Div scaled mee met tekst

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Anderson

Dennis Anderson

12/01/2013 00:18:39
Quote Anchor link
Beste leden,

een snelle vraag omdat het antwoord denk ik wel simpel is ;)

Ik heb een div met daarin een div en daarin een div met tekst erin.

<div>
<div>
<div>hoi</div>
</div>
</div>

nu kan je de tekst zelf bepalen, omdat het de value krijgt van een invulveld. dus de tekst kan 100chars bevatten of 1. hoe schaal ik de div mee!?

als ik width en height op vaste % of px zet dan schaalt de div al helemaal niet mee.

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 23:44:18

Wouter J

Wouter J

12/01/2013 00:20:21
Quote Anchor link
Je moet nooit tekst zomaar in een div zetten, gebruik bijv. een paragraph element (<p>) of een heading (<h1> t/m <h6>).

De div automatisch laten meeschalen doe je door hem een float mee te geven.

Dennis Anderson

Dennis Anderson

12/01/2013 00:29:54
Quote Anchor link
is dat zo ja? ik heb mijn html door de validator gehaald maar hij is wel 100% HTML5 goedgekeurd !

maar ik snap je antwoord niet !

div{
width: ?;
height: ?;
float:?;
}
de div heeft geen vaste locatie, de div is namelijk draggable, dus ik heb feitelijk geen float nodig

Wouter J

Wouter J

12/01/2013 00:34:06
Quote Anchor link
Quote:
is dat zo ja? ik heb mijn html door de validator gehaald maar hij is wel 100% HTML5 goedgekeurd !

Je syntax zou vast goed zijn, alleen HTML gaat om het beschreven van tekst doormiddel van elementen van diverse betekenissen: http://www.phphulp.nl/php/tutorial/html-ajax-css-javascript/html-en-semantiek/785/

Quote:
de div heeft geen vaste locatie, de div is namelijk draggable, dus ik heb feitelijk geen float nodig

De float is om het meeschalen te activeren, je moet dan geen hoogte en breedte meegeven.

Dennis Anderson

Dennis Anderson

12/01/2013 01:46:39
Quote Anchor link
gedaan zoals je zei, maar het resultaat is dat de div op 0px,0px wordt gezet, met daarin de andere div en daarin de andere div :P

ik zal ze wel even noemen
<div1>
<div2>
<div3>hoi</div3>
</div2>
</div1>

div3 heeft geen css styles
div2 heeft alles op 100% staan
en div1 daar gaat het om ! als ik daar de lengte breedte weg doe en ik zet alleen float dan zet hij div1 op 0px 0px en dan wordt div2 ook 0px 0px en div3 heeft alleen de lengte in px dus 0px 15px bv.

Eddy E

Eddy E

12/01/2013 10:46:39
Quote Anchor link
Waarom gooi je er dan een float op? Functie daarvan?
Geef ze alle drie eens een display: block;.

En inderdaad: tekst hoort niet in een <div>.
Mag wel in een <p>.

Dit is wellicht beter:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<div class="div1">
 <div class="div2"><!-- meestal niet nodig hoor... -->
  <p>Tekst</p>
 </div>
</div>
Gewijzigd op 12/01/2013 10:47:18 door Eddy E

Dennis Anderson

Dennis Anderson

12/01/2013 14:10:56
Quote Anchor link
Beste eddy,

bedankt voor je reactie maar het heeft niet geholpen :(

en ik heb echt 3 divjes nodig ;) het is niet alleen de tekst die ik nodig heb. zit nog heel wat code overal omheen :) daarom is het voor mij ook lastig om mijn stuk code hier te laten zien.

Eddy E

Eddy E

12/01/2013 14:20:53
Quote Anchor link
Zet het complete spul eens ergens online. En aangezien het alleen maar om de HTML/CSS gaat kan dat prima op jsFiddle of Codepen oid.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.