$_POST leegmaken
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »
Ik schaam me bijna, dat je het lef hebt om iemands avatar te vergelijken met een hakenkruis, en dan vervolgens ook nog te vragen of het een bedrijfslogo is.
Zoals eerder aangegeven, laten we dit aan de mods maar over want dit gaat nergens meer over.
Zie hieronder wat meer uitleg.
Plaatje 1
Plaatje 2
Grammar Nazi is een term die men gebruikt als iemand iemand anders op spellingsfouten wijst. Heel irritant totdat ik erachter kwam dat ik zelf ongeveer ook zo in elkaar zat :D. Mensen vroegen mij wel es waarom ik een swastika op mn bureauachtergrond had maar dat is gewoon het icoon van de 'Grammar Nazi'
College humor (parody van Quentin Tarantino's film 'The Inglorious Bastards')
Sorry als ik iemand beledigt heb.
Nu weer on-topic sorry ;D
Gewijzigd op 19/08/2012 12:14:00 door Albert de Wit
Dat is eigenlijk veel belangrijker..
header("Location: http//:www.google.com");
gaat de pagina naar google.
als ik diezelfde regel gebruik voor mijn eigen localhost pagina gebeurt er niks op een error na. chrome geeft die error
als ik dan de regel
header("Location: index.php",true,200);
gebruik krijg ik mijn pagina er wel voor
Nu moet, neem ik aan, die regel onderaan de pagina staan. alleen als ik dat doe gebeurt er niks.
Helemaal mee eens, zegt overigens meer over hemzelf dan over de avatar.
Ger van Steenderen op 19/08/2012 12:28:34:
de Avatar zegt "My grammar is Gooder", oftewel, Mijn gramatica is goeder.
Je moet die header niet zomaar ergens doen.
Laat eens de structuur van je pagina's zien.
Dus je index.php
En het script dat de $_POST verwerkt.
@Albert, met hemzelf bedoelde ik jou niet, maar degene die de vergelijking maakt.
Code (php)
Als ik op de knop druk verschijnt google.com
Het formulier word dan niet meer weergegeven.
Zelfde gebeurt als ik het html gedeelte boven het php gedeelte zet. Dit is dus niet zo spannend.
Als ik nu naar index2.php leid met de code
Code (php)
dan werkt dat prima.
Maar als ik het in mijn index.php zet (zoals in een eerdere post) dan werkt het niet.
Toevoeging op 19/08/2012 12:54:48:
even zoals ik het nu zie
|
|(index.php)
|
|$_POST word verwerkt
| if (isset($_POST['iets']))
| pagina word redirected naar feitelijk gezien dezelfde pagina
|
|_______________________________
|
|(index.php)
|
|$_POST word overgeslagen want die is al verwerkt
|
| redirection word overgeslagen want $_POST is niet geset
|
V
Ger van Steenderen op 19/08/2012 12:28:34:
Wat zegt dat dan over mij Ger? PM me eens hierover. Hier ben ik wel benieuwd naar.
Ger van Steenderen op 19/08/2012 12:44:52:
@Albert, met hemzelf bedoelde ik jou niet, maar degene die de vergelijking maakt.
Zo gek was die vergelijking dus blijkbaar helemaal niet...
Wat zijn jullie hier op dit forum toch snel op jullie pikkies getrapt zeg.
Uh jongens serieus, laat dit niet zover komen. Ik geef toe dat het nogal op een swastika lijkt vanwege het kleurgebruik en die hoeken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb sympathie voor Joden.
Albert de Wit op 19/08/2012 12:44:59:
Maar als ik het in mijn index.php zet (zoals in een eerdere post) dan werkt het niet.
Wat werkt er dan niet? Komt er rook uit je monitor? ;-) Krijg je een foutmelding?
Plaats in je script op een paar plaatsen een regel echo 'regel nr xx' (waarbij xx voor het betreffende regelnummer staat). zo kun je zien of het script wel de stappen doorloopt als je zelf denkt.
Ten aanzien van jouw code van 18/08/2012 19:49:43 nog een opmerking:
je hebt er ergens midden in een pagina session_start staan --> Altijd bovenaan het script.
Wat werkt er niet?
Als ik iets POST naar een andere pagina, er iets meer doe in de database, en dan redirect naar dezelfde pagina en op refresh klik, krijg ik nog steeds die message en als ik op OK klik word hetzelfde nog een keer gepost.
@NK
Daar hoef ik geen PM over te sturen, omdat jij zelf die vergelijking hier in het forum maakt ipv Albert een PM te sturen. En -ik zal het netjes houden- als jij in die avatar een hakenkruis ziet ben je erg fantasierijk.
Albert de Wit op 19/08/2012 13:02:58:
als je nog eens goed ziet zie je dat er geen data boven verwerkt word of binnenkomt. Alles gebeurt in de pagina.php en functie.php.
Dit gaat over session_start?
Albert de Wit op 19/08/2012 13:02:58:
Als ik iets POST naar een andere pagina, er iets meer doe in de database, en dan redirect naar dezelfde pagina en op refresh klik,
Op welke pagina('s) heb jij de controle staat m.b.t. isset($_POST['google'])?
Ger van Steenderen op 19/08/2012 13:08:40:
Offtopic:
@NK
Daar hoef ik geen PM over te sturen, omdat jij zelf die vergelijking hier in het forum maakt ipv Albert een PM te sturen. En -ik zal het netjes houden- als jij in die avatar een hakenkruis ziet ben je erg fantasierijk.
@NK
Ja daar moet je heel veel fantasie voor hebben:
http://ohinternet.com/Grammar_Nazi
En nu stop ik ermee..
op 1 andere pagina, wil je zeggen dat als ik spul in mijn database zet direct ook moet redirecten?
Aanname: je hebt pagina_1 met een formulier en daarin een action naar pagina_2.
pagina_2 verzorgt de controle op juiste invoer, verwerkt e.e.a. in database, etc. Als je op pagina_2 op F5 drukt, verschijnt melding/wordt alles 2x (of vaker) verwerkt. Daar geen redirect of wat dan ook.
Klopt dit?
Oplossing 1: zet alles in 1 bestand. Bijkomend voordeel: als iemand iets fout in het formulier invoert, kun je het formulier direct tonen met de waarden vooraf ingevuld.
Oplossing 2: na het verwerken op pagina_2 redirecten naar andere pagina (en dat werd volgens mij al vanaf het begin aangegeven).
Gewijzigd op 19/08/2012 13:34:37 door Obelix Idefix
Ja, je moet er voor zorgen dat het script waarin je de data verwerkt nooit gerefreshed kan worden.
met functie.php kijk wat welke $_GET er is geset dus welke file ik moet includen
Toevoeging op 19/08/2012 13:39:05:
Ger van Steenderen op 19/08/2012 13:34:31:
Ja, je moet er voor zorgen dat het script waarin je de data verwerkt nooit gerefreshed kan worden.
hoe doe ik dat?