divs naast elkaar zetten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »
Andy V

Andy V

21/10/2012 01:16:18
Quote Anchor link
Hey,

Ik was net een layout aan het maken, alles is gelukt zoals ik het wou alleen 1 dingetje zit niet goed en dat is het content gedeelte, waar ik eigenlijk 3 divs naast elkaar wil dus links, midden, rechts waarvan de middelsde div zo breed mogelijk moet zijn en de andere twee zouden links/rechts tegen het scherm moeten staan maar dat lukt mij niet kan iemand me hier mee helpen?

dit is het stukje met de divs:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
            <div id="divContentWrapper">
                <div id="divContent">
                    <div id="divContentLeftColumn">
                        <div id="divMenuLeft">
                            <ul>
                                <li><a href="index.html">About</a></li>
                                <li><a href="Resume.html">Resume</a></li>
                                <li><a href="Portfolio.html">Portfolio</a></li>
                                <li><a href="contact.html">contact</a></li>
                            </ul>
                        </div>
                    </div>
                    <div id="divContentCenterColumn"></div>
                    <div id="divContentRightColumn"></div>
                </div>
            </div>

en hier is de css:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
#divContentWrapper {
    width: 100%;
    background: #0F0;
    min-width: 600px;
}

#divContent {
    width: 1000px;
    height: 600px;
    margin: 0 auto;
}

#divContentLeftColumn {
    float:left;
    width: 200px;
    background:#F00;
}

#divContentCenterColumn {
    float:left;
    min-width: 600px;
    margin: 0px auto;
    background:#000;
    overflow:hidden;
}
#divContentRightColumn {
    float:right;
    background:#F00;
}

Ik heb mijn layout geupload zodat jullie weten hoe het er nu uit ziet: http://layout.site11.com/
Gewijzigd op 21/10/2012 01:24:53 door Andy V

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 21:21:18

Wouter J

Wouter J

21/10/2012 09:07:14
Quote Anchor link
#left -> float: left;
#right -> float: right;
#content -> float: left;

En dan de eventuele achtergrond van de content meegeven aan de container/wrapper. Voorbeeld: http://jsbin.com/aqaqay/1/edit

Eddy E

Eddy E

21/10/2012 11:46:26
Quote Anchor link
Nadeel als de inhoud te breed wordt: http://jsbin.com/aqaqay/2/

Let wel dat ik de breedte van de dingen even liquid heb gemaakt (dwz: percentage met min-/max-width).

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/10/2012 12:33:39
Quote Anchor link
Nadeel is dan dat bij een smalle breedte de rechter div naar beneden verplaatst wordt. Al bij al heb ik toen maar gekozen voor een vaste breedte die in het midden wordt uitgelijnd zoals dit forum. Overigens kan het (nog steeds) met een table met drie kolommen. Maar nogmaals - mijn mening - neem een vaste breedte dat scheelt een hoop gezeur.

Misschien wel een leuk draadje: Hoe maak jij je content indeling.

Eddy E

Eddy E

21/10/2012 12:58:11
Quote Anchor link
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de content als eerste komt.
Daarna pas een menu/left/right/aside etc.
Dat kan allemaal prima met position: absolute;, maar daar kleven heel wat nadelen aan.

Wouter J

Wouter J

21/10/2012 13:29:36
Quote Anchor link
Eddy, ik zie geen enkele reden om de content als eerst in de code te moeten plaatsen. Ik raad je zelfs aan om in de code dezelfde volgorde als je op het scherm ziet (van links naar rechts en boven naar onder) aan te houden.

Frank, je zou eventueel met absolute en relative posities kunnen werken: http://jsbin.com/aqaqay/6/edit

Andy V

Andy V

21/10/2012 13:32:58
Quote Anchor link
het lukte me gisteren wel om links en rechts tegen het scherm te krijgen maar ik wil dan dat de middelste div de lege ruimte opvult dus als het scherm 1900x1080px is moet de content 1500px breed zijn en als het scherm maar 1024 breed is zou de content 624px breed moeten zijn en ik zou willen dat dit zich vanzelf aanpast en daar zit ik eigenlijk mee want als ik hem op "min-width:600px;" zet dan word hij niet groter dan 600px als ik er een "float:left;" bij zet en als ik die "float:left;" weg haal dan gaat de rechter div onder de content staan

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/10/2012 13:55:09
Quote Anchor link
Hee Wouter,

Dat is m helemaal. Volgens mij is dat ook wat Andy zoekt. Ik heb hem in mijn examples directory opgeslagen.
Altijd handig ;-)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php
<!DOCTYPE html>
<
html>
<
head>
<
meta charset=utf-8 />
<
title>test</title>
<
style id="jsbin-css">

#wrapper {
  min-width: 500px; /* geef altijd een minimale width mee */
  height: 200px;

position: relative; /* om absolute te kunnen positioneren */
}
#left, #right, #content {
  position: absolute;
  height: 100%;
}

