$_POST leegmaken
Ik zit met een probleem dat als ik op f5 druk/ de pagina ververs, dat ik een berichtje krijg of ik nogmaals data wil verzenden. Hier op PHPhulp komt dat niet voor. Hoe?
Even een voorbeeld:
Ik heb 1 pagina, index.php. Die geef ik telkens in een $_GET waarde mee welke pagina hij moet includen. Hoe zet ik het spul nu neer?
In pseudo code zou het op zoiets uitkomen:
ik bedoel, moet zo'n ding onderaan een pagina ofzo?
- Je start met kijken of er een aanvraag is, met de methode post.
- Je doet wat met de waardes.
- Je doet een header() daarin kan je alles zetten wat jij wenst.
- En als laatste doe je exit();
Die $_GET vang je gewoon op als je de pagina weer laad.
Of begrijp ik je ding verkeerd?
Dan moet je even wat echte relevante code plaatsen, dan kunnen we je beter helpen..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
header("Location: ".$_SERVER['REQUEST_URI']."");
exit();
?>
<html>
<head>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='style.css'>
</head>
<body>
<?php
mysql_connect('localhost','root','');
mysql_select_db('test');
//error_reporting(0);
session_start();
include 'functie.php';
include 'pagina.php';
?>
</div>
</body>
</html>
exit();
?>
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php
mysql_select_db('test');
//error_reporting(0);
session_start();
include 'functie.php';
include 'pagina.php';
?>
</div>
</body>
</html>
Als je de pagina met een header("Location: ...) begint ben je dus direct weer weg. Na de exit() wordt niks meer gedaan.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
exit();
?>
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php
mysql_select_db('test');
//error_reporting(0);
session_start();
include 'functie.php';
include 'pagina.php';
?>
</div>
</body>
</html>
exit();
?>
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php
mysql_select_db('test');
//error_reporting(0);
session_start();
include 'functie.php';
include 'pagina.php';
?>
</div>
</body>
</html>
gebruik moet het werken? even voor de goeie orde, het werkt niet, chrome toont mij een pagina met
Deze webpagina bevat een omleidingslus
De webpagina op http://localhost/index.php heeft geleid tot te veel omleidingen. Dit probleem wordt mogelijk opgelost als u uw cookies voor deze site wist of cookies van derden toestaat. Zo niet, dan is het mogelijk een probleem met de serverconfiguratie en niet een probleem met de computer.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Meer informatie over dit probleem.
Fout 310 (net::ERR_TOO_MANY_REDIRECTS): Er zijn te veel omleidingen.
Gewijzigd op 18/08/2012 19:51:37 door Albert de Wit
Zoek ook eens zelf op wat een bepaalde functie precies doet, dan snap je zelf wat je fout doet.
Waar doe je iets met de post waardes?
in functie.php of pagina.php ?
Daarnaast sluit ik me aan bij de opmerkingen van Ozzie: lees tips en zoek eens uit wat iets doet.
bijvoorbeeld contact.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Gewijzigd op 18/08/2012 20:23:23 door Bart V B
Hij zet nu die header en exit gewoon bovenaan. Dat slaat echt nergens op. Hij heeft geen moeite gedaan om te kijken hoe het werkt. Dat is hetzelfde als ik de motor uit een auto haal en dan heel verbaasd ben dat hij niet rijdt.
Het is leuk dat je nu ook nog een codevoorbeeld gaat geven, maar als Albert jouw eerdere tips goed had gelezen had hij zelf al een heel end gekomen, maar blijkbaar had ie daar geen zin in. Nu kauw jij alles voor en hij leert er totaal niks van.
Sorry, maar ik had er best zin in, maar mijn hoofd is er vandaag niet helemaal bij dankzij het enorm warme weer en een flinke hoofdpijn. Ik probeerde het spul zo snel mogelijk werkend te maken omdat ik dan weer een zorg minder heb. Ik zal me morgen er eens in verdiepen.
www.php.net hoe een bepaalde functie werkt in plaats van dat je zomaar iets doet en vervolgens op het forum gaat vragen waarom het niet werkt. Dus voortaan aub wat meer eigen inbreng en als het dan echt niet lukt, kun je natuurlijk altijd hier terecht met je vragen!
Morgen wordt het ook weer warm, dus ik zou lekker maandag weer verder gaan ;-)
Albert, iedereen heeft wel eens hoofdpijn of is er niet helemaal bij. Op dat moment moet je het even laten rusten, maar niet zomaar wat gaan doen. En ga gewoon zelf ook eens op zoek naar antwoorden. Kijk op Morgen wordt het ook weer warm, dus ik zou lekker maandag weer verder gaan ;-)
Ja begrijp ik. Maandag dan maar verder. Bedankt :)
Is dat je bedrijfslogo?
N K op 19/08/2012 00:36:20:
Steeds als ik een post van jou zie denk ik dat je avatar een hakenkruis is.
Ja, inderdaad... dat heb ik ook. Komt door de vorm en die rood met witte kleuren.
Quote:
Bart, leuk dat je alles voorkauwt, maar daar leert hij totaal niks van. Ik snap dat het goed bedoeld is, maar laat hem eerst zelf eens het een en ander uitvogelen.
Ozzie, mag ik vragen houd jij bent?
Misschien een wat vreemde vraag maar toch.
Een begrijpelijke opmerking hoor, maar ik denk dat ik een zeer ruime levenservaring heb en een olifanten geheugen om in te schatten wat de kunde en onkunde/ beperkingen van iemand is/zijn.
Als ik Albert's geschiedenis terug neem, dan geeft hij ergens aan dat hij het prettig vind als je heel duidelijk tegen hem bent.
Dan moet je hem niet laten spartelen omdat hij iets niet helemaal door heeft, en al zeker niet over hem heen gaan lopen want dat komt niet aan.
Als ik dat niet zou hebben geweten, dan had ik ook niet meer hint's gegeven.
Wat jij doet is het tegenovergestelde wat je met zijn beperking zou moeten doen.
Prikkelbaar maken, en onzeker. Niet doen dus! Stimuleren, duidelijk zijn en op een positieve manier brengen.
Quote:
Steeds als ik een post van jou zie denk ik dat je avatar een hakenkruis is.
Is dat je bedrijfslogo?
Is dat je bedrijfslogo?
Waar slaat dit nou toch in hemelsnaam op!
Heeft dit enig toevoeging aan dit topic?
Kan een mod dit even richting /dev/null/ sturen.
Ga jij over Albert zijn "beperking"(?) even met Ozzie via PM praten zeg.
Ik schaam me bijna als ik een thread van Albert open als iemand naast me zegt wat ik nu weer aan het kijken ben ivm dat logo van hem. Daar kan ik toch wel even kort iets over zeggen?
Nu mag het weer ontopic. Ik ben weg..