$lists-> php 7
Ik probeer mijn scripts om te zetten naar php 7 maar bij het volgende stuk krijg een een foutmelding.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
while($list = mysqli_fetch_array($rs)) {
$lists->$list['User_id']->User_id = $list['User_id'];
$lists->$list['User_id']->first_name = $list['first_name'];
$lists->$list['User_id']->ip = $list['ip'];
$lists->$list['User_id']->artiest = $list['artiest'];
$lists->$list['User_id']->titel = $list['titel'];
$lists->$list['User_id']->artiest1 = $list['artiest1'];
$lists->$list['User_id']->titel1 = $list['titel1'];
$lists->$list['User_id']->groet = $list['groet'];
$lists->$list['User_id']->tijd = $list['tijd'];
$lists->$list['User_id']->User_id = $list['User_id'];
$lists->$list['User_id']->first_name = $list['first_name'];
$lists->$list['User_id']->ip = $list['ip'];
$lists->$list['User_id']->artiest = $list['artiest'];
$lists->$list['User_id']->titel = $list['titel'];
$lists->$list['User_id']->artiest1 = $list['artiest1'];
$lists->$list['User_id']->titel1 = $list['titel1'];
$lists->$list['User_id']->groet = $list['groet'];
$lists->$list['User_id']->tijd = $list['tijd'];
kan $lists wel overweg met php 7 kan op internet nog niet iets duidelijk er over vinden?
Wie kan mij daarbij op weg helpen.
Hoe je een variabele noemt, maakt niet uit bij een upgrade naar PHP7. Maar het is wel onduidelijk welke foutmelding je precies krijgt.
Bij code nummer 2 krijg ik deze melding: Warning: Creating default object from empty value in
Bij code nummer 3 krijg ik deze melding: Warning: Attempt to assign property of non-object in
En de rest krijg ik ook foutmeldingen meeste zijn het zelfde als hier boven.
Wordt je query überhaupt wel uitgevoerd?
Krijg alleen nu de volgende melding nog.
Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in
Je query in $rs mislukt dus. En goede foutafhandeling met mysqli_error(...) lijkt ook te ontbreken.
$list['User_id']->User_id = $list['User_id'];
Je wilt dus een eigenschap van $lists gelijk laten zijn aan het id van een user? :/
$lists->12->... is volgens mij geen geldige naam voor een eigenschap.
Dan is $lists->$list['User_id']... eigenlijk een array (of opnieuw een object), maar je behandelt het als een eigenschap / een object. (dus een mogelijke oplossing zou zijn: maak hier eerst een object voor aan?)
Als je wilt volharden in deze aanpak... Eigenlijk, nee. Wat je eigenlijk zou moeten gebruiken zijn arrays, geen idee waarom je dit in objecten zou willen proppen? En anders zou je hier echt een soort van user-objecten van moeten bakken, maar dan eigenlijk wel met een User class als een soort blauwdruk. Anders is er simpelweg geen meerwaarde om hier een soort van anonieme objecten van te maken, behalve voor een soort OOP-uiterlijk ofzo.
Een mengvorm kan trouwens ook: een array van User-objecten.
$lists->Je wilt dus een eigenschap van $lists gelijk laten zijn aan het id van een user? :/
$lists->12->... is volgens mij geen geldige naam voor een eigenschap.
Dan is $lists->$list['User_id']... eigenlijk een array (of opnieuw een object), maar je behandelt het als een eigenschap / een object. (dus een mogelijke oplossing zou zijn: maak hier eerst een object voor aan?)
Als je wilt volharden in deze aanpak... Eigenlijk, nee. Wat je eigenlijk zou moeten gebruiken zijn arrays, geen idee waarom je dit in objecten zou willen proppen? En anders zou je hier echt een soort van user-objecten van moeten bakken, maar dan eigenlijk wel met een User class als een soort blauwdruk. Anders is er simpelweg geen meerwaarde om hier een soort van anonieme objecten van te maken, behalve voor een soort OOP-uiterlijk ofzo.
Een mengvorm kan trouwens ook: een array van User-objecten.
Gewijzigd op 28/01/2018 19:03:20 door Thomas van den Heuvel