#left {
  width: 100px;
  background: #c33;

left: 0;
}

#right {
  width: 100px;
  background: #33c;

right: 0;
}

#content {
  left: 100px;
  right: 100px;
}

<
/style>

<
/head>
<
body>
  <
div id=wrapper>
    <
div id=left>
      <
h3>Left</h3>
    <
/div>
    <
div id=content>
      <
h2>Content</h2>
      <
p>Heel wat mooie content waar we een hele lange zin van maken.</p>
    <
/div>
    <
div id=right>
      <
h3>Right</h3>
    <
/div>
  <
/div>
<
/body>
<
/html>
?>
Gewijzigd op 21/10/2012 13:58:56 door Frank Nietbelangrijk

Andy V

Andy V

21/10/2012 13:57:12
Quote Anchor link
Ja dat is inderdaad wat ik zocht, het ziet er nu veel beter uit :) Bedankt wouter.

Toevoeging op 21/10/2012 14:05:53:

Ik heb er toch nog een extra wrapper tussen de wrapper en de kolommen gelaten om de hoogte te regelen anders was 1 kolom hoog en dan had ik 2platte kolommen met 0px hoogte.

de html is dus niks aan veranderd,
en dan is dit de css:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
/** Content **/

#divContentWrapper {
    background: #333;
    min-width: 1007px;

position: relative; /* om absolute te kunnen positioneren */
}

#divContentLeftColumn, #divContentCenterColumn, #divContentRightColumn {
    position: absolute;
    height: 100%;
}

#divContent {
    min-height: 400px;
}

#divContentLeftColumn {
    left: 0;
    background:#999;
}

#divContentCenterColumn {
    left: 200px;
    right: 200px;
    background:#000;
}
#divContentRightColumn {
    right: 0;
    background:#999;
}

Eddy E

Eddy E

21/10/2012 14:13:07
Quote Anchor link
Wouter J op 21/10/2012 13:29:36:
Eddy, ik zie geen enkele reden om de content als eerst in de code te moeten plaatsen. Ik raad je zelfs aan om in de code dezelfde volgorde als je op het scherm ziet (van links naar rechts en boven naar onder) aan te houden.

Frank, je zou eventueel met absolute en relative posities kunnen werken: http://jsbin.com/aqaqay/6/edit

Dit had te maken met SEO. Hoewel die wel het een en ander kunnen filteren.
Maar wat te denken aan schermlezers? Moeten die elke keer het menu voorlezen?

Andy V

Andy V

21/10/2012 14:53:25
Quote Anchor link
Ik heb mijn pagina nu wat aangepast, ik heb er een footer aan toegevoegd dat is allemaal gelukt enzo maar als je het schermpje in de hoogte smaller maakt zou de footer beneden moeten blijven dat doet hij ook maar de footer gaat dan mee met het scherm en als je de onderkant van je browser dan bijna helemaal naar boven doet kom hij al over de header en staat de content onder de footer..
Gewijzigd op 21/10/2012 14:55:29 door Andy V

Wouter J

Wouter J

21/10/2012 14:58:17
Quote Anchor link
De footer zou ik niet absolute of relative positioneren, die zet je gewoon uit de wrapper ergens neer: http://jsbin.com/aqaqay/8/edit

Andy V

Andy V

21/10/2012 15:34:21
Quote Anchor link
Ik denk niet dat je mee bent of ik snap je niet want mijn footer staat niet in de wrapper maar wel in de container waar dus mijn site in staat..

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
    <body>
        <div id="divContainer">

<!-- START:Header Content -->

<div id="divHeaderWrapper">
                <div id="divHeader"><h1>&nbsp;</h1></div>
                <div id="divLinks">
                    <div id="divNav">
                        <ul>
                        </ul>
                    </div>
                    <div id="divNavLine"></div>
                </div>
                <div id="divSubLinks">
                    <div id="divSubNav"></div>
                    <div class="divLine"></div>
                </div>
            </div>

<!-- END:Header Content -->

<!-- START:Body Content -->

<div id="divContentWrapper">
                <div id="divContent">
                    <div id="divContentLeftColumn">
                        <div id="divMenuLeft">
                            <ul>
                            </ul>
                        </div>
                    </div>
                    <div id="divContentCenterColumn"></div>
                    <div id="divContentRightColumn"></div>
                </div>
            </div>

<!-- END:Body Content -->

<!-- START:Footer Content -->

<div id="divFooterWrapper">
                <div id="divFooterCopyRight"><font color="#FFF"> &copy; Andy V &sim; 2012</font></div>
                <div id="divFooter"></div>
            </div>

<!-- END:Footer Content -->

</div>
    </body>

Toevoeging op 21/10/2012 15:37:54:

als ik de relative weghaal blijft de footer niet onderaan in de pagina maar dan krijg ik onder mijn footer nog een lege ruimte tenzij ik de minimum hoogte van de content hoger zet

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.