$_post uit <form> opvangen in word-document
Volgens mij heb ik hier een breinbrekertje.. (in ieder geval voor mezelf)
Normaliter lees ik een $_post uit met:
Maar nu is de bedoeling dat wanneer bijvoorbeeld een kandidaat/ sollicitant een online soll_form invult dat de output terecht komt in een word.doc met een duidelijke lay-out.
action='mailto=emailadres' is geen oplossing in dit geval. Ik vraag nu niet aan jullie om mijn probleem op te lossen, maar als iemand mij in de juiste richting kan sturen, zou ik daar erg blij mee zijn.
Bij voorbaat dank,
Maarten
Off topic vraagje: Hoe kan ik dit soort dingen leren zonder eerst hier hulp te vragen?
Groeten,
Maarten
Tja...... Google, boeken, proberen.
En volgens mij heb je me twee opties gegeven of niet?
Slotvraag: Kun je wat steekwoorden noemen waarop ik kan Googlen om zelf hier meer over te lezen/ leren?
Maarten
Hij kan wel iets korter
Code (php)
Mogelijke steekwoorden voor deze vraag
php save as word doc
php to word doc
convert php to doc
Wat bij mij meestal werkt is in ieder geval zoveel noemen dat ik wil gebruiken.
Let op dat er voor veel dingen verschillende oplossingen zijn.
Ik vergelijk meestal meerdere antwoorden om zo mijn oplossing zelf samen te voegen.
Ook gebruik ik geen code waar ik zelf niks van snap, dat zorgt later alleen maar voor problemen.
Ga ik zeker mee aan de gang.
Wat betreft het samenvoegen van de antwoorden, dat wordt vermoedelijk nog een hele kluif voor me: ik kom net kijken in PHP-land. Ben een Junior PHP-trainee zullen we maar zeggen ;)
Nogmaals bedankt,
Maarten
PS wat betreft 1 of 2 oplossingen: als ik één van de twee regels (met header() functie) uitcommentariëer lijkt het nog steeds te werken.. :S
De tweede regel zegt: Hé, ik ben een Word-bestand.
Vandaag pak ik het weer op. Ik ga beginnen met inlezen over de header() functie. Dan de parameters die Q S meegegeven heeft en dan ga ik proberen uit te vogelen hoe ik alle info uit mijn form ($_POST) kan plaatsen in het Word document waar ik alles naar toe "stuur".
Aan de gang.
Maarten
Beetje jammer, maar ik heb me ondertussen werkelijk een bocht gezocht naar informatie over het maken van een lay-out als ik met de header() functie <html> 'converteer' naar .doc.
Het dichtstbij kwam ik met http://www.docx4java.org/blog/2012/05/docx4j-2-8-0-released/ , maar dat schijnt volledig in JAVA te zijn en ook nog OOP. Ik kan dat echt niet.
Kan iemand mij in de goede richting sturen als het gaat om vormgeving van de output, die dus geconverteerd is, van html naar word.
Bij voorbaat dank,
Maarten