Div tot onder rekken
http://web.tjvb.nl/~rockstar/RGN4.1/
Hoe kan ik zorgen dat de div die de donkere rand om het content vorm helemaal tot aan de footer gerekt wordt?
Op chat zeiden ze dat het met 'clear' moest, maar ik snap dus niet hoe, en google wil het niet zeggen, maakt niet uit hoe hard ik martel.
(op chat wilde ze niet verder helpen, ik moest maar een topic aan maken)
Hoe kan ik zorgen dat de div die de donkere rand om het content vorm helemaal tot aan de footer gerekt wordt?
Op chat zeiden ze dat het met 'clear' moest, maar ik snap dus niet hoe, en google wil het niet zeggen, maakt niet uit hoe hard ik martel.
(op chat wilde ze niet verder helpen, ik moest maar een topic aan maken)
maak er een table omheen, en dan die <td> rowspan='2' meegeven
Omg, table? DIVSSSSSSSSSS!
height: 100% ? of had je die al geprobeerd?
Nee, die donkere achtergrond achter dat content blok helemaal naar beneden rekken tot aan de footer.
faux columns. Oftewel een afbeelding die de achtergrond verzorgt...
Dat zou je op kunnen lossen met het principe van Of snap ik dat nou verkeerd?
Meerekkende kolommen zijn alleen de simuleren door de manier die Sir Psycho en ik al aangeven. Gevolg is dat je door de achtergrondafbeelding wel deels vast zit aan een vaste breedte, in ieder geval voor bepaalde kolommen.
Maar waarom zeiden ze op chat dat het met clear moest? En hoe doe ik dat?
Ik zie niet in hoe clear een oplossing voor jouw probleem zou kunnen zijn. Een element dat je cleared wil alleen maar zeggen dat dat element onder alle voorgaande elementen op een pagina weergegeven wordt. Maar dat heeft dus verder geen invloed op die voorgaande elementen, dus ook niet op de hoogte van jouw content div.
Geloof ze nou maar het kan alleen op die manier
:( Op chat zeiden ze dat, vaag.
Maar de kans is groter dat degenen op de chat of je vraag verkeerd begrepen hebben of dat jij hem niet duidelijk gesteld hebt. Maar clear is in ieder geval geen oplossing voor je probleem.
ps. Ook met faux columns is het mogelijk om een variabele breedte te hebben, je moet er alleen even goed over nadenken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Nja, dan maar niet. Het is zo ook goed ;)
Klaasjan Boven schreef op 20.01.2008 17:34:
Geloof ze nou maar het kan alleen op die manier
Er is ook een manier met clear hoor!
Dit is de manier:
css:
ik denk niet dat dit werkt, maar goed.
roel schreef op 20.01.2008 18:32:
Er is ook een manier met clear hoor!
Quote:
En wat wil je nu zeggen? Wil je de wijsneus uithangen of kom je ook echt met een werkende oplossing? ik denk niet dat dit werkt, maar goed.
Zoals ik eerder al zei zorgt die clear in jouw voorbeeld er alleen voor dat de div waaraan je de clear meegeeft getoond wordt onder alle voorgaande divs, ook als die gefloat zijn.
Dit heeft verder geen enkele invloed op de hoogste van voorgaande divs, en dat is juist waar Tommy naar op zoek is.
Omg.. Als je denkt dat het kan en dan zegt dat het niet werkt? Dat is vaag.
Met 'clear' zorg je er toch alleen maar voor dat alles dat 'voor' een clear bepaald is, mag worden vergeten...Toch?
Nee..
Erick schreef op 20.01.2008 19:32:
Nope, lees even mijn reacties. Ik leg het al twee keer uit wat een clear doet...Met 'clear' zorg je er toch alleen maar voor dat alles dat 'voor' een clear bepaald is, mag worden vergeten...Toch?