$ROW inserten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »
Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 17:12:43
Quote Anchor link
Hey, ik ben bezig met mijn php code en ik loop ergens tegen aan.

Ik haal data op uit een database en wil deze vervolgens inserten naar een andere table maar dit werkt niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

require_once 'config.php';
$yacht = $_POST['yacht'];
$from_time = $_POST['from_time'];
$to_time = $_POST['to_time'];
$paymentPreference = $_POST['paymentPreference'];

$catering = $_POST['catering'];
$insurance = $_POST['insurance'];
$childLifejackets = $_POST['childLifejackets'];
$paddleboard = $_POST['paddleboard'];
$skipper = $_POST['skipper'];
$flot = $_POST['flot'];
$fishinggear = $_POST['fishinggear'];
$groceries = $_POST['groceries'];
$transfer = $_POST['transfer'];
$terms = $_POST['terms'];
$email = $_POST['email'];
$password = $_POST['password'];

$sql = "SELECT * FROM costumers WHERE email = '$email' LIMIT 1";
$result = $conn->query($sql);

if( $result->num_rows == 1) {
    $row = $result->fetch_assoc();

if($password == $row['password']) {
        $sql = "INSERT INTO `bookings`(`costumers_costumerID`, `Yachts_yachtID`, `paymentPreference`, `date_start`, `date_end`, `catering`, `skipper`, `flot`, `groceries`, `transfer`, `insurance`, `childLifejackets`, `fishinggear`, `paddlebloard`, `aggreedToTerms`)
        VALUES ('"
. $row['customerID'] . "', '". $yacht . "', '". $paymentPreference . "', '". $from_time . "', '". $to_time . "', '". $catering . "', '". $skipper . "', '" . $flot . "', '" . $groceries . "', '" . $transfer . "', '" . $insurance . "', '" . $fishinggear . "', '" . $paddleboard . "', '" . $terms . "')";

if( $conn->query( $sql )) {
            echo "Doet het";
        }
else {
            echo "Doet het niet";
        }
    }
}
else {
    echo "Gebruiker niet gevonden";
}

?>

Error:

Warning: Undefined array key "customerID" in C:\xampp\htdocs\coral-yachts-delano-burhan\templates\RoyalCarsHtml\includes\booking_customers.php on line 30

Zouden jullie hier mij mee kunnen helpen?
Gewijzigd op 17/04/2021 17:13:12 door Delano Velthuis

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 19:27:01

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 17:50:31
Quote Anchor link
$row['customerID'] bestaat blijkbaar niet, en het veld customerID ook niet.

Ook was ik benieuwd of je tabelnaam klopt. Deze heet costumers. Lijkt mij een typfout.

En verder zie ik SQL-injectie bij je POST-variabelen.

En verder zie ik ook dat je het password niet beveiligd opslaat!!! Gevaarlijk!!!
Gewijzigd op 17/04/2021 17:52:46 door - Ariën -

Ralf d

Ralf d

17/04/2021 17:51:41
Quote Anchor link
O en de U omdraaien?
Lijkt mij het meest waarschijnlijke.

Maar als je dat er zelf niet uit kan halen mag je wel serieus afvragen of je dit wilt gebruiken in een live omgeving.
Denk aan de volgende dingen.
Beveiliging, escape, paswoord hashing.

Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 18:06:02
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/04/2021 17:50:31:
$row['customerID'] bestaat niet, een het veld customerID ook niet.

Ook was ik benieuwd of je tabel naam klopt. Deze heet costumers. Lijkt mij een typfout.

En verder zie ik SQL-injectie bij je POST-variabelen.

Hey Arien, ja klopt ja.. was me niet opgevallen die typfouten. Nu heb ik de typfouten opgelost en dan krijg ik dat hij

if( $conn->query( $sql )) {
echo "Doet het";
echo $sql;
} else {
echo "Doet het niet";
echo $sql;

}

de return geeft dat hij het niet doet. Wat raar is aangezien ik alles juist heb ingevuld vanuit de form

Toevoeging op 17/04/2021 18:07:01:

Ralf d op 17/04/2021 17:51:41:
O en de U omdraaien?
Lijkt mij het meest waarschijnlijke.

Maar als je dat er zelf niet uit kan halen mag je wel serieus afvragen of je dit wilt gebruiken in een live omgeving.
Denk aan de volgende dingen.
Beveiliging, escape, paswoord hashing.

Hey Ralf,

Ga het gelukkig ook niet online gebruiken. Was mee een eigen project waar ik mee bezig ben. Wel bedankt voor je antwoord :D ik ga daar goed opletten!
Gewijzigd op 17/04/2021 18:09:18 door Delano Velthuis

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 18:10:55
Quote Anchor link
Of je het wel of niet online gebruikt: Escaping is noodzakelijk. Jacques 'd Ancona kan zich namelijk nooit registreren omdat zijn naam je query corrupt maakt.

Over je probleem: echo eens $sql.
Ook $conn->error moet meer duidelijkheid geven.
Gewijzigd op 17/04/2021 18:12:30 door - Ariën -

Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 18:13:22
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/04/2021 18:10:55:
Of je het wel of niet online gebruikt: Escaping is noodzakelijk. Jacques 'd Ancona kon zich namelijk nooit registreren omdat zijn naam je query corrupt maakt.

Over je probleem: echo eens $sql.
Ook $conn->error moet meer duidelijkheid geven.

INSERT INTO `bookings`(`customers_customerID`, `Yachts_yachtID`, `status`, `paymentStatus`, `paymentPreference`, `date_start`, `date_end`, `catering`, `skipper`, `flot`, `groceries`, `transfer`, `insurance`, `childLifejackets`, `fishinggear`, `paddlebloard`, `aggreedToTerms`) VALUES ('11', '1', 'Niet voltooid', 'Niet betaald', 'Paypal', '04/17/2021 4:40 PM', '04/19/2021 4:39 PM', 'N', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y', 'N', 'Y', 'N', 'Y')

en

Column count doesn't match value count at row 1

is de response die ik krijg.

Toevoeging op 17/04/2021 18:15:39:

Heb dit nu opgelost en vervolgens krijg ik deze error:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near ' 'N', 'Y', 'N', 'Y')' at line 2.

Excusses voor de soms wat domme vragen. ik ben hier redelijk nieuw in na een lange afwezigheid ermee

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 18:17:25
Quote Anchor link
Vrij vertaald: Het aantal kolommen komt niet overeen met het aantal waarden in de rij

Is het nu duidelijker? ;-)

Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 18:18:27
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/04/2021 18:17:25:
Vrij vertaald: Het aantal kolommen komt niet overeen met het aantal waarden in de rij

Is het nu duidelijker? ;-)

Yes dankjewel, ik had dat opgelost alleen ik krijg nu deze error

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near ' 'N', 'Y', 'N', 'Y')' at line 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 18:20:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je ergens een quote mist.
Zet wat enters in je query, zodat je een mooi overzicht hebt.

Ralf d

Ralf d

17/04/2021 18:21:55
Quote Anchor link
Op de een of andere manier was mijn vorige reactie leeg.

Delano probeer het jezelf meteen goed aan te leren maak een paar functies die het voor je doen en zet die in een bestand functies.php include dat bestand.

Dat bestand zou je in ieder project kunnen gebruiken als je een vaste manier hebt van
Programeren.

Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 18:23:29
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/04/2021 18:20:00:
Ik denk dat je ergens een quote mist.
Zet wat enters in je query, zodat je een mooi overzicht hebt.

Top dankjewel!
Heb dit gedaan en het werkt nu, heb de fouten eruit gevonden.
Hartelijk dank voor je tijd en excuses voor de soms nog al slechte vragen.

Toevoeging op 17/04/2021 18:24:05:

Ralf d op 17/04/2021 18:21:55:
Op de een of andere manier was mijn vorige reactie leeg.

Delano probeer het jezelf meteen goed aan te leren maak een paar functies die het voor je doen en zet die in een bestand functies.php include dat bestand.

Dat bestand zou je in ieder project kunnen gebruiken als je een vaste manier hebt van
Programeren.

Goede tip!
Dankjewel zal er meteen naar kijken!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 18:34:53
Quote Anchor link
Succes! :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.