$gegevens invoegen in mysql via phpMyAdmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tessa

Tessa

12/03/2006 03:39:00
Quote Anchor link
Na vele pogingen hoop ik dat iemand een goeie oplossing heeft voor dit probleem:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$_LANGUAGE
['welcome'] = 'welkom';
$query = "SELECT naam FROM table";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());

$row = mysql_fetch_row($result);
echo $row[0];

//phpMyAdmin(mySQL)--> naam = $_LANGUAGE['welcome']
?>

uitkomst op scherm --> $_LANGUAGE['welcome']

zou moeten zijn --> welkom

heb met magic_quotes_gpc aan en uit geprobeerd maar dat werkte ook niet, ook ". of '. beginnen/afsluiten werkte niet, evenzo stripslashes()

Het gaat er dus om dat ik $phpdata kan opslaan in mySQL met phpMyAdmin.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 16:37:21

Lissy Pixel

Lissy Pixel

12/03/2006 08:30:00
Quote Anchor link
Hi Tessa:

Als ik je goed begrijp wil je een formulier waarmee je tekst kan invoeren in je database?
Zeg maar als ik het fout heb hoor?

- SanThe -

- SanThe -

12/03/2006 09:18:00
Quote Anchor link
Je krijgt $_LANGUAGE['welcome'] op het scherm te zien?

Dan wordt de file niet geparsed. Wordt php wel ondersteund? Heeft de file wel de extensie .php?

12/03/2006 11:44:00
Quote Anchor link
De file word op een manier toch geparsed want anders zou je gewoon je code terug krijgen op het scherm. Misschien heb je in je editor per ongeluk het vinkje unicode aan staan waardoor de PHP parser er geen raad meer mee weet, daar had ik last van.

Tessa

Tessa

12/03/2006 12:55:00
Quote Anchor link
alles is goed geconfigureerd, gezien ik een hosting heb bij een webhoster [ubuntu is onderweg :) ]

Het gaat er om dat ik graag een variabel als b.v $_LANGUAGE['welcome'] in ze geheel wil toevoegen in mySQL en dat ie daarna uit mySQL gehaald word en dan gebruikt word als php code.

Alleen als ik de variabel wil toevoegen via phpMyAdmin, maakt ie er een gewone tekst van, wat dus niet moet, gezien het een code is.

- SanThe -

- SanThe -

12/03/2006 13:00:00
Quote Anchor link
Misschien dat je iets met eval kan.

Tessa

Tessa

12/03/2006 14:22:00
Quote Anchor link
@SanThe
Met eval kun je alleen php/html omzetten naar code of terug, alleen als het uit mysql komt werkt het niet

andere ideeen??? :S

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.