Doctrine2 - relaties met koppeltabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Erik Rijk

Erik Rijk

08/05/2014 20:50:18
Quote Anchor link
Hi!

Ik heb de volgende tabellen:

Travel
* id
* name

rel_travel_youtube
* id
* travel_id
* youtube_id

Youtube
* id

Vereist geen verdere uitleg hoop ik.

Ik ben bezig met doctrine2 en wil deze tabellen nu aan elkaar koppelen en vraag mij af wat de beste optie hiervoor is.

1 reis kan meerdere gekoppelde youtube video's hebben.
1 video kan bij meerdere reizen getoond worden.

Travel -> ManyToMany -> RelTravelYoutube
RelTravelYoutube -> ManyToMany -> Travel

Youtube -> ManyToMany -> RelTravelYoutube
RelTravelYoutube -> ManyToMany -> Youtube

Maar dit kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.

Graag reacties.

Gr,

Erik

Toevoeging op 08/05/2014 20:53:44:

http://docs.doctrine-project.org/en/2.0.x/reference/annotations-reference.html#manytomany

Dit example laat volgens mij de oplossing wel zien?
Ben altijd in voor een interessante discussie!

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 12:01:48

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/05/2014 21:06:16
Quote Anchor link
rel_travel_youtube is de koppel tabel en kan geen n-n relationship hebben.
Dit kan je voorkomen door een unique constraint op travel.id en YouTube_id leggen.
Met andere woorden gooi die id kolom weg en maak van beide kolommen een PK
Gewijzigd op 08/05/2014 21:06:33 door Ger van Steenderen

Erik Rijk

Erik Rijk

08/05/2014 21:26:32
Quote Anchor link
Dat klink logisch.

rel_travel_youtube
ALTER TABLE `rel_travel_youtube` ADD PRIMARY KEY( `travel_id`, `youtube_id`);

ALTER TABLE `rel_travel_youtube` ADD FOREIGN KEY (`travel_id`) REFERENCES `vacation`.`travel`(`id`) ON DELETE RESTRICT ON UPDATE RESTRICT; ALTER TABLE `rel_travel_youtube` ADD FOREIGN KEY (`youtube_id`) REFERENCES `vacation`.`youtube`(`id`) ON DELETE RESTRICT ON UPDATE RESTRICT;

Nu dan enkel nog een kwestie om mijn entiteiten te genereren vanuit de database?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.