[DNS] Extern domein doorsturen naar hosting
Ozzie PHP op 12/05/2016 17:58:42:
Ik denk dat ie 3 domeinnamen wil met allemaal dezelfde inhoud, maar volgens mij kan dat niet.
Dat is zeker wel mogelijk en is in feite zelfs niets anders dan dat http://phphulp.nl en http://www.phphulp.nl op dezelde documentroot uitkomen.
Dit werkt via ServerAliassen.
In de link hierboven wordt in de virtualhost definitie al een redirect opgenomen. Maar dat kan ook in php of met een .htaccess redirect opgepakt worden.
Bijvoorbeeld zou je ergens php-hulp.nl kunnen registreren en dan daar een A record kunnen opgeven dat naar dezelfde server als phphulp.nl wijst.
Dan is het alleen zaak om deze namen ook bij de ServerAlias op te geven.
Berperking is vooral de tool die gebruikt wordt. Of dat nu DirectAdmin, Plesk of whatever is.
Zelf edit ik altijd zelf de Apache-config files, omdat ik niet afhankelijk wil zijn van wat de makers van die tool handig vonden (vandaar mijn verwijzing naar de slechte ervaring met Plesk wat de aanleiding was voor mijn "dan edit ik die files zelf wel")
Nu weet ik niet of het hosting pakket van TS op een virtuele server draait / of de instantie van Apache alleen voor hem is.
Want editen van de configfiles van Apache vereist een restart van Apache. En een syntax fout in de config files kan de herstart blokkeren. En dan wil je niet nog 64 site plat hebben liggen. Daar kan ik me voorstellen dat een hoster dat niet toestaat en je een tool opdringt.
Waarom dan daar niet elke domeinnaam is in te vullen is, kan weer een financiële reden hebben
Eerder gaf ik al aan dat het om een shared hosting gaat dus ik kan inderdaad niet de apache files aanpassen. De CP die pcextreme gebruikt is geen standaard pakket zoals DirectAdmin, maar een eigen geknutseld systeem.
Je zegt dat het met htaccess kan, maar als ik de dns aanpas zonder dat ie bij de server bekend is komt ie nergens uit dus dan is dat ook geen optie helaas.
Voor nu heb ik de DNS ingevuld van mn NAS en die stuurt hem dan weer door naar mijn andere hosting (transip heeft een doorstuurservice wat het zelfde doet, maar dat kost 5 euro ;-))
Wanneer er daadwerkelijk wat met het domein gedaan wordt en er een website is dan zal ik een pakket afnemen bij transip.
Kun je natuurlijk ook niet al te veel flexibiliteit van verwachten. Aan domeinnamen kunnen ze redelijk simpel verdienen. Ook al is 8.25 voor een .nl domein niet heel veel, je verdienen er toch een euro of 4 op.
En met duizenden domeinen...
Het klinkt alsof ze bij pcextreme hun zaakjes dan niet echt lekker voor elkaar hebben. Wellicht je hostingpakket ergens anders onderbrengen tzt.
@Ozzie klopt, tzt zal ik toch voor de eerder genoemde een pakket nemen bij TransIP en dan kan ik volgens mij wel de domeinnamen van pcextreme naar transip doorsturen en anders ook die domeinnamen verhuizen. Ze zijn maar €1 duurder per maand alleen zijn de domeinnamen ook wat duurder.
Gewijzigd op 13/05/2016 23:45:13 door Michael -
Na een jaar toch weer een dure grap.
Bedoel je om een extern domeinnaam door te sturen naar TransIP is het eerste jaar gratis en daarna een dure grap?
Nee, ik bedoel dat je geen forward kunt instellen met een domeinregistratie. Dan moet je daar een pakket van 5 euro bij nemen per domeinnaam.
Je bedoelt de domein doorstuur service van €5 per jaar. Daarom heb ik dit nu omgeleid via mn NAS.