[DNS] Extern domein doorsturen naar hosting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Michael -

Michael -

12/05/2016 12:46:46
Quote Anchor link
Hallo,

Bij transip heb ik domeinnamen die ik wil doorsturen naar mijn huidige website bij pcextreme.
Nou heb ik de DNS instellingen bij transip verandert naar die van pcextreme, maar naar ruim een dag werkte het nog niet.
Ik heb een ticket aangemaakt bij pcextreme en kreeg als antwoord dat het niet mogelijk is. Dat ik het domein moet verhuizen of een pakket moet nemen bij pcextreme met dat domein. Dat laatste snap ik niet helemaal wat ze daarmee bedoelen, want hoezo kan dat wel?

Nou mijn vraag wat jullie ervaringen hiermee zijn, want ik was in de veronderstelling dat dit gewoon mogelijk was.

BVD mvg Michael

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 11:31:10

Ben van Velzen

Ben van Velzen

12/05/2016 13:03:05
Quote Anchor link
Dit is niet direct mogelijk, omdat er naast DNS wijzigingen ook wijzigingen in de webserver configuratie gedaan moeten worden. Dus een pakket afsluiten met het domein klinkt heel logisch.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/05/2016 13:06:03
Quote Anchor link
Welke DNS-instellingen heb je bij TransIP aangepast? Heb je een a-record gemaakt naar het IP van de server bij PC Extreme waar jouw site op staat ? Je moet daar wel je domein nog bekend hebben gemaakt.

E vH

E vH

12/05/2016 15:10:33
Quote Anchor link
Ja het is mogelijk.

Zie ook: https://tools.pcextreme.nl/?page=dns

Michael -

Michael -

12/05/2016 15:58:54
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 12/05/2016 13:03:05:
Dit is niet direct mogelijk, omdat er naast DNS wijzigingen ook wijzigingen in de webserver configuratie gedaan moeten worden. Dus een pakket afsluiten met het domein klinkt heel logisch.

Klinkt natuurlijk logisch, maar wat houd dat pakket afsluiten dan in. Kan ik een pakket afsluiten voor een bestaand domeinnaam? En dit zou dan niet met het huidige pakket kunnen?

- Ariën - op 12/05/2016 13:06:03:
Welke DNS-instellingen heb je bij TransIP aangepast? Heb je een a-record gemaakt naar het IP van de server bij PC Extreme waar jouw site op staat ? Je moet daar wel je domein nog bekend hebben gemaakt.

Ja, ik heb de A, AAAA (ipv6), en TXT records ingevoerd bij transip zoals deze zijn aangegeven in hun eigen tool zoals Elmar deze al vermelde.
Hoe werkt dat bekend maken? Kan dat alleen met een nieuw pakket?

@Elmar: Deze gegevens heb ik inderdaad ingevoerd bij TransIP.

Het lijkt me anders makkelijker gewoon een pakketje bij TransIP te nemen. Ik dacht dat het eenvoudiger was :-)
Gewijzigd op 12/05/2016 15:59:34 door Michael -

Ivo P

Ivo P

12/05/2016 16:09:47
Quote Anchor link
als je bij Transip de dns settings aanpast, dan zorg je dat een browser weet bij welke server hij moet zijn.

dus 'www.michealsite.nl is te vinden op "123.123.123.123" '

jouw browser achterhaalt deze info, en zal zich vervolgens melden bij de server "123.123.123.123" met het verzoek om "index.php" van www.michealsite.nl te geven.

Die server dient dan wel te weten in welke directory de files van die site dan staan.
Daarvoor vertel je Apache (of IIS of welke server er ook draait) in de virthost settings hoe dat zit.

Daarbij kun je aangeven dat
bestaandesite.nl en www.bestaandesite.nl beide naar die locatie verwijzen.
Daarbij is het ook mogelijk om nog meer Aliassen op te geven bijvoorbeeld: www.michealsite.nl

Als je dat in geeft, dan zou het moeten werken.

MAAR veelal werken hosters met pakketjes waarin jij die settings mag regelen en vaak is dat dan weer net niet mogelijk in zo'n pakket en verkoopt zo'n hoster dus een "nee, tenzij je alles bij mij regelt"

E vH

E vH

12/05/2016 16:10:00
Quote Anchor link
Transip, je domeinboer... daarin heb je de DNS instellingen gewijzigd....
Vraag --> zijn deze al doorgevoerd? ( een url is eventueel ook handig :) )

Wat voor hosting account heb je bij PCextreme?
Stel je kan een "domeinnaam" toevoegen, doormiddel van Directadmin of iets dergelijks, dan vul je de betreffende domeinnaam in.

meer is het niet :)

Michael -

Michael -

12/05/2016 16:40:34
Quote Anchor link
@Ivo bedankt voor de uitleg! Het is een shared hosting en ondanks dat ik wel een SSH mogelijkheid heb kan ik denk ik niks wijzigen in de settings. htaccess zal hiervoor niet voldoende zijn zeker?

@Elmar, ja deze zijn doorgevoerd. TTL van een dag en heb 1,5 dag gewacht, daarvoor kreeg ik de standaard "TransIP bezet"-pagina, daarna alleen nog een DNS fout.
Ik heb het Dynamic pakket bij pcextreme. Dit is een shared hosting, dus geen eigen server. Ik heb nergens de mogelijkheid om zelf domeinnamen toe te voegen.
Gewijzigd op 12/05/2016 21:43:14 door Michael -

E vH

E vH

12/05/2016 16:49:15
Quote Anchor link
Dat is vreemd, want op PCextreme staat het volgende:

"Het Dynamic hostingpakket is perfect voor wanneer je alleen opslag en dataverkeer nodig hebt, zonder extra diensten. Met PHP 5.3, 5.5 én MySQL support kun je met dit pakket snel aan de slag met Wordpress, Joomla of een ander CMS naar keuze."

En bij de specificaties ( https://www.pcextreme.nl/webhosting/specifications )
Max. gekoppelde domeinen: 10

Edit: hoe heb je je eerste domein toegevoegd?
Edit 2: zie ook: http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=530634
Gewijzigd op 12/05/2016 16:54:15 door E vH

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2016 17:08:49
Quote Anchor link
Misschien is het toch handiger als je de url kunt geven ... die kun je eventueel later weer weghalen.

Ivo P

Ivo P

12/05/2016 17:21:42
Quote Anchor link
"Max. gekoppelde domeinen: 10"

maar dan nog zou het kunnen dat de "tool" om eea te beheren beperkt tot domeinnamen die ook in jouw account geregistreerd zijn.

Via ssh toegang zou het mogelijk kunnen zijn om rechtstreeks in de settings van Apache te prutten.
Werkt vaak goed, maar met Plesk heb ik vroeger gedoe gehad, omdat Plesk vrolijk weer terug schreef wat Plesk van mening was dat de inhoud moest zijn.

Kijk dus bij voorkeur wat de "tool" zou kunnen doen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2016 17:30:20
Quote Anchor link
@Ivo: waar lees jij dat hij Plesk gebruikt?

Maar goed, als hij z'n domeinnaam geeft dan kunnen we mogelijk wat meer zeggen. Het is nu een beetje gokken.

Michael -

Michael -

12/05/2016 17:39:46
Quote Anchor link
@Elmar, je kunt bij PCExtreme een domein afnemen en deze kun je dan inderdaad koppelen met je pakket. Dit gaat alleen over domeinnamen die dus al bij hun zijn afgenomen. Zo heb ik mijn pakket+domein in 2006 bij hun afgesloten en later nog een domein erbij genomen die naar het zelfde domein doorlinkt (En vervolgens met htaccess naar een subdomein)

@Ivo, geldt inderdaad voor domeinnamen die bij hun zijn afgenomen.
Via SSH zit ik alleen in mijn 'home' directory en vervolgens volgens mij alleen naar mijn htdocs en backups etc. Zou ik wanneer ik thuis ben eens moeten kijken of ik in de apache map kan komen.
PCExtreme gebruikt een soort van eigen gefabriceerde cp, dus geen Plesk o.i.d.

@Ozzie, gelieve niet te kopiëren, verspreiden om dit forum, maar ik wil *** en *** doorsturen naar ***. Ik heb intussen de DNS settings alweer terug gezet, maar kan deze weer even aanpassen dan is ie na een dag weer doorgevoerd.
Gewijzigd op 12/05/2016 17:50:37 door Michael -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2016 17:44:14
Quote Anchor link
>> maar ik wil b***.link en b***.nl doorsturen naar t***.com

Je kan de links weer weghalen uit het vorige bericht.

Ik snap even niet wat je nu wilt. Je wilt 2 domeinnamen doorlinken naar een andere domeinnaam? Dat lijkt iets anders te zijn dan wat je eerder gezegd hebt. Leg graag even uit wat je precies wilt.

E vH

E vH

12/05/2016 17:44:54
Quote Anchor link
Je kan bij Transip de TTL op 500 zetten, dan is het sneller doorgevoerd

Toevoeging op 12/05/2016 17:47:39:

Ozzie PHP op 12/05/2016 17:44:14:
Ik snap even niet wat je nu wilt. Je wilt 2 domeinnamen doorlinken naar een andere domeinnaam?

Hij zei toch echt ;-) :
"Bij transip heb ik domeinnamen die ik wil doorsturen naar mijn huidige website bij pcextreme."

het makkelijkste:
Ik denk dat je toch even moet proberen via SSH een domein toe te voegen....
zet vervolgens een forward in een index.php bestand of zo.

Je kan ook een pointer aanmaken, die je aan de huidige domein hangt, maar hoe dit moet via ssh, onbekend voor mij
Gewijzigd op 12/05/2016 17:49:49 door E vH

Michael -

Michael -

12/05/2016 17:52:04
Quote Anchor link
@Ozzie
de 2 domeinen bij transip hebben geen hosting dus die wil ik doorsturen naar mijn domein bij extreme waarbij ik wel een hosting heb

E vH

E vH

12/05/2016 17:53:10
Quote Anchor link
Michael,

Wat OZzie bedoelt is:

Wil je 3 domeinnamen aan kunnen roepen en 1 en dezelfde website weergeven?

of wil je 3 domeinnamen hebben met 3 verschillende websites er op?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2016 17:58:42
Quote Anchor link
Ik denk dat ie 3 domeinnamen wil met allemaal dezelfde inhoud, maar volgens mij kan dat niet.

Je kunt wel die 2 domeinnamen bij transip 'redirecten' naar de domeinnaam bij pcextreme. Dan typ je dus in de browser www.b****.nl in en dan wordt je geforward naar www.t.....com Is dat wat je wilt?

E vH

E vH

12/05/2016 18:01:18
Quote Anchor link
"Ik denk dat ie 3 domeinnamen wil met allemaal dezelfde inhoud, maar volgens mij kan dat niet."
Dit is mogelijk :)

"Je kunt wel die 2 domeinnamen bij transip 'redirecten' naar de domeinnaam bij pcextreme. Dan typ je dus in de browser www.b****.nl in en dan wordt je geforward naar www.t.....com Is dat wat je wilt?"

Lijkt mij het meest simpele en snelste te organiseren ;-)
Gewijzigd op 12/05/2016 18:03:11 door E vH

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2016 18:02:29

Michael -

Michael -

12/05/2016 19:10:55
Quote Anchor link
@Elmar, ik heb de TTL op 1 uur gezet, maar is nog niet doorgevoerd. Volgens mij staat dit daar los van. Dus toch even 24 uur wachten.
Ik wil de 2 domeinen bij Transip gewoon doorsturen of linken aan het andere adres waar wel een website op staat. Het mooiste is gewoon dat je het domein van de een kan koppelen aan een subdomein van de ander, maar een redirect zou ook al mooi zijn, maar dan kan ik 'm zeker niet opvangen met htaccess en naar een subdomein verwijzen.

Als ik thuis ben zal ik nog even wat dingen opzoeken wat er mogelijk is met SSH, domein toevoegen, pointers en de link van Ozzie even doornemen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.