document weergave vernieuwd niet tot einde code
Jan R
09/02/2021 11:43:32hoi
Ik voor volgende code uit.
Het scherm wordt echter niet onmiddellijk groen zoals opgegeven maar wacht tot de gebruiker geantwoord geeft.
Waarom en hoe los ik dit op?
Jan
Toevoeging op 09/02/2021 11:46:18:
Zowel onder chrome als de nieuwe edge
werkend voorbeeld: https://www.janr.be/games/schuifpuzzel/
Ik voor volgende code uit.
Code (php)
1
2
2
document.getElementsByTagName("Body")[0].style.background="green";
newHS = prompt("Wat is je naam?", "JanR");
Het scherm wordt echter niet onmiddellijk groen zoals opgegeven maar wacht tot de gebruiker geantwoord geeft.
Waarom en hoe los ik dit op?
Jan
Toevoeging op 09/02/2021 11:46:18:
Zowel onder chrome als de nieuwe edge
werkend voorbeeld: https://www.janr.be/games/schuifpuzzel/
PHP hulp
22/11/2024 07:25:34Thom nvt
09/02/2021 11:58:26Je veranderd de background color en direct daarna roep je een prompt op. Prompt werkt blokkerend, dat wil zeggen dat het alle uitvoer blokkeert, inclusief het opnieuw tekenen van de pagina.
Hierdoor heeft de browser niet genoeg tijd om de achtergrondkleur te updaten en opnieuw te tekenen waardoor je het resultaat pas ziet als de prompt is gesloten.
Je kan de prompt iets vertragen door het zo te doen:
Hiermee vertraag de prompt() 1 milliseconde, dat zou precies genoeg tijd moeten zijn om de achtergrond opnieuw te tekenen.
Nu ben ik niet zo gecharmeerd van overal maar een kleine timeout op zetten maar ik kan even niets bedenken wat met prompt() werkt en het opnieuw tekenen op een nettere manier afvangt in "vanilla" javascript.
Editje: Je moet hiermee ook rekening houden met de scope van de variabele newHS, die bestaat alleen binnen de anonieme functie in setTimeout. Een van de redenen waarom ik dit geen mooie oplossing vind.
Hierdoor heeft de browser niet genoeg tijd om de achtergrondkleur te updaten en opnieuw te tekenen waardoor je het resultaat pas ziet als de prompt is gesloten.
Je kan de prompt iets vertragen door het zo te doen:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
document.getElementsByTagName("Body")[0].style.background="green";
setTimeout(function() {
}, 1);
setTimeout(function() {
}, 1);
Hiermee vertraag de prompt() 1 milliseconde, dat zou precies genoeg tijd moeten zijn om de achtergrond opnieuw te tekenen.
Nu ben ik niet zo gecharmeerd van overal maar een kleine timeout op zetten maar ik kan even niets bedenken wat met prompt() werkt en het opnieuw tekenen op een nettere manier afvangt in "vanilla" javascript.
Editje: Je moet hiermee ook rekening houden met de scope van de variabele newHS, die bestaat alleen binnen de anonieme functie in setTimeout. Een van de redenen waarom ik dit geen mooie oplossing vind.
Gewijzigd op 09/02/2021 12:00:37 door Thom nvt
Jan R
09/02/2021 18:52:53Great!
thanks.
In de praktijk staan er nog een paar commando's maar du zullen dus ook te snel zijn:)
Jan
thanks.
In de praktijk staan er nog een paar commando's maar du zullen dus ook te snel zijn:)
Jan