Dochterpagina systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Koen Bressers

Koen Bressers

28/03/2008 18:05:00
Quote Anchor link
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een site waarop een sitemap moet komen. De site is volledig databasegericht.

Ik heb een tabel 'paginas'. Elke pagina heeft (om het even simpel te houden) een id (uniek nummer), een naam en eventueel een moederpagina. Die moederpagina is het id van een andere pagina.

Nu wil ik een lijstje maken met alle pagina's met elk al hun dochterpagina's en de dochterpagina's van die dochterpagina's enzovoorts. Dit is opzich niet moeilijk te maken, het probleem is alleen dat ik het hier heb over oneindig niveau's van pagina's.

Weet iemand hoe ik dit met query's en statements kan oplossen?

PS. het lisjtje moet beginnen met pagina's die moederpagina '0' hebben... dus alle hoofdpagina's.

Bij voorbaat dank,

Koen Bressers.

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 19:49:28

Wouter K

Wouter K

28/03/2008 18:10:00
Quote Anchor link
Kan je het nog wat duidelijker maken ?
Of wil je als je op pagina B bent ook een link hebt naar pagina A en C ?

Mike van Dongen

Mike van Dongen

28/03/2008 18:17:00
Quote Anchor link
$sql = "SELECT * FROM paginas WHERE moeder = '0'";
Bedoel je zoiets?

Koen Bressers

Koen Bressers

28/03/2008 19:39:00
Quote Anchor link
Ik wil een lijstje

Pagina 1
Pagina 1.1
Pagina 1.2
Pagina 1.2.1
Pagina 1.2.2
Pagina 1.3
Pagina 2
Pagina 2.1
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 4.1

Dus elke pagina met zijn dochterpagina(s) en die dochterpagina(s) ook weer met hun dochterpagina's en ga zo maar door...

GaMer B

GaMer B

28/03/2008 19:50:00
Quote Anchor link
Ik zou zeggen, pas een recursieve functie er op toe...

Koen Bressers

Koen Bressers

28/03/2008 19:57:00
Quote Anchor link
Ik heb nu dit. Nu wil ik graag inspringen per niveau paginas. (Dus dat dochterpagina's verder naar rechts staan als gewone pagina's.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?

echo "<b>Sitemap</b><p>";

function
Select($var)
{

$pag_select = mysql_query("SELECT * FROM paginas WHERE moederpagina = '$var'") or die(mysql_error());
   if(mysql_num_rows($pag_select) > 0){
       while($pag = mysql_fetch_array($pag_select)){
            echo $pag['nederlands_naam']."<br>";
        Select( $pag['id'] );
       }
   }
}

Select(0);

?>

Koen Bressers

Koen Bressers

28/03/2008 19:59:00
Quote Anchor link
Laat maar ik heb 't al werken...

Groetjes...

Mark PHP

Mark PHP

28/03/2008 20:00:00
Quote Anchor link
1. Variabelen buiten quotes.
2. Niet or die() gebruiken.
3. Om pagina's te laten inspringen kan je bv. een niveau-parameter meegeven. Dan kan je daarmee in een for-statement bijvoorbeeld door middel van tabs/spaties/tabellen inspringen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.