$gegevens invoegen in mysql via phpMyAdmin
Tessa
12/03/2006 03:39:00Na vele pogingen hoop ik dat iemand een goeie oplossing heeft voor dit probleem:
uitkomst op scherm --> $_LANGUAGE['welcome']
zou moeten zijn --> welkom
heb met magic_quotes_gpc aan en uit geprobeerd maar dat werkte ook niet, ook ". of '. beginnen/afsluiten werkte niet, evenzo stripslashes()
Het gaat er dus om dat ik $phpdata kan opslaan in mySQL met phpMyAdmin.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$_LANGUAGE['welcome'] = 'welkom';
$query = "SELECT naam FROM table";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
$row = mysql_fetch_row($result);
echo $row[0];
//phpMyAdmin(mySQL)--> naam = $_LANGUAGE['welcome']
?>
$_LANGUAGE['welcome'] = 'welkom';
$query = "SELECT naam FROM table";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
$row = mysql_fetch_row($result);
echo $row[0];
//phpMyAdmin(mySQL)--> naam = $_LANGUAGE['welcome']
?>
uitkomst op scherm --> $_LANGUAGE['welcome']
zou moeten zijn --> welkom
heb met magic_quotes_gpc aan en uit geprobeerd maar dat werkte ook niet, ook ". of '. beginnen/afsluiten werkte niet, evenzo stripslashes()
Het gaat er dus om dat ik $phpdata kan opslaan in mySQL met phpMyAdmin.
PHP hulp
22/12/2024 16:37:21Lissy Pixel
12/03/2006 08:30:00Hi Tessa:
Als ik je goed begrijp wil je een formulier waarmee je tekst kan invoeren in je database?
Zeg maar als ik het fout heb hoor?
Als ik je goed begrijp wil je een formulier waarmee je tekst kan invoeren in je database?
Zeg maar als ik het fout heb hoor?
- SanThe -
12/03/2006 09:18:00Je krijgt $_LANGUAGE['welcome'] op het scherm te zien?
Dan wordt de file niet geparsed. Wordt php wel ondersteund? Heeft de file wel de extensie .php?
Dan wordt de file niet geparsed. Wordt php wel ondersteund? Heeft de file wel de extensie .php?
De file word op een manier toch geparsed want anders zou je gewoon je code terug krijgen op het scherm. Misschien heb je in je editor per ongeluk het vinkje unicode aan staan waardoor de PHP parser er geen raad meer mee weet, daar had ik last van.
Tessa
12/03/2006 12:55:00alles is goed geconfigureerd, gezien ik een hosting heb bij een webhoster [ubuntu is onderweg :) ]
Het gaat er om dat ik graag een variabel als b.v $_LANGUAGE['welcome'] in ze geheel wil toevoegen in mySQL en dat ie daarna uit mySQL gehaald word en dan gebruikt word als php code.
Alleen als ik de variabel wil toevoegen via phpMyAdmin, maakt ie er een gewone tekst van, wat dus niet moet, gezien het een code is.
Het gaat er om dat ik graag een variabel als b.v $_LANGUAGE['welcome'] in ze geheel wil toevoegen in mySQL en dat ie daarna uit mySQL gehaald word en dan gebruikt word als php code.
Alleen als ik de variabel wil toevoegen via phpMyAdmin, maakt ie er een gewone tekst van, wat dus niet moet, gezien het een code is.
- SanThe -
12/03/2006 13:00:00Misschien dat je iets met eval kan.
Tessa
12/03/2006 14:22:00@SanThe
Met eval kun je alleen php/html omzetten naar code of terug, alleen als het uit mysql komt werkt het niet
andere ideeen??? :S
Met eval kun je alleen php/html omzetten naar code of terug, alleen als het uit mysql komt werkt het niet
andere ideeen??? :S