleen de verticale scrollbar in beeld komen :D

18/05/2005 17:01:00
Quote Anchor link
@Rob
Maar dan maak je niet echt goed gebruik van CSS. Met overflow:auto zou het waarschijnlijk ook gewoon kunnen

06/09/2005 13:07:00
Quote Anchor link
Ik was net bezig met die overflow:auto bij mijn div en het werkt prima, altans in IE toch.

Nu ik mijn pagina in Firefox bekijk valt me op dat hij helemaal geen scrollbars laat zien. Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb google al wat afgezocht en andere topics bekeken maar ik heb nog geen oplossing gevonden.

Ook had ik een probleem in IE dat hij een horizontale scrollbar toonde, hoewel hij - volgens bij - evengoed het laatste woord van die zin op een andere regel kon zetten. Bij het laden van de pagina viel me op dat hij eerst de tekst in de div plaatst en daarna pas de scrollbar met gevolg dat de verticale scrolbar (een stukje) over de tekst komt dus dat er ook nog een horizontale scrollbar bijkomt.

Ik heb dit nu op opgelost met een tabel in de div maar ik ben er niet echt tevreden mee, is er geen andere manier?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2005 14:50:00
Quote Anchor link
Stel je DIV is 400 pixels breed. Kun je dan niet met de CSS descendant regel aan geven dat alles wat in die DIV zit maximaal 380 breed mag zijn?

dus:

div * {
max-width: 380px;
}

overigens werkt max-width niet in IE; dan moet je gewoon met width werken.

Misschien kun je zelfs met een percentage werken (90%) of zo
Gewijzigd op 06/09/2005 14:51:00 door Jan Koehoorn

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.