$rank++ opslaan in database
herman van den berg
20/05/2006 13:10:00als ik onderstaande code gebruik, krijg ik deze pagina (http://www.game-kings.com/php/test.php) waarvan de 1e 3 values uit een database komen en de rank value natuurlijk door $rank++
Mijn vraag is, is er een manier waarop ik die rank ook in een database kan krijgen?
Mijn vraag is, is er een manier waarop ik die rank ook in een database kan krijgen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
$result = mysql_query("SELECT * FROM table ORDER BY clic DESC");
$rank = 1;
echo "<table border=\"0\"><tr><td>Game Name</td><td>Category</td><td>Hits</td><td>Rank</td></tr>";
while($row = mysql_fetch_array($result)){
echo "<tr><td>" . $row['nom'] . "</td><td>" . $row['cat'] . "</td><td>" . $row['clic'] . "</td><td>" . $rank . "</td></tr>";
$rank++;
}
echo "</table>";
?>
$rank = 1;
echo "<table border=\"0\"><tr><td>Game Name</td><td>Category</td><td>Hits</td><td>Rank</td></tr>";
echo "<tr><td>" . $row['nom'] . "</td><td>" . $row['cat'] . "</td><td>" . $row['clic'] . "</td><td>" . $rank . "</td></tr>";
$rank++;
}
echo "</table>";
?>
PHP hulp
16/11/2024 22:55:24- SanThe -
20/05/2006 13:20:00herman van den berg
20/05/2006 16:37:00jep, maar als ik op een andere pagina de rank wil hebben of als er eenmaal veel gebruikers zijn die telkens die gegevens moeten draaien, dan gaat dat ten koste van de loading time en van de snelheid van de server
ik heb de goeie code gevonden trouwens:
ik heb de goeie code gevonden trouwens:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
$rank = 1;
mysql_query("update `table` SET `rank` = '". $rank ."' WHERE `id` = '". $row['id'] ."'") or die (Mysql_Error());
$rank++;
}
echo "</table>";
?>
$rank = 1;
mysql_query("update `table` SET `rank` = '". $rank ."' WHERE `id` = '". $row['id'] ."'") or die (Mysql_Error());
$rank++;
}
echo "</table>";
?>
Frank -
20/05/2006 17:06:00Goeie code? Je gaat met mysql_fetch_array() aan de slag zonder dat je enig idee hebt of $result wel resultaten bevat. Je vergeet zelfs te controleren of de voorgaande query is gelukt. Dit is dus vragen om problemen.
En als klap op de vuurpijl ook nog backtics ` in je queries...
En als klap op de vuurpijl ook nog backtics ` in je queries...