DNS - nameserver
Jan Scholten
08/11/2010 12:21:39Allemaal,
Ik heb hosting ergens anders dan mijn domein namen geregistreerd.
Ik heb ongeveer 4 domainnamen die ik dmv nameservers naar hosting wijs:
ns1.domain.nl
ns2.domain.nl
2 domainnamen werker perfect en 2 andere doen het niet. Ik krijg email da server niet beschikbaar is. DNS/NS gegevens van alle 4 zijn exact hetzelfde. Dus niet eens een puntje is anders. Bij TransIP zeggen ze tegen mij dat het aan nameservers ligt en dat zij niets mee temaken hebben.
Als ik Naamservers aanpas, moet ik toch alsnog ook A record en MX record ook aanpassen? Ik heb naamservers donderdag vorige week aangepast!
Kan iemand me helpen?
tnx
Ik heb hosting ergens anders dan mijn domein namen geregistreerd.
Ik heb ongeveer 4 domainnamen die ik dmv nameservers naar hosting wijs:
ns1.domain.nl
ns2.domain.nl
2 domainnamen werker perfect en 2 andere doen het niet. Ik krijg email da server niet beschikbaar is. DNS/NS gegevens van alle 4 zijn exact hetzelfde. Dus niet eens een puntje is anders. Bij TransIP zeggen ze tegen mij dat het aan nameservers ligt en dat zij niets mee temaken hebben.
Als ik Naamservers aanpas, moet ik toch alsnog ook A record en MX record ook aanpassen? Ik heb naamservers donderdag vorige week aangepast!
Kan iemand me helpen?
tnx
PHP hulp
04/11/2024 21:52:24Je moet niet altijd de nameservers aanpassen. Verschilt wel een bij webhosting.
Ikzelf heb een domein geregistreerd bij registrar X, en gehost bij Y. Hosting Y wil/kan het domein om technische reden niet in hun Nameserver zetten omdat de domein geregistreerd staat bij X. Dus maak ik bij X een A-record aan naar het IP van de webserver bij hosting Y.
Ikzelf heb een domein geregistreerd bij registrar X, en gehost bij Y. Hosting Y wil/kan het domein om technische reden niet in hun Nameserver zetten omdat de domein geregistreerd staat bij X. Dus maak ik bij X een A-record aan naar het IP van de webserver bij hosting Y.
Jan Scholten
08/11/2010 12:47:45Pim -
08/11/2010 12:52:25- SanThe -
08/11/2010 14:30:33TJVB tvb
08/11/2010 14:30:47Jan, als je de domeinnamen noemt kunnen we misschien beter kijken wat er fout gaat.
Of je kijkt zelf met bijvoorbeeld: http://www.intodns.com/ naar.
Of je kijkt zelf met bijvoorbeeld: http://www.intodns.com/ naar